Departament Sprawiedliwości Stanów Zjednoczonych i Komisja Europejska dały korporacjom Microsoft i Yahoo zielone światło do rozpoczęcia prac nad integracją silników wyszukiwarek.
Wczoraj przedstawiciele firm Microsoft i Yahoo ogłosili, że uzyskano zgodę na zawarcie umowy o współpracy ze strony amerykańskiego Departamentu Sprawiedliwości oraz Komisji Europejskiej. Trwają przygotowania do rozpoczęcia procesów integracyjnych.
Postanowienia umowy wejdą w życie na dniach, a współpraca rozpocznie się od integracji platformy wyszukiwarki Yahoo z technologią Microsoft. Wyszukiwanie płatne zostanie powiązane z silnikiem adCenter, zaś algorytmiczne - z silnikiem Microsoft Bing. Zakończenie integracji ma nastąpić w ciągu dwóch lat. Na mocy porozumienia Microsoft uzyska 10-letnią licencję na dostarczanie technologii wyszukiwania dla Yahoo, zaś Yahoo zachowa wyłączność na sprzedaż reklam w wynikach wyszukiwania. Ponadto dział sprzedaży Yahoo otrzyma wyłączność na obługę większości podmiotów prowadzących kampanie marketingowe w wyszukiwarkach, agencji SEO i SEM, a także pośredników i ich klientów, zaś Microsoft przejmie firmy prowadzące kampanie typu self-service. Wszystkie kampanie w wyszukiwarkach będą oparte o platformę Microsoft adCenter.
Celem integracji jest ujednolicenie branży wyszukiwarek i zaoferowanie potencjalnym klientom potężniejszego i bardziej efektywnego narzędzia do wyszukiwania informacji i reklamy. Za porozumieniem stoją również względy finansowe; obydwie firmy liczą na zyski z połączenia sił.
Więcej informacji można uzyskać na nowo utworzonej przez obie firmy witrynie - searchalliance.com.
Źródło: searchalliance.com