Notowania

Przejdź na
pracy
08.04.2009 01:00

W biznesowych społecznościach budujemy swoją markę

Pracujący internauci postrzegają obecność w serwisach społecznościowych dla profesjonalistów jako sposób na znalezienie nowej pracy, ale tylko co trzeci użytkownik zdecydowałby się na zamieszczenie...

Podziel się
Dodaj komentarz

Pracujący internauci postrzegają obecność w serwisach społecznościowych dla profesjonalistów jako sposób na znalezienie nowej pracy, ale tylko co trzeci użytkownik zdecydowałby się na zamieszczenie linku do swojego profilu w CV - to wnioski z badania przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) i serwis społecznościowy Profeo.pl.

Większość (70,3%) pracujących użytkowników biznesowych portali społecznościowych uważa, że chęć znalezienia nowej pracy jest najważniejszym powodem, dla którego internauci decydują się na założenie profilu w takich serwisach.

Pozostałe, najczęściej wymieniane motywy aktywacji konta w takim portalu, to możliwość poszerzania kontaktów branżowych oraz chęć zaprezentowania własnych kompetencji. Dla prawie połowy badanych powodem obecności w serwisie społecznościowym dla profesjonalistów jest możliwość wymiany wiedzy i dyskusji na forum. Równie często wymienianym celem jest budowanie profesjonalnego wizerunku w Internecie.

Tylko 36% badanych, użytkowników społecznościowych serwisów typu biznesowego, dodałoby link do profilu w takim portalu do swojego życiorysu.

Pracujący internauci chętnie pochwaliliby się obecnemu szefowi swoim profilem w biznesowym portalu społecznościowym. Połowa badanych (53%) deklaruje, że zaprosiłaby przełożonego do listy kontaktów w takim portalu.

Źródło: Profeo.pl

Tagi: pracy, serwis, badania, internauci, forum, użytkowników, listy, konta, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz