Notowania

polska
31.03.2010 16:28

Yahoo walczy o dominację w USA

Według badań firmy comScore, w lutym tego roku Yahoo zanotowało rekordową liczbę 43 mln odsłon, jaką nie może pochwalić się żaden inny amerykański serwis informacyjny. I idzie za ciosem - sprowadza najlepszych dziennikarzy i otwiera nowe biuro.

Podziel się
Dodaj komentarz

Według badań firmy comScore, w lutym tego roku Yahoo zanotowało rekordową liczbę 43 mln odsłon, jaką nie może pochwalić się żaden inny amerykański serwis informacyjny. I idzie za ciosem - sprowadza najlepszych dziennikarzy i otwiera nowe biuro.

Jak podaje New York Times, rosnąca popularność wyszukiwarki Google i konkurencja na rynku serwisów informacyjnych sprawiła, że Yahoo chce za wszelka cenę umocnić swoją pozycję. W tym celu firma zdecydowała się zatrudnić sztab najlepszych dziennikarzy zarówno z mediów internetowych, jak również tych pracujących dotychczas w mediach tradycyjnych. Wśród nich znalazł się były szef biura BusinessWeek Washington - Jane Sasseen, utytułowana producentka z ABC - Anna Robertson, a także uznani publicyści oraz pisarze. Mają oni pracować w nowo otwartym biurze w Waszyngtonie, gdzie ich zadaniem będzie tworzenie oryginalnych tekstów i reportaży. Wszystko po to, by zwiększyć popularność i umocnić pozycję serwisu Yahoo.

Przejście znanych i cenionych w tradycyjnych mediach dziennikarzy do serwisu informacyjnego online obrazuje, jak ogromną siłą jest dzisiejszy Internet. Sprzedaż tradycyjnych magazynów spada na rzecz ich wydań internetowych (czytaj: „Prasa ciągle w dół”). Z kolei wydatki na reklamę online niedługo mogą przewyższyć te na reklamę papierową („Wydatki na reklamę online większe niż na papierową”).

Obecnie coraz więcej internetowych serwisów nad ilość publikowanych materiałów przedkłada jakość prezentowanych treści. Prowadzi do tego, że wielu wydawców decyduje się na wprowadzenie opłat za dostęp do ich serwisów w sieci („Murdoch ogłasza, ile kosztować będzie dostęp do Timesa”). Sytuacja ta ma miejsce również w Polsce („Polskie serwisu informacyjne płatne od jesieni?”).

Źródło: New York Times

Tagi: polska, usa, internet, rynek, serwis, media, sprzedaż, reklama, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz