Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Świat mediów społecznościowych. Polska na tle świata

O fenomenie mediów społecznościowych wie przeszło 16 milionów Polaków. 10 milionów z nas deklaruje, że jest ich aktywnymi użytkownikami.

Podziel się
Dodaj komentarz

O fenomenie mediów społecznościowych wie przeszło 16 milionów Polaków. 10 milionów z nas deklaruje, że jest ich aktywnymi użytkownikami.

Ecco International Communications Network opracowało pierwszyglobalny przegląd mediów społecznościowych. Wśród 22 opisanych w nim krajów, znalazła się również Polska. W Polsce do sieci Ecco należy agencja On Board PR, która przygotowała część poświęconą naszemu krajowi. Jaki obraz Polski wyłania się z tego zestawienia?

O fenomenie mediów społecznościowych wie przeszło 16 milionów Polaków. 10 milionów z nas deklaruje, że jest ich aktywnymi użytkownikami - czyli korzystali z nich w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. Autorzy raportu podkreślają przede wszystkim, że na społecznościowej scenie w Polsce rodzima twórczość wygrywa z globalnymi potentatami.

Facebook, MySpace, LinkedlIn, Orkout, YouTube czy Google oddają palmę pierwszeństwa Naszej Klasie. To rzecz jasna nie nowość, ale już fakt, że podobna sytucja ma miejsce w Niemczech, gdzie niekwestionowanym liderem jest VZ Group, oraz na Węgrzech, gdzie równych sobie nie ma Hi5, tak oczywisty już nie jest.

Raport Everything you need to know about social media but were afraid to ask / Poland to kompendium wiedzy na temat polskich mediów społecznościowych. Znaleźć w nim można wyniki znanych już wcześniej badań, prowadzonych przez wiele firm i instytucji. Niewątpliwą zaletą jest zebranie ich wszystkich w jednym miejscu i możliwość zderzenia z wynikami globalnymi. Choć skala zagadnienia wymagała wielomiesięcznej pracy, przez co prezentowane dane statystyczne mogły do dziś się nieco zmienić.

Opierając się na dostępnych badaniach, On Board pokusiło się również o przygotowanie portretu polskiego blogera. Co trzeci jest po trzydziestce, połowa studiuje, choć część z nich łączy studia z pracą. Dwie trzecie autorów blogów to bowiem osoby czynne zawodowo. Blogi piszą, by dzielić się swoimi przemyśleniami i opiniami. Choć nie brak i takich osób, które na prowadzenie bloga zdecydowały się by poznać nowych ludzi, albo być w kontakcie ze znajomymi.

Autorzy raportu podkreślają jednocześnie, że pod kątem reklamowym blogi są wciąż terenem do zdobycia. Reklamy i płatne linki pojawiają się zaledwie na 6 procentach rodzimych blogów. Zarabia w ten sposób zaledwie co czwarty autor, czytany przez tysiąc lub więcej osób.

Osobną kwestią są natomiast mikroblogi. Autorzy raportu podkreślają eksplozję zainteresowania tą formą. W ciągu roku, między czerwcem 2008 a czerwcem 2009 ich popularność nad Wisłą wzrosła o 300 procent. Podział sił w tym segmencie, według widniejących w opracowaniu danych z października również podkreślał dominację krajowych przedsięwzięć.

Opracowania ujęte w opracowaniach Ecco International, jak podkreślają ich autorzy, będą pomocne dla każdego, kto chce lub musi poznać i zrozumieć wpływ mediów społecznościowych na życie prywatne i zawodowe na poziomie międzynarodowym oraz dowiedzieć się jak wykorzystywać media spolecznościowe w komunikacji. W raporcie omówiono m.in. takie narzędzia jak: Blog Roll, Crowdsourcing, Flog, RSS Feed, SMO czy Widget.

Lokalne raporty pokazują, że członkowie sieci Ecco włączyli komunikację w mediach społecznościowych do portfolio swoich usług. Dla każdego profesjonalisty od komunikacji istotne jest zrozumienie, że tak jak kultura, rynek mediów czy praktyk PR – tak zasady i kształt mediów społecznościowych różni się w poszczególnych krajach - przekonuje Sara Render, Przewodnicząca Ecco Network. - Jedno podejście naprawdę nie pasuje do wszystkich – ignorowanie lokalnych różnic, niuansów może skutkować niedopasowanymi działaniami PR i marnowaniem środków na nie przeznaczonych.

Badanie przeprowadzono w Argentynie, Austrii, Brazylii, Chile, Czechach, Francji, Niemczech, Węgrzech, Indiach, Włoszech, Irlandii, Meksyku, Holandii, Polsce, Rosji, Hiszpanii, Ukrainie, Szwecji, Szwajcarii, Wenezueli, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Raporty z poszczególnych krajów dostępne są na stronie eccosocialmedia.wordpress.com.

Tagi: polska, rosja, rynek, praca, polski, media, reklama, strona, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz