Notowania

firma
15.06.2009 15:11

WOMM w polskich portalach

NewsPoint prezentuje raport na temat zainteresowania mediów marketingiem szeptanym.

Podziel się
Dodaj komentarz

Z analizy ilościowej, przeprowadzonej za okres 1 stycznia 2008 r. - 29 maja 2009 r. wynika, że zainteresowanie mediów marketingiem szeptanym utrzymywało się na niezmienionym poziomie do marca 2009 r., kiedy to liczba publikacji na jego temat uległa podwojeniu.

Powodem był cykl artykułów na temat marketingu szeptanego, publikowany przez portal Gazeta.pl i Gazetę Wyborczą od 2 marca 2009 r., a dotyczący negatywnych praktyk w tym obszarze. Artykuły zainspirowały debatę na temat sposobu prowadzenia działań z obszaru marketingu szeptanego oraz potrzebę ustanowienia regulacji branżowych w formie Kodeksu Etyki Marketingu Szeptanego. Temat ten podchwyciły i zaczęły szeroko dyskutować także inne media.

Podobnie gorącym miesiącem był kwiecień 2009 r., kiedy to ilość publikacji na temat marketingu szeptanego jeszcze się zwiększyła. Co ciekawsze, nie wynikało to tylko z dyskusji branżowej i potrzeby regulacji w tym zakresie. Firmy Wizard i AdAction poinformowały o rozszerzeniu oferty marketingu szeptanego.

Media branżowe publikowały także artykuły edukacyjne, czym właściwie jest marketing szeptany i jaka jest różnica pomiędzy nim a innymi formami marketingu - które często są ze sobą mylone. Grupa Adweb utworzyła własny internetowy panel dyskusyjny przeznaczony dla administratorów i moderatorów forów internetowych, a także narzędzie internetowe do prowadzenia kampanii marketingu szeptanego usta-usta. Niektóre firmy informowały, że działania z zakresu marketingu szeptanego są elementem ich aktualnie prowadzonych kampanii komunikacyjnych (np. serwis roflcopter.pl).

(Metodologia: monitorowane hasła to womm, word of mouth marketing, marketing szeptany ze wszystkimi odmianami. Analiza ilościowa objęła publikacje na wszystkich 2300 portalach polskojęzycznych monitorowanych przez NewsPoint, które ukazały się w datach 1.01.2008-31.05.2009. Analiza jakościowa dotyczyła artykułów umieszczonych na tych portalach w marcu, kwietniu i maju b.r.)

Źródło: NewsPoint

Tagi: firma, media, serwis, polski, marketing, kampania, portal, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz