Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Walka gigantów o reklamy. Facebook blokuje Google+

0
Podziel się:

Serwis Zuckerberga usuwał jak dotąd reklamy, które łamały regulamin. Rozgłosu jednak nabiera ostatnia sprawa, kiedy to Facebook usunął reklamę profilu jednego z użytkowników w Google+.

Pechowcem, którego reklama została usunięta, jest Michael Lee Johnson, programista i projektant webowych aplikacji. Na Facebooku zamieścił banner w sekcji sponsorowanej, w której informował użytkowników o swoim profilu w Google+. Zachęcał, by obserwować go również w konkurencyjnym serwisie. Reklama jednak szybko została usunięta, a Johnson, jak sam pisze, stracił możliwość umieszczania jakichkolwiek reklam w serwisie Zuckerberga.

Szczegółów dotyczących powodu usunięcia reklamy nie podano. O sytuacji poinformował blog TechCrunch. Post Michaela Lee Johnsona w Google+ udostępniło na swoich profilach ponad 1000 osób, a o samym usunięciu reklamy zaczyna się robić w mediach głośno.

O komentarz u źródła, czyli w biurze prasowym Facebooka, poprosili dziennikarze serwisu cnet.com. Na razie – jak podają – nie otrzymali odpowiedzi. Trudno też szukać jednoznacznego powodu w regulaminie Facebooka. Gdyby się uprzeć, skasowanie reklamy można podciągnąć między innymi pod punkt mówiący o zakazie publikowania informacji prasowych w reklamach bez pisemnej zgody. Z kolei punkt 6a mówi o możliwości odmówienia emisji reklamy w każdym momencie z dowolnego powodu. W tym punkcie mieści się również zapis o promowaniu konkurencyjnych serwisów i negatywnym wpływie na działalność Facebooka.

Sprawa wydaje się być zatem prosta i wyjaśniona, jednak biorąc pod uwagę medialny szum wokół Google+, trudno nie przejść obok niej obojętnie. Tym bardziej, że Facebook może czuć oddech konkurencji na karku. Społecznościowy serwis od Google gromadzi nowych użytkowników w zastraszająco szybkim tempie. W ciągu pierwszych 12 dni zgromadził 5 milionów użytkowników, a tydzień później było ich już 10 milionów. Obecne szacunki mówią już o licznie 12-13 milionów.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
interaktywnie.com
KOMENTARZE
(0)