Notowania

polska
12.01.2011 06:16

Yahoo w Polsce nie namiesza, bo nie ma czym

Usługa podobna do iGoogle, poczta e-mail i... tyle. Na starcie Yahoo nie zaoferuje polskim internautom nic więcej. Na razie chce zbadać rynek, nowe usługi pojawią się później.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Yahoo International)

Usługa podobna do iGoogle, poczta e-mail i... tyle. Na starcie Yahoo nie zaoferuje polskim internautom nic więcej. Na razie chce zbadać rynek, nowe usługi pojawią się później.

Polska wersja Yahoo będzie podobna do tych, które działają w ramach Yahoo International. Ta sama strona działa w kilku innych krajach, między innymi w Rosji, Norwegii, Grecji. Zaglądając na stronę norweskiej wersji można się rozczarować: RSS-y zaciągnięte z innych portali, linki do poszczególnych usług, linki do ulubionych serwisów, wyszukiwarka. W styczniu taka wersja Yahoo zadebiutuje w Polsce.

Zadaliśmy kilka pytań Bartłomiejowi Swojakowi, country content managerowi Yahoo Polska, na temat strategii portalu w Polsce.

Interaktywnie.com: Duzi światowi gracze, jak AOL czy eBay, nie zagościli na długo w Polsce. Taki los może też spotkać Yahoo. Jak zamierzacie powalczyć o użytkowników?

Bartłomiej Swojak, Yahoo Polska: Europa jest dla Yahoo kluczowym rynkiem. W 2010 uruchomiliśmy prostsze wersje strony głównej Yahoo w Norwegii, Szwecji, Danii, Turcji, Rosji i Grecji - dostarczając nowe wersje Yahoo wypełnione lokalną zawartością. Teraz to samo robimy w Polsce. Może się to wydawać małym krokiem, ale po nim nastąpią kolejne. Użytkownikom w Polsce będziemy oferować stopniowo coraz więcej zlokalizowanych usług Yahoo.

*Ile czasu dajecie sobie na wejście do czołówki polskich portali? Kiedy Yahoo w Polsce osiągnie zadowalającą pozycję? *

Przede wszystkim należałoby sobie zadać pytanie, czy chcemy być konkurencją dla graczy obecnych na rynku, który jest faktycznie nasycony. Naszym głównym celem jest przybliżenie użytkownikom w Polsce produktów Yahoo. Przede wszystkim będzie to strona główna Yahoo, która jest pierwszym krokiem. Specyficzna filozofia według której działa Yahoo, ma za zadanie stworzyć miejsce, które będzie ułatwiało kontakt internauty ze światem. Nie jest to więc i nie będzie „kolejny portal”, a raczej miejsce, które łączy osobisty świat naszych gości z całym światem zewnętrznym. Dajemy produkt, na którego kształt i zawartość wpływ ma sam użytkownik - może dzięki temu stworzyć swoje własne miejsce w internecie – wypełnione tym, co dla niego samego jest najważniejsze.

Skoro nie chcecie konkurować z innymi, to po co taki portal jak Yahoo pojawia się w Polsce? Jeśli faktycznie Europa i Polska to kluczowe rynki, dlaczego oferta jest tak uboga a "wejście" nie jest mocne (przykład 1&1 pokazał, że nawet to może nie wystarczyć, żeby zaistnieć w świadomości odbiorców)?

Wejście nie jest tak mocne, ponieważ chcemy dokładnie dobierać to, co jest potrzebne na polskim rynku, a nie „wrzucić wszystko”. Między innymi od zapotrzebowania będzie zależał dalszy rozwój Yahoo Polska.

Zakładając, że nie chcecie konkurować, na ilu użytkowników w Polsce liczycie? Proszę o liczbę lub widełki.

W tej chwili nie jestem w stanie podać takiej informacji, zwłaszcza, że Yahoo! w Polsce będzie rozwijać się etapami.

Czy serwis będzie miał własne treści i redakcję? Czy ograniczycie się wyłącznie do duplikowania kontentu? Na przykład norweska wersja wygląda jak na razie ubogo.

Na początku polska strona będzie wyglądała podobnie jak norweska. Stopniowo będzie coraz bardziej rozbudowana. Dotyczy to także sposobu tworzenia treści. W tej chwili nie ma planów co do uruchomienia własnej redakcji.

Start Yahoo w Polsce wiąże się również z uruchomieniem nowej poczty. Co dostaną użytkownicy? Planujecie kampanię promocyjną nowych usług?

Yahoo! Mail jest jednym z produktów, które jako pierwsze wkraczają na polski rynek. Jest to dla nas jeden z kluczowych elementów - biorąc pod uwagę fakt, ogromnej popularności tej usługi na świecie - drugie miejsce i ponad 279 milionów użytkowników. Data uruchomienia nowej, udoskonalonej poczty nie jest jeszcze znana.

Polscy internauci mogą być bardzo zawiedzeni, że taki gigant jak Yahoo potraktował ich po macoszemu. Bierzecie pod uwagę, że Polacy na tak skromną ofertę po prostu machną ręką? MSN, AOL nie zaistniały w świadomości internautów, a eBay odniósł spektakularną porażkę. Wydaje się, że Yahoo już na początku idzie podobną drogą.

Właśnie z tego powodu nie zamierzamy osiąść na laurach i skończyć na podstawowej wersji.

Zobaczymy w zespole polskiego Yahoo jakieś znane twarze z branży internetowej? Będą jakieś duże transfery?

W tej chwili nie ma takich planów.

Jaka będzie wasza oferta dla biznesu?

Najważniejszą ofertą dla biznesu będzie na początek oferta reklamowa - przede wszystkim dzięki uruchamianiu Yahoo w kolejnych krajach umożliwiamy dotarcie do szerszego grona odbiorców. Jeśli chodzi o produkty biznesowe, które mogą pojawiać się w serwisach Yahoo - na razie jest jeszcze za wcześnie by o tym mówić.

Jakie nowe usługi będą dostępne dla Polaków?

Tak jak wspomniałem pierwszym i głównym produktem jest strona domowa Yahoo – Yahoo! Homepage. Nie jest to strona główna portalu, ale produkt, który może być dla internauty początkiem każdej podróży po świecie WWW. Dzięki personalizacji tej strony, staje się ona indywidualną bazą najważniejszych miejsc w sieci, pozwalając przez to oszczędzić czas i zgromadzić to, co ważne, w jednym miejscu.
Kolejne usługi będą uruchamiane wraz z upływem czasu i będziemy o nich informowali na bieżąco.

Tagi: polska, rynek, polski, branży, rynku, serwis, strona, polsce, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz