Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

W 2009 r. na reklamę online wydano blisko 1,4 mld zł

0
Podziel się

Rynek reklamy internetowej odnotował w 2009 roku 11-procentowy wzrost, w sumie na reklamę online wydano 1 373 mln złotych brutto - wynika z raportu IAB AdEx 2009.

W 2009 r. na reklamę online wydano blisko 1,4 mld zł
bDIczCMl

Rynek reklamy internetowej odnotował w 2009 roku 11-procentowy wzrost, w sumie na reklamę online wydano 1 373 mln złotych brutto - wynika z raportu IAB AdEx 2009.

Po raz szósty IAB opublikował wyniki badania AdEx 2009 dotyczącego wydatków na reklamę internetową w Polsce prowadzonego przez PricewaterhouseCoopers (PwC) oraz IAB Polska. W badaniu udział wzięło 29 najważniejszych firm na polskim rynku e-reklamy - właścicieli powierzchni reklamowych online czy pośredników w ich sprzedaży.

W prównaniu z rokiem ubiegłym, rynek reklamy internetowej odnotował ponad 11-procentowy wzrost wydatków na reklamę online, które w sumie wyniosły 1 373 mln.

bDIczCMn

Połowa wszystkich funduszy wydanych na reklamę online w ubiegłym roku, zainwestowana była w reklamę graficzną (display) - 2% mniej niż rok wcześniej. Jednocześnie największy wzrost nastąpił w segmencie SEM - z reklamy w wyszukiwarkach pochodziło 26% przychodów reklamowych online (wzrost 3-procentowy). Odsetek przychodów z reklamy CPA na polskim rynku w 2009 roku wyniósł prawie 12%, podczas gdy rok wcześniej było to zaledwie 7%. Nie zmienił się znacząco 1-procentowy udział reklamy video.

Najpopularniejszymi formami reklamy graficznej były zdecydowanie te wbudowane w treść.

bDIczCMt

W porównaniu z rokiem 2008 najwyraźniej widać wzrost wydatków na SEM. Dynamika zmiany wydatków (2009/2008) na poszczególne typy reklamy zaprezentowana poniżej uwzględnia zmianę bazy podmiotów biorących udział w badaniu w 2009 w porównaniu do roku 2008.

Najwięcej na reklamę online w 2009 roku wydały firmy z sektora usług finansowych - 1/4 wszystkich wydatków pochodziła od nich. Sporo pieniędzy zainwestowały również przedsiębiorstwa telekomunikacyjne czy motoryzacyjne.

bDIczCMu

Żródło: IAB

bDIczCMO
Źródło:
interaktywnie.com
KOMENTARZE
(0)