Notowania

internet
11.10.2010 06:00

Wiadomości Onetu zginą pośród wielu podobnych stron

Nowa strona wiadomości Onetu nie zachwyca. Brakuje jej kilku nowoczesnych rozwiązań, a elementy graficzne są niedopasowane do nagłówka. I - jak zaznaczają specjaliści - serwis jest statyczny i monotonny. Wyróżnia się natomiast pod kątem SEO. Zobacz, jak agencje oceniły wiadomosci.onet.pl.

Podziel się
Dodaj komentarz

Nowa strona wiadomości Onetu nie zachwyca. Brakuje jej kilku nowoczesnych rozwiązań, a elementy graficzne są niedopasowane do nagłówka. I - jak zaznaczają specjaliści - serwis jest statyczny i monotonny. Wyróżnia się natomiast pod kątem SEO. Zobacz, jak agencje oceniły wiadomosci.onet.pl.

Jacek Opaluch, Art Director K2

Niestety, nowa odsłona Wiadomości Onetu nie zachęca do czytania. Jak wiadomo – treści tego typu są najpierw skanowane - dopiero później wchodzimy głębiej, aby zapoznać się z artykułem. Ta pierwsza strona, na której zazwyczaj prezentuje się istotne informacje i skróty powinna być precyzyjnie zaprojektowana, tak, aby w gąszczu informacji (i reklam) użytkownik nie stracił z oczu tego, co ważne.

Służy temu skromność formy, prosty dobór czcionek i kolorów, precyzyjny układ i uporządkowanie.

Wszystkich tych rzeczy zabrakło. W kontraście z nagłówkiem, dostajemy kompletnie do niego nie nawiązujące elementy graficzne w bloku treści. Dość chaotycznie rozmieszczono bloki z wiadomościami, bez stosownego w takich miejscach tonowania istotności. Kompletnie nie są rozróżnione rodzaje oferowanych treści (tekst, multimedia). Pomieszanie konwencji delikatnego 3d i płaskich form jeszcze bardziej buduje wrażenie chaosu.

Nie wykorzystano potencjału treści multimedialnych. Dział fotoreportaży czy wideo ginie na trzecim planie, część graficzna wiadomości dnia praktycznie do połowy przesłonięta jest tekstem (a mogłaby być mini fotoreportażem) … To, co najbardziej wpada w oko, co mogłoby zaintrygować użytkownika zostało sprowadzone do drugoplanowej roli.

Mam wrażenie, że daleko Wiadomościom do standardu. Nie wspominając o potentach w prezentowaniu tego rodzaju treści, czyli serwisom takim jak guardian, NY Times czy Wired...

Bartłomiej Kozieł, Senior Information Architect, Artegence

Nowa strona wiadomości Onetu rewolucji nie wprowadza. Układ i rozplanowanie strony jest typowe dla większości serwisów newsowych w Polsce i na świecie. Przede wszystkim są trzy kolumny, żeby pomieścić dużą ilość treści jaką strona ma do zaoferowania, jest grafika zbudowana zdjęciami i tekstem - poprzez odpowiednie dobieranie wielkości czcionek i kolorów, a wszystko to na białym tle, żeby jak najlepiej oddawać charakter gazety.

Stronie brakuje natomiast nowoczesnych technologii, np. karuzel umożliwiających przeglądanie w bardziej atrakcyjny sposób wiadomości, zwłaszcza materiałów filmowych, zdjęć itp., ale także większej ilości zakładek (kart) w obrębie poszczególnych boksów, dzięki czemu możnaby zaoszczędzić więcej miejsca i uczynić bardziej atrakcyjnym przeglądanie poszczególnych sekcji. Brakuje również kanałów RSS, ale także elementów społecznościowych i narzędzi wspierających konsumpcję wiadomości przez użytkowników.

Podsumowując: strona jest dobrze skrojoną, papierową gazetą, jest statyczna i monotonna. Tylko, że to za mało jak na możliwości, które daje Internet. Serwis powinien żyć i być interaktywną gazetą jak Prorok Codzienny w „Harrym Potterze”, a tak naraża się na opinię dobrze skopiowanej strony newsowej. Może i dobrze, ale można było pokusić się o kilka elementów wyróżniających ją na tle konkurencji. W tym przypadku zginie pośród wielu podobnych.

Miłosz Woźniak, SEO Manager, Cube Group

Serwis wiadomości Onetu wyróżnia się dużą czytelnością i przejrzystością prezentowanych informacji. Boksy z wiadomościami zostały rozmieszczone w sposób przemyślany i optymalnie wykorzystują dostępną przestrzeń, przy czym strona jest w pełni czytelna już w rozdzielczości 1024x768. Klarowny podział na kategorie w części środkowej, a także czytelne menu górne i powtórzenie linków nawigacyjnych w stopce sprawia, że dotarcie do poszukiwanych informacji jest bardzo proste.
Oprócz wysokiej użyteczności serwis wyróżnia się także poprawną budową pod kątem SEO, a niedostatki w tej dziedzinie są jedynie sporadyczne. Unikalne metatagi title i description są standardem, przy czym warto zwrócić uwagę na poprawne, automatyczne tworzenie metatagu description wiadomości oraz pomijanie metatagu keywords, który nie jest brany pod uwagę przy ustalaniu pozycji w wynikach wyszukiwania.

Także struktura nagłówków została zaprojektowana poprawnie, jedynym zauważonym błędem jest niestosowanie nagłówka H3 do wszystkich linków, pod którymi znajduje się streszczenie wiadomości. W przypadku kategorii „Waszym zdaniem” linki tego typu są nagłówkami H3.

Na plus można zaliczyć także wykorzystywanie mechanizmu tabów do dynamicznego ukrywania i wyświetlania linków dotyczących poszczególnych podkategorii po kliknięciu w zakładkę. Jest to rozwiązanie korzystne zarówno dla użytkowników (ogranicza liczbę wyświetlanych informacji), jak i dla wyszukiwarek, które są w stanie przemierzyć większą liczbę linków wewnętrznych. Linki wewnętrzne są bardzo ważnym aspektem optymalizacji wewnętrznej i warto zauważyć, że przy ogromie treści łatwo dostępnych dla użytkowników liczba linków wewnętrznych nie przekroczyła 140, a łączna suma wszystkich linków nie przekracza 200, co także można zaliczyć na duży plus. Minusem jest niestosowanie atrybutów title linków. Do braków należy także zaliczyć widoczność wiadomości pod adresem url ze znakiem „/” na końcu - nie zastosowano przekierowania, które rozwiązałoby problem widoczności tych samych treści pod dwoma adresami url.

Tagi: internet, serwis, strona, budowa, opinia, polsce, wideo, manager, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz