Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Wyniki styczniowego Megapanelu - nowa forma badania

0
Podziel się:

PBI opublikował nowe wyniki badania Megapanel za styczeń 2010. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, udostępniona została okrojona wersja. Zmiany w badaniu są spore, a wyniki dotyczą jedynie witryn objętych audytem site-centric.

Wyniki styczniowego Megapanelu - nowa forma badania

PBI opublikował nowe wyniki badania Megapanel za styczeń 2010. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, udostępniona została okrojona wersja. Zmiany w badaniu są spore, a wyniki dotyczą jedynie witryn objętych audytem site-centric.

PBI styczniowe zmiany zapowiadało już w listopadzie 2009 roku. Wprowadzone zostały trzy nowe wskaźniki do wyników stron audytowanych (cookies z Polski, cookies zagranicznych oraz sumy cookies), a także zmieniony sposób prezentowania danych. Od tej edycji dla witryn nieaudytowanych podawane są jedynie podstawowe parametry: liczba realnych użytkowników, zasięg, współoglądalność. Natomiast pozostałe dostępne w badaniu parametry będą publikowane wyłącznie dla witryn audytowanych.

Ponadto dane prezentowane są w jednym zestawieniu, które zawiera wyniki komunikatorów internetowych, aplikacji desktopowych, czytników RSS oraz dodane od wyników za styczeń - odtwarzaczy multimedialnych.

-Dzięki wprowadzonym zmianom przygotowanie analiz staje się dużo prostsze – mówi Andrzej Garapich, prezes PBI. - Marketerzy otrzymują porównywalne twarde dane, pochodzące z badania site-centric. Dodatkową pomoc przy tworzeniu media planów stanowi prezentacja rozbudowanego rankingu aplikacji oraz wprowadzenie większej liczby wskaźników, takich jak liczba cookies - pozyskiwanych dotychczas z innych niż Megapanel źródeł. Teraz wszystkie istotne wskaźniki pochodzą z jednego, autoryzowanego źródła – dodaje.

We wszystkim tabelkach kolorem czerwonym zaznaczone są witryny objęte audytem site-centric.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego

Grupa Allegro.pl spadła z miejsca 3 na 6. Do pierwszej trójki dostała się zajmująca w grudniu pozycję 4 nasza-klasa.pl.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według liczby odsłon

W tej kategorii w styczniowym zestawieniu z miejsca 1 na 15 spadła nasza-klasa.pl, a z pozycji 2 na 8 Grupa Google. Status lidera tym samym otrzymuje Grupa Allegro.pl z wynikiem 5,7 mld odsłon ( w grudniu 2009 r. 3,86 mld).

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według miesięcznego czasu

Zgodnie z tym zestawieniem internauci najwięcej czasu spędzają na witrynach Grupy Onet.pl - w sumie ponad 77 mln godzin w ciągu miesiąca. Tuż za nią znajdują się Grupy - Wirtualna Polska i Allegro.pl. W zestawieniu ujęte nie są ani Grupa Google ani nasza-klasa.pl, które w poprzednim miesiącu zajmowały kolejno 1 i 2 pozycję.

Ranking domen według zasięgu miesięcznego

Jeśli idzie o domeny, pierwsze miejsce ponownie przypada google.pl. Do pierwszej trójki - kosztem domeny nasza-kalsa.pl - dostaje się google.com.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
interaktywnie.com
KOMENTARZE
(0)