Notowania

polska
18.02.2009 20:10

XRAii: Interaktywny pacjent w świetnej kondycji!

Ostatnie prześwietlanie Internetu w Rzeszowie 11.lutego pokazało oblicze branży interaktywnej, dla której słowem na K, o którym wszyscy mówią jest właśnie Kondycja. Skoro jednak zawsze może być...

Podziel się
Dodaj komentarz

Ostatnie prześwietlanie Internetu w Rzeszowie 11.lutego pokazało oblicze branży interaktywnej, dla której słowem na K, o którym wszyscy mówią jest właśnie Kondycja. Skoro jednak zawsze może być lepiej, to swoje recepty na jej dalszy rozwój przedstawili: Jarosław Sobolewski, Dominik Kaznowski, Eryk Orłowski i Dawid Szczepaniak.

Jarosław Sobolewski obok przybliżenia działalności IAB Polska, pokazywał jak rozwój Internetu w Polsce wygląda na tle innych państw. Udowadniał przy tym, że kryzys powinien ominąć agencje interaktywne, również dlatego, że najrzadziej korzystały z ich usług branże dotknięte problemami.

Jarosław Sobolewski, dyrektor generalny IAB Polska - [zdj. Patryk Ogorzałek, pogoimages.com]

Jarosław Sobolewski, dyrektor generalny IAB Polska - [zdj. Patryk Ogorzałek, pogoimages.com]

Recepta od IAB Polska

Dla dalszego rozwoju konieczna jest edukacja. Zbliżają się pierwsze wydania handbook'ów - broszur, które wprowadzą marketerów w terminologię i podstawy działań w Internecie (w kontekstach grup roboczych IAB). Są też plany współpracy z wyższymi uczelniami, co ma wprowadzić do branży znacznie więcej osób i zaowocować przyspieszeniem jej rozwoju, także dzięki dopływie kompetentnych kadr do klientów.

Na wyobraźnię uczestników podziałała równie silnie kolejna prezentacja. Była o serwisie, który ma:

więcej odsłon niż cały Internet... w Czechach!

Kilka podobnie oszałamiających statystyk o aktywności użytkowników pojawiło się w prezentacji Dominika Kaznowskiego o Naszej-Klasie. Pokazał także podejście do marketingu w tym najpopularniejszym polskim serwisie, case-studies oraz modele współpracy z reklamodawcami.

Dominik Kaznowski, prezes zarządu Xevin Consulting oraz Interaktywnie.com - [zdj.Patryk Ogorzałek, pogoimages.com]

Dominik Kaznowski, prezes zarządu Xevin Consulting oraz Interaktywnie.com - [zdj.Patryk Ogorzałek, pogoimages.com]

Recepta od Eryka Orłowskiego z Komitywa.com brzmiała jednoznacznie: użyteczność i wygoda dla użytkownika. Tylko dobrze zaprojektowane serwisy, łatwe w obsłudze mogą utrzymać użytkowników na dłużej.

Eryk Orłowski, dyrektor zarządzający oraz współwłaściel Komitywa.com - [zdj.Patryk Ogorzałek, pogoimages.com]

Eryk Orłowski, dyrektor zarządzający oraz współwłaściel Komitywa.com - [zdj.Patryk Ogorzałek, pogoimages.com]

Końcowa prezentacja dotyczyła nowo powstałej agencji Pride&Glory z punktu widzenia jej współtwórcy - Dawida Szczepaniaka. Obok opowieści o kulturze organizacyjnej znalazło się miejsce na ciekawe case-studies i próbę diagnozy, dlaczego najczęściej podziwiamy zagraniczne, a nie rodzime produkcje. Dodał, że chcą wybić się właśnie kreacją, czym uspokoił nieco rzeszowską konkurencję (Ideo) mówiąc, że "są firmy, które mają świetne rozwiązania bazodanowe".

Dawid Szczepaniak, creative director Pride&Glory Interactive - [zdj.Patryk Ogorzałek, pogoimages.com]

Dawid Szczepaniak, creative director Pride&Glory Interactive - [zdj.Patryk Ogorzałek, pogoimages.com]

Kolejny XRAii 25. marca prześwietli kondycję developerów i inwestorów, ponieważ zajmie się nowymi przedsięwzięciami w sieci - start-up'ami.

Źródło: XRaii.pl

Tagi: polska, kryzys, branży, polsce, rozwój, plany, rozwoju, zarządu, użytkowników, iab, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz