Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
książki
14.07.2011 12:47

Wolimy toplayery niż rectangle, a najwięcej reklamuje się telekomunikacja

W Polsce i na Węgrzech najwyższe wskaźniki CTR osiągały kampanie realizowane w sektorze multimediów i książek - wynika z Gemius AdMonitor za czwarty kwartał 2010 roku.

Podziel się
Dodaj komentarz

W IV kwartale 2010 najpopularniejszymi formatami kreacji o najwyższym wskaźniku CTR były Preroll/Postroll, stosowane w reklamie wideo. Dla porównania w II kwartale 2011 r. w Polsce najwyższy wskaźnik CTR osiągały takie formaty reklamowe jak: toplayer, Preroll oraz tapeta.

W II kwartale 2010 roku były to multimedia i książki, a w II kwartale 2011 najwyższe poziomy wskaźnika CTR osiągały kampanie realizowane w branżach: "podróże i turystyka, hotele i restauracje", "higiena i pielęgnacja" oraz "żywność".

Pod względem liczby kampanii zrealizowanych online, w IV kwartale 2010 roku, na pierwszym miejscu uplasowała się branża telekomunikacyjna. Natomiast w II kwartale 2011 roku najwięcej kampanii realizowały przedsiębiorstwa z branż: handlowej, multimediów i książek oraz higieny i pielęgnacji. Pod względem poziomu emisji kampanii reklamowych wyróżniły się sektory: finanse, ubezpieczenia, usługi maklerskie, a także telekomunikacja.

Rynek reklamy w Europie Środkowo-Wschodniej

W czwartym kwartale 2010 roku branżami z regionu Europy Środkowo-Wschodniej, które emitowały najwięcej reklam graficznych, były finanse i telekomunikacja. Sektor finansowy jest także liderem w rankingu pod względem udziału kampanii. Na każdym z badanych rynków zidentyfikowano różne formaty reklamy online, które osiągnęły najwyższy poziom wskaźnika CTR (Click-Through-Ratio).

W Rumunii i na Słowacji, pod względem współczynników CTR, najbardziej popularne były reklamy w formacie Ractangle 500x600 i 468x300. Z kolei na Węgrzech i Czechach na pierwszym miejscu pod względem popularności plasowały się reklamy w formacie Toplayer. Na wynik wpływ mógł mieć sposób emisji tego formatu.

Wyniki wskaźnika CTR dla poszczególnych sektorów rynku w pięciu badanych krajach środkowoeuropejskich są bardziej zróżnicowane. W Polsce i na Węgrzech najwyższe wskaźniki CTR osiągały kampanie realizowane w sektorze multimediów i książek. Był to jednocześnie najwyższy z wyników tego wskaźnika. W Rumunii najczęściej użytkownicy klikali w reklamy z branży "ubrania i dodatki", natomiast w Czechach "technologie i audio-wideo". Produkty z wymienionych powyżej branż są najczęściej kupowane przez konsumentów jako prezenty bożonarodzeniowe. W Czechach jednak wiodącym sektorem pod względem wskaźnika CTR jest sektor motoryzacyjny.

W trzech z badanych krajów – Słowacji, Węgrzech i Czechach – sektor finansowy plasuje się również na pierwszym miejscu pod względem liczby zrealizowanych kampanii. W Rumunii liderem w tej kategorii jest sektor handlowy.

Tagi: książki, polsce, wpływ, były, branży, usługi, telekomunikacja, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz