Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
pomoc
04.08.2010 06:39

Wiadomości na Facebooku popularniejsze niż maile?

Serwisy społecznościowe stały się popularniejsze niż e-maile. Ponadto, zamiast wysyłać wiadomości, internauci wolą pograć w gry online.

Podziel się
Dodaj komentarz

Serwisy społecznościowe stały się popularniejsze niż e-maile. Ponadto, zamiast wysyłać wiadomości, internauci wolą pograć w gry online.

E-mail jest coraz bardziej wypierany przez inne formy kontaktu - przede wszystkim społeczności. Jak wynika z badań Nielsena, internauci poświęcają prawie jedną czwartą swojego czasu online właśnie na social media. Jedną dziesiątą czasu spędzanego w sieci poświęcają na gry online. Wysyłanie e-maili plasuje się dopiero na trzecim miejscu. Chętniej więc kontaktujemy się ze znajomymi za pomocą innych serwisów, niż bezpośrednio w wiadomości pocztowej. Co więcej, e-mail wypierany jest też przez mikroblogi (Twitter).

Dla porównania: w czerwcu 2009 roku e-mail cieszył się 11,5-procentowym udziałem w czasie spędzanym przez internautów online. Wydaje się, że sieć jest nieograniczona, a mimo to internauci wybierają przede wszystkim trzy czynności: społeczności, gry i maile. W sumie zajmuje im to aż 40 procent czasu spędzonego w internecie - mówi analityk Nielsena, Dave Martin. - Udział w torcie pozostałych czynności jest znacznie niższy i ma raczej tendencję malejącą.

Znacznie mniej czasu spędzamy czytając serwisy informacyjne, a jedynie 4 procent czasu online spędzamy na rozmowach przez komunikator.

Same społeczności zanotowały duży wzrost. Jeszcze w czerwcu ubiegłego roku zajmowały tylko 15,8 procent czasu spędzanego online. Rok później wskaźnik jest znacznie wyższy i nie wydaje się, by w obliczu ostatnich rekordów największych serwisów społecznościowych, miał się obniżyć. Facebook pochwalił się w lipcu liczbą pół miliarda zarejestrowanych użytkowników. Twitter z kolei kilka dni temu ogłosił, że userzy serwisu napisali ponad 20 miliardów "ćwierknięć" w ciągu jednego miesiąca.

Ostatnie badania, między innymi firmy Retrevo Inc. Wskazują, że aż 48 procent internautów uważa się za uzależnionych od społeczności. Facebooka aktualizują nawet w nocy lub tuż po przebudzeniu, podobnie w przypadku Twittera. Z kolei Oxygen Media Insights Group opublikowała raport, z którego wynika, że coraz więcej kobiet uzależnia się od społeczności. Panie są znacznie bardziej zaangażowane w działania w sieci, niż mężczyźni.

Tagi: pomoc, media, sieci, wzrost, raport, badania, rok, sieć, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz