Notowania

internet
06.05.2010 07:30

Teatr Studio Buffo na żywo w sieci. Transmisja jakiej jeszcze nie było

Testy wypadły obiecująco. Pierwsza premiera 27 maja o godzinie 20. Pod warunkiem, że na całym świecie znajdzie się co najmniej 700 widzów, gotowych zapłacić 16 złotych za bilet.

Podziel się
Dodaj komentarz

Testy wypadły obiecująco. Pierwsza premiera 27 maja o godzinie 20. Pod warunkiem, że na całym świecie znajdzie się co najmniej 700 widzów, gotowych zapłacić 16 złotych za bilet.

To nie pierwsze podejście do teatru na żywo w polskim internecie - choć takie informacje pojawiły się w materiałach prasowych. Jednak od przedsięwzięć realizowanych przez lubelski neTTheatre czy grupę Teatr.Psyche przedsięwzięcie Teatru Studio Buffo różnić się ma realizacją i jakością transmisji.

Transmisja będzie realizowana przez cztery profesjonalne kamery telewizyjne, podczas spektaklu z udziałem publiczności. Do tego dźwięk surround, tak by można było oglądać przekaz na plazmie czy kinie domowym - mówi Interaktywnie.com **Rafał Małkiński** z odpowiedzialnej za stronę techniczną StrefaM.tv.

Testy, jakie StrefaM.tv i Studio Buffo przeprowadziły 3 maja, podczas spektaklu Hity Buffo wypadły obiecująco. Ani Janusz Józefofowicz, ani Janusz Stokłosa nie mieli zastrzeżeń do jakości obrazu i dźwięku. To otworzyło drogę do premierowego, internetowego spektaklu w czwartek, 27 maja. O godzinie 20. na na platformie telewizji online www.strefam.tv rozpocznie się spektakl Dobry Wieczór z Buffo część 1, czyli największe przeboje Buffo.

Możliwość obejrzenia premierowego spektaklu mieć będą internauci z całego świata. Bilety sprzedaje w internecie firma dystrybucyjna Eventim. Można o nie pytać również w sklepach Saturn i MediaMarkt, Empikach, a nawet w kioskach Ruchu. Kosztują 16 złotych.

Technicznie jesteśmy przygotowani na obsługę do 2 milionów internautów jednocześnie - zapewnia Małkiński. - Aby obejrzeć spektakl wystarczy łącze o prędkości 512 kbit/s, a maksymalny rozmiar ekranu, na jakim będzie można oglądać przedstawienie to 6*4 metry.

O kosztach transmisji organizatorzy mówić nie chcą. Podają jednak, że zwrócą się, jeśli transmisję obejrzy co najmniej 700 osób. Rafał Małkiński przyznaje, że 700-osobowa widownia online to warunek, od którego może zależeć przeprowadzenie internetowej transmisji. Liczy na tych miłośników teatru, którzy do Buffo wybrać się osobiście nie mogą. A bilet na internetową transmisję kosztuje trzy razy mniej od najtańszego biletu do Buffo. Czy to przekona wystarczającą liczbę miłośników teatru?

Zainteresowanie jest, a im bliżej premiery tym zapewne będzie większe - mówi Interaktywnie.com Karolina Kozak z Eventimu. - Dla nas to też pierwsze tego typu przedsięwzięcie, ale wszystko wskazuje na to, że transmisja dojdzie do skutku.

Jeśli premierowa transmisja 27 maja będzie udana, Studio Buffo i StrefaM.tv są już umówieni na dwie kolejne - 10 i 24 czerwca. Jeśli teatr online okaże się pomysłem dochodowym, transmisje z Buffo mogą być prowadzone nawet co tydzień. Spóźnialscy, którzy nie zdążą przed komputery na transmisję na żywo, będą mogli wykupić retransmisję jako VOD.

Tagi: internet, polski, premier, strona, sieci, telewizja, platforma, jakości, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz