Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
google
06.02.2009 12:10

Wciąż jest miejsce na nowe Google?

Według najnowszego badania Forrester Resarch, lojalność użytkowników wobec wyszukiwarek internetowych jest niższa, niż wobec innych witryn w sieci. Okazuje się więc, że potencjalny "Google killer" nie...

Podziel się
Dodaj komentarz

Według najnowszego badania Forrester Resarch, lojalność użytkowników wobec wyszukiwarek internetowych jest niższa, niż wobec innych witryn w sieci. Okazuje się więc, że potencjalny "Google killer" nie jest bez szans w starciu z gigantem z Moutain View.

Historię internetu łatwo podzielić na okres przed-google'm i po-google'u. Obecnie żyjemy oczywiście w tej drugiej epoce cyfrowych dziejów, która na pozór wydawać się może bardziej "oświecona" (dzięki wszystkowidzącemu oku jedynej słusznej wyszukiwarki). Jednakże jak zbadali analitycy Forrester Research, lojalność użytkowników wobec wyszukiwarek internetowych jest bardzo niska, w związku z czym stosunkowo prosto jest "zabić króla", przynajmniej na polu wyszukiwawczym.

Ponad połowa respondentów zbadanych przez Forrestera przyznała, że korzysta z różnych wyszukiwarek internetowych. Zaledwie 20 proc. badanych korzystało wyłącznie z Google'a, 8 proc. wyłącznie z Yahoo, 3 proc. z AOL a 1 proc. wyłącznie z wyszukiwarki MSN.

W badaniu udział wzięło prawie 5 000 amerykańskich internautów, a ich aktywność w wyszukiwarkach zbadano przy użyciu ankiety, a nie oprogramowania śledzącego.

Ciężko jednak nie zgodzić się z faktem, że Google wypracowało silną pozycję na tle innych wyszukiwarek, również kwestii pozyskiwania nowych użytkowników. Wedłg comScore, w ciągu całego ubiegłego roku wyszukiwarce Google zadano prawie 85 mld zapytań, co oznacza niemal 90-procentowy wzrost w stosunku do roku ubiegłego. Według danych Forrestera zapytania wysyłane do Google'a to aż 59 proc. zapytań zdawanych wszystkim światowym wyszukiwarkom w ogóle.

Skąd zatem wniosek, o możliwości ewentualnego strącenia Google'a z piedestału? Okazuje się, że podczas gdy większość badanych korzysta z tej wyszukiwarki poszukując informacji na konkretny temat, uznaje ją jednocześnie za mało użyteczną jeśli chodzi o informacje bieżące, finansowe i treści multimedialne. W tych dziedzinach tematycznych zdecydowanie przoduje Yahoo i MSN.

Źródło: Brandweek.com

Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz