Notowania

internet
11.11.2010 06:29

Starlink: Rynek reklamowy rośnie, internet ma już 14 procent

W ciągu trzech pierwszych kwartałów 2010 rynek reklamowy w Polsce wzrósł o 4,8 procent, osiągając wartość 5,94 miliarda złotych - wynika z danych Starlink.

Podziel się
Dodaj komentarz

W ciągu trzech pierwszych kwartałów 2010 rynek reklamowy w Polsce wzrósł o 4,8 procent, osiągając wartość 5,94 miliarda złotych - wynika z danych Starlink.

Wzrosty przychodów w porównaniu z analogicznym okresem 2009 roku odnotowały: reklama kinowa (wzrost o 25,6 procent), internet (23,1 procent więcej), TV (8,3 procent wzrostu) oraz radio (0,9 procent więcej). Pozostałe media odnotowały ujemną dynamikę: reklama zewnętrzna (13,4 proc mniej), dzienniki (spadek o 6,2 procent) oraz magazyny (6,1 procent mniej).

Udział internetu w polskim mediamiksie wzrósł z 11,9 do 14 procent, a telewizji z 49,9 procent do 51,5 procent.

Szacujemy, że do końca 2010 roku dynamika wzrostu rynku reklamowego nieco wyhamuje i osiągnie wartość około 3,4-3,8 procent. Już we wrześniu dynamika była najniższa od maja, a w kolejnych miesiącach może nastąpić dalsze spowolnienie trendu wzrostowego – mówi **Lidia Kacprzycka**, dyrektor generalna Starlinka. - W kluczowych jesiennych miesiącach październiku i listopadzie spadł wyraźnie popyt na reklamę telewizyjną. Przenoszenie budżetów reklamowych na tańsze miesiące, oraz fakt iż tempo wzrostu sprzedaży w kluczowych sektorach reklamowych nie idzie w parze z tempem wzrostu wydatków na reklamę może być powodem korekty budżetów reklamowych do końca tego roku.

Największy wpływ na wzrost wartości rynku reklamowego miały sektory: żywność, produkty farmaceutyczne, motoryzacja, odzież, komputery, higiena i pielęgnacja, produkty AGD oraz meble. Wyraźny spadek wydatków reklamowych jest widoczny jedynie w przypadku trzech sektorów: podróże, czas wolny oraz media.

Tagi: internet, rynek, rynku, media, reklama, polsce, motoryzacja, wzrost, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz