Notowania

rynek
17.03.2010 13:47

Wartość rynku aplikacji mobilnych przebije sprzedaż płyt CD?

Zgodnie z niezależnym raportem opublikowanym przez serwis sprzedaży aplikacji mobilnych GetJar, wartość rynku aplikacji mobilnych do roku 2012 wzrośnie do 17,5 mld $.

Podziel się
Dodaj komentarz

Zgodnie z niezależnym raportem opublikowanym przez serwis sprzedaży aplikacji mobilnych GetJar, wartość rynku aplikacji mobilnych do roku 2012 wzrośnie do 17,5 mld $.

Jeśli prognozy GetJar sprawdzą się, wówczas ogromny wzrost sektora sprzedaży aplikacji mobilnych pozostawi daleko w tyle rynek sprzedaży płyt CD, którego wartość w roku 2012 szacowana jest na blisko 14 mld $. Ponadto, zgodnie z raportem, ilość pobrań aplikacji na urządzenia mobilne wzrośnie z 7 mld w roku 2009 do niemal 50 mld w roku 2012, osiągając rocznie wzrost 92%.

Prezentowane przez GetJar liczby są zbliżone do innych szacunków rynku, np. do prognoz serwisu research2guidance.com, który określał wzrost globalnego rynku smartphonów z 1,94 mld $ w roku 2009 do 15,65 mld do roku 2013.

Zgodnie z raportem GetJar, do 2012 internetowa sprzedaż aplikacji mobilnych stanie się branżą generującą największe przychody w sektorze - niemal połowę całkowitych zysków branży. Dla porównania, w roku ubiegłym 60% przychodów ze sprzedaży aplikacji mobilnych pochodziła ze sprzedaży przez operatorów komórkowych; zyski ze sprzedaży tymi kanałami mają spaść do 23% do roku 2012.

Autorzy raportu podają, że w krajach Europy zyski z tego sektora mogą osiągnąć w 2012r. 8,5 mld $ (w porównaniu do 1,5 mld $ w 2009), zaś w krajach Ameryki Północnej - 6,7 mld $ (w porównaniu do 2,1 mld $ w 2009).

Obecnie średni koszt zakupu aplikacji mobilnej w Ameryce Północnej to 1,09$, przy czym w krajach rozwijających się koszty są niższe, rzędu 0,20$ w Ameryce Południowej czy 0,10$ w Azji. Największą popularnością cieszą się w Azji, w której w roku ubiegłym pobrano 37% wszystkich aplikacji mobilnych w skali globalnej. Warto jednak dodać, że chociaż Azjaci pobierają je najczęściej, to Amerykanie wydają na aplikacje najwięcej pieniędzy, generując w skali globalnej 50% zysków dla sektora.

źródło: techcrunch.com

Tagi: rynek, serwis, branży, sprzedaż, wzrost, raport, urządzenia, zysk, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz