Notowania

usa
12.03.2010 13:49

Wydatki na reklamę online większe niż na papierową

Z ostatnich badań wynika, że reklamodawcy zmieniają swoje zachowania na rynku. W tym roku po raz pierwszy w historii wydatki na reklamy online w USA będą wyższe niż na te papierowe.

Podziel się
Dodaj komentarz

Z ostatnich badań wynika, że reklamodawcy zmieniają swoje zachowania na rynku. W tym roku po raz pierwszy w historii wydatki na reklamy online w USA będą wyższe niż na te papierowe.

Zgodnie z danymi publikowanymi przez firmę Outsell w sieci w 2010 roku wydane ma być 119,6 miliardów dolarów na reklamę (32,5% udziału). Na prasę reklamodawcy przeznaczą natomiast 111,5 miliarda dolarów. Wartość całego rynku firma oszacowała na 368 miliardów dolarów, czyli o 1,2% więcej niż w roku ubiegłym.

Coraz więcej reklamodawców posiada własne witryny, na których umieszczą oni swoje reklamy – jest to zapewne jeden z powodów wzrostu wydatków w tym sektorze. 52,8% reklam znajdzie się na stronach samych przedsiębiorstw. Ich właściciele podkreślają, że własne strony internetowe to dla nich potężne narzędzie bezpośredniego marketingu.

Według Outsell, na reklamy drukowane w magazynach przeznaczone będzie o 1,9% więcej pieniędzy niż w poprzednim roku. To ciągle mało, jeśli pod uwagę weźmiemy, że sektor ten odnotował w 2009 roku 26-procentowy spadek. Ponadto sama sprzedaż magazynów w sklepach w Stanach Zjednoczonych spadła w ostatnim półroczu o średnio 9%.

Co do reklamy na urządzeniach mobilnych, zdaniem autorów raportu wprawdzie powinna ona skorzystać na tym, iż smartfony stają się coraz bardziej popularne, ale uważają oni, że tak naprawdę ciągle brakuje dowodów na użyteczność tego medium.

Z prognoz IAB Polska wynika, że również w naszym kraju reklama online pnie się w górę - przewidywany na 2010 rok wzrost wydatków na tym rynku może wynieść nawet 35%. W 3 kwartale 2009 wartość przychodów brutto reklamy internetowej wyniósł ponad 300 mln zł w Polsce.

Źródło: Brand Republic

Tagi: usa, rynek, polski, sprzedaż, reklama, sieci, strona, wzrost, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz