Notowania

rynek
17.11.2010 06:10

Yahoo! wchodzi na rynek social games

Użytkownicy Yahoo! mogą grać w Mafia Wars oraz FishVille. Dzięki współpracy z Zyngą, gry będą dostępne w komunikatorze Yahoo Messenger, w "My Yahoo" oraz w społecznościowej części serwisu - Pulse.

Podziel się
Dodaj komentarz

Użytkownicy Yahoo! mogą grać w Mafia Wars oraz FishVille. Dzięki współpracy z Zyngą, gry będą dostępne w komunikatorze Yahoo Messenger, w "My Yahoo" oraz w społecznościowej części serwisu - Pulse.

O planach współpracy Zyngi z Yahoo mówiło się od jakiegoś czasu, jednak teraz możemy zobaczyć efekty rozmów. Yahoo udostępniło właśnie dwie gry ze stajni Zyngi: Mafia Wars i FishVille, które będą dostępne w wybranych sekcjach serwisu. Yahoo pochyla się więc ku social games, a to - jak podaje TechCrunch - jeszcze nie koniec współpracy.

Zynga dotychczas, chcąc nie chcąc, była mocno kojarzona z Facebookiem. Dzięki tej platformie silnie rozsławiło się kilka gier jej produkcji: FarmVille, Mafia Wars, FrontierVille, Cafe World czy też Texas HoldEm Poker. Jak podaje Techcrunch, Zynga nie chce być jednak uzależniona od społecznościowego giganta i szuka innych rozwiązań, między innymi właśnie w Yahoo. Ponadto na początku tego roku FarmVille miał zagościć w MSN, jednak ostatecznie do współpracy z Microsoftem w tym zakresie nie doszło.

Warto przypomnieć, że rynkiem social games interesuje się również Google. W lipcu tego roku koncern zainwestował 200 milionów dolarów w Zyngę. Inwestycja ta miała być skierowana właśnie przeciw Facebookowi. Google planuje otworzyć własny serwis z grami.

Obecnie wśród wszystkich produkcji Zyngi na Facebooku prym wiedzie FarmVille. Wskaźnik MAU (miesięczna liczba aktywnych użytkowników aplikacji) dla tej gry wynosi 58 467 789. Na drugim miejscu plasuje się Texas HoldEm Poker z wynikiem 36 293 226. Dwie gry, które pojawiły się na Yahoo: Mafia Wars i FishVille, notują MAU na poziomie odpowiednio 22 181 277 i 6 411 902.

Tagi: rynek, serwis, google, inwestycja, użytkownicy, części, gry, yahoo, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz