Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
serwis
02.06.2010 16:25

Yahoo! grozi lokalnym mediom. Będzie walka o reklamodawców

Internetowy gigant uruchomi w tym roku strony z informacjami lokalnymi, tworzonymi przez dziennikarzy obywatelskich.

Podziel się
Dodaj komentarz

Internetowy gigant uruchomi w tym roku strony z informacjami lokalnymi, tworzonymi przez dziennikarzy obywatelskich.

Przejęcie Associated Content, serwisu z treściami tworzonymi oddolnie, przynosi pierwsze rezultaty. Jeszcze w tym roku internetowy gigant zamierza uruchomić grupę serwisów z informacjami lokalnymi i tym samym przejąć część reklamodawców inwestujących obecnie w media regionalne.

Plan Yahoo! ma szansę się powieść, o ile treść tworzona przez dziennikarzy obywatelskich będzie wystarczająco dobra. Dlatego też koncern zamierza płacić za materiały. Stawki zaczynają się od dwóch dolarów za przesłany tekst lub zdjęcie. Baza Associated Content to 16 milionów unikalnych użytkowników miesięcznie, z czego około 380 tysięcy aktywnie tworzy serwis.

Miesięcznie Yahoo! notuje około 70 miliardów odsłon, czyli sto razy więcej, niż witryna The New York Times (swoją drogą największa wśród stron gazet lokalnych). Dodatkowe kierowanie ruchu z wyszukiwarki na własne, lokalne strony, może jeszcze bardziej obniżyć statystyki innym serwisom.

Wiadomo więc, co kryło się pod słowami Carola Bartza, CEO Yahoo!, który stwierdził, że możliwości reklamowe serwisu poszerzą się. Można przypuszczać, że inwestycja 100 milionów dolarów w Associated Content zwróci się szybko.

Tagi: serwis, media, strona, materiały, rok, inwestycja, grupa, ruch, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz