Notowania

internet
09.02.2010 15:55

Większość polskich internautów korzysta z internetowych multimediów

Najnowsze badania przeprowadzone przez Gemius SA dowodzą, że ośmiu na dziesięciu polskich internautów miało okazję skorzystać z treści multimedialnych w sieci, a ponad połowa korzystała z radia internetowego.

Podziel się
Dodaj komentarz

Najnowsze badania przeprowadzone przez Gemius SA dowodzą, że ośmiu na dziesięciu polskich internautów miało okazję skorzystać z treści multimedialnych w sieci, a ponad połowa korzystała z radia internetowego.

Trudno wyobrazić sobie Internet bez materiałów multimedialnych, nie dziwi więc powszechne z nich korzystanie. Opublikowany w dniu dzisiejszym raport firmy badawczej Gemius SA, opracowany we współpracy z Grupą RMF FM oraz TVP "Audio i wideo w sieci", potwierdza zainteresowanie treściami tego typu w Internecie. Raport jest podsumowaniem wyników badania przeprowadzonego w styczniu b.r. na grupie 1200 internautów, których celem było studium zachowań i opinii internautów korzystających z treści multimedialnych w sieci.

Ponad 80% polskich internautów powyżej 14 roku życia miało kontakt z materiałami wideo (np. serwisami wideo, telewizją internetową), a ponad połowa słuchała radia internetowego. Najpopularniejsze są serwisy wideo, z których skorzystało niemal 75% badanych. Respondenci deklarowali również rosnące zainteresowanie tego typu treściami i plany częstszego z nich korzystania.

*Wykres 1. Kontakt z materiałami audio i wideo w sieci – "Czy kiedykolwiek skorzystałaś(eś) z wymienionych poniżej usług lub serwisów?" *

Respondenci deklarują dosyć regularne korzystanie z radia internegowego (22% badanych słucha go przynajmniej raz w tygodniu), a także z internetowych serwisów wideo (prawie 50% deklaruje oglądanie treści w tego typu serwisach przynajmniej raz w tygodniu). Do mediów internetowych przyciąga przede wszystkim mniejsza uciążliwość reklam oraz większa różnorodność dostępnych treści. Z drugiej jednak strony badani podkreślają, że tradycyjne media cieszą się większym zaufaniem jako rzetelne źródła informacji.

Wykres 2. Radio internetowe a radio tradycyjne – "Zaznacz, które z wymienionych poniżej stwierdzeń bardziej pasują Twoim zdaniem do radia internetowego, a które bardziej do radia tradycyjnego"

Badanie "Audio i wideo w sieci" zostało zrealizowane w okresie od 5 do 18 stycznia 2010 metodą CAWI za pomocą ankiet emitowanych losowo na witrynach internetowych. Kwestionariusz składał się z 38 pytań. W ramach badania zebrano 1200 wypełnionych do końca kwestionariuszy od internautów w wieku powyżej 14 lat.

Źródło: Gemius

Tagi: internet, serwis, media, polski, reklama, opinia, pomoc, sieci, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz