Notowania

Przejdź na
wyniki
15.07.2011 06:07

Tablica.pl i Gumtree wyszły z sieci. Ścigają się w telewizji

Serwisy ogłoszeniowe zaczynają reklamować się na małym ekranie. Wyjście poza sieć już przełożyło się na czterokrotny wzrost liczby ogłoszeń.

Podziel się
Dodaj komentarz

W czerwcu Tablica.pl, z okazji wcześniejszego rebrandingu, ruszyła z kampanią telewizyjną. Po zmianie nazwy (wcześniej Szerlok.pl), celem serwisu było między innymi uświadomienie zmiany internautom, którzy znali poprzedni serwis, ale też przyciągnięcie nowych ogłoszeniodawców.

Kampania dobiegła końca. Serwis przygotował infografikę prezentującą najważniejsze wnioski: wzrost liczby ogłoszeń, liczby użytkowników i odsłon.

- Reklama w TV osiągnęła swój podstawowy cel jakim było zaprezentowanie serwisu Tablica.pl jako miejsca na lokalną sprzedaż używanych przedmiotów - mówi Marcin Urbańczyk, general manager serwisu Tablica.pl. Powołuje się również na badania PBS DGA przeprowadzone po kampanii. - Wśród wszystkich serwisów ogłoszeniowych mamy najwyższą, bo aż 16-procentową znajomość spontaniczną.

Zaraz po kampanii Tablicy, w telewizji pojawiły się reklamy konkurencyjnego serwisu - Gumtree.pl, należącego do koncernu Kijiji International Limited.

W kwietniu 2011 roku oba serwisy notowały zbliżone wyniki w Megapanelu. Gumtree odwiedziło 1,6 miliona real users, podczas gdy Tablicę - 1,3 miliona. W przypadku obu serwisów badanie nie podaje liczby odsłon.

Urbańczyk nie zdradza, jaki był koszt kampanii ani czy zdecydują się na podobne działania w przyszłości.

- Czy kampania TV okazała się skuteczniejsza niż działania online? Na odpowiedź na to pytanie jest jeszcze zdecydowanie za wcześnie. Musi minąć trochę czasu, podczas którego dokonamy wielu szczegółowych analiz. Dopiero wtedy będziemy mogli mówić o wynikach - mówi.

Tagi: wyniki, wzrost, badania, zmiany, sprzedaż, kampania, serwis, sieci, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz