Notowania

polska
02.03.2010 10:01

Twitter na studiach

Mikroblogging wykorzystywany na studiach? Dlaczego nie. Amerykańcy profesorowie postanowili zwiększyć aktywność studentów na zajęciach. Jak? Za pomocą Twittera.

Podziel się
Dodaj komentarz

Mikroblogging wykorzystywany na studiach? Dlaczego nie. Amerykańcy profesorowie postanowili zwiększyć aktywność studentów na zajęciach. Jak? Za pomocą Twittera.

Dyskusja, gdy na 90-minutowym wykładzie zgromadzonych jest ponad 200 studentów jest - mówiąc delikatnie - nierealna. Stąd część kadry naukowej zaczęła szukać alternatywnych sposobów kontaktowania się ze studentami podczas zajęć. Dr Monica Rankin z University of Texas w Dallas postanowiła przeprowadzić doświadczenie, w którym do porozumiewania ze studentami wykorzystany zostanie Twitter. Podczas wykładów studenci wysyłają komentarze lub pytania za pośrednictwem laptopa czy telefonu komórkowego do serwisu - te zaś wyświetlane są na bieżąco na tablicy znajdującej sie z przodu sali.

Rozmowa może zatem toczyć sie dwutorowo - tradycyjnie, jak i równocześnie przy użyciu mikrobloga. Do komentarzy mogą sie odnieść studenci i prowadzący zajęcia. Studenci podkreślają, że taki pomysł pozwala na przełamanie bariery nieśmiałości. Eksperyment dr Rankin nie zakończył się wraz z zakończeniem zajęć. Dyskusja na Twitterze toczyła się również później w czasie między wykładami.

Doświadczenie to nie było jedynym tego typu zrealizowanym pomysłem, w myśl którego Twitter wykorzystywany miał być do celów edukacyjnych. W każdym z przypadków naukowcy podkreślali, że zwiększenie aktywności uczniów zawsze wpływa na lepszy ich rozwój i szybsze przyswajanie wiedzy. Równocześnie zwracali uwagę na to, iż użycie tego typu narzędzia może być pomocne, gdy warunki szkolne lub akademickie zmuszają do zwiększenia liczebności klas czy grup ćwiczeniowych. Ciekawe, czy Twitter sprawdziłby się w Polsce i na naszych uczelniach i czy nasi rodzimi profesorowie i nauczyciele chętnie wykorzystywaliby mikroblogging do kontaktu z uczniami?

Źródło: Mashable

Tagi: polska, serwis, pomoc, komentarz, telefon, grupa, kadry, studia, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz