Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Targetowanie behawioralne a prywatność i bezpieczeństwo

0
Podziel się:

Od kiedy targetowanie behawioralnie pojawiło się jako interesujący trend w reklamie internetowej, nieustannie pojawiają się kwestię dotyczące bezpieczeństwa i prywatności.

bFfiVZSJ

Od kiedy targetowanie behawioralnie pojawiło się jako interesujący trend w reklamie internetowej, nieustannie pojawiają się kwestię dotyczące bezpieczeństwa i prywatności.

Czy targetowanie behawioralne jest bezpieczne? - TAK.
Czy narusza prywatność użytkowników? - NIE.
Czy jest zgodne z ustawą o ochronie danych osobowych? - TAK.

Nikt nie kładzie kłód pod własne nogi. Każdy z dostawców takich usług w pierwszej kolejności zadbał o to aby jego technologia była bezpieczna. Stosowane są specjalne systemy anonimizujące, które pozwalają oddzielić adres IP od każdego cookiesa usera.

bFfiVZSL

Tak oddzielony cookies nie jest daną osobową w rozumieniu ustawowym i każdym innym i nie pozwala dostawcy zidentyfikować osoby fizycznej. Plik cookies jest tylko ciągiem nic nie znaczących znaków. Dostawca nie może połączyć tego co zbadał z żadną konkretną, namacalną osobą fizyczną.

Jeżeli użytkownik sobie nie życzy aby jego zachowania były analizowane, może wejść sobie na stronę dostawcy technologii i wyłączyć się ze skanowania poprzez wybór opcji OPT - OUT. Jednakże zdroworozsądkowo podchodząc do tematu analizowani jesteśmy na każdym kroku pod kątem doboru kampanii reklamowej i targetowanie behawioralne nie jest tu niczym nowym. Bo czymże innym jak nie targetowaniem behawiorlanym jest obserwacja zachowań konsumentów w hipermarketach, aby następnie takiej osobie wyeksponować najbardziej dopasowaną do ich potrzeb ofertę?

Aby temat nie budził wątpliwości branża reguluje się sama i gra w otwarte karty. O to co w tej kwestii ma do powiedzenia Jacek Wownysz, koordynator grup tematycznych w IAB Polska: “Pojawiają się głosy, że targetowanie behawioralne, choć niezwykle skuteczne, może powodować naruszenie prywatności użytkowników. Dlatego też, w ramach struktur IAB Polska powstała grupa robocza targetowania behawioralnego. Celem jej działania jest stworzenie opracowań, które pomogą rozwiać wątpliwości wśród marketerów i przekonać ich do stosowania tej technologii - z korzyścią dla marketera i użytkownika sieci, który otrzyma reklamę ściśle odpowiadającą jego oczekiwaniom".

bFfiVZTm
bezpieczeństwo
Źródło:
interaktywnie.com
KOMENTARZE
(0)