Notowania

internet
17.02.2010 10:48

Zmiany w Media Trendy 2010

Nowe kategorie konkursowe, nowi uczestnicy konkursu - tak w skrócie można przedstawić wprowadzone przez Komitet Organizacyjny tegorocznej edycji konkursu Media Trendy.

Podziel się
Dodaj komentarz

Nowe kategorie konkursowe, nowi uczestnicy konkursu - tak w skrócie można przedstawić wprowadzone przez Komitet Organizacyjny tegorocznej edycji konkursu Media Trendy.

Jak podkreślają organizatorzy – Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, komitet zmienił w tym roku kategorie na bardziej nowoczesne, odpowiadające obecnym trendom dotyczącym tak planowania mediów, jak i samych działań mediowych. Zmiany były konieczne, aby dostosować konkurs do zmieniającego się rynku mediów i reklamy. Na nowo opracowane kategorie umożliwiają zgłaszanie prac, które dotychczas "nie mieściły się" w kategoriach konkursowych. Ma to zachęcić do uczestnictwa podmioty, które nie brały udziału w poprzednich edycjach konkursu - agencje reklamowych, interaktywne, grupy ambientowe, itd. Wzorowano się na kategoriach podobnych konkursów z Walencji, Nowego Yorku, Dubaju czy Cannes.

- Nie rezygnowaliśmy z żadnego aspektu, z żadnej kategorii – zostały one jedynie rozbudowane, inaczej doprecyzowane – podaje Anna Zimecka, Project & PR Director w SAR. Przykładowo, w poprzednich edycjach funkcjonowała kategoria "Innowacyjne wykorzystanie telewizji", obecnie jest mowa o innowacyjnym wykorzystaniu treści video. Zawierają się w tym zarówno klasyczne przekazy TV, ale również wszelkie kanały (Internet, komórki, ekrany w taxi, w sklepach, na lotniskach itp.), gdzie podobne przekazy są obecnie umieszczane. Wydzielono również jako nowe podkategorie kampanie non-profit, czyli w rozumieniu organizatorów konkursu kampanie, których twórcy zrezygnowali z wynagrodzenia, a ich działania mieszczą się w ramach tzw. "czynu społecznego".

Warto poświęcić nieco miejsca przybliżeniu kilku spośród nowych kategorii. "Innowacyjna strategia zintegrowana", "Odwaga w planowaniu mediów", oraz "Przełamywanie schematów komunikacyjnych w kategorii produktowej" to kategorie tworzone z perspektywy klienta, odbiorcy przekazu medialnego. - Konsumenci nie kupują samych mediów, lecz strategie komunikacyjne, odwagę w planowaniu, chcą przełamywania standardów komunikacyjnych - podkreśla Anna Zimecka. - Ich interesuje nie gdzie, lecz jak osiągnąć sukces rynkowy. Nowe kategorie wychodzą naprzeciw tym tendencjom i potrzebom klientów.

Kolejną nową kategorią jest „Best Use of Content”, do której będą zgłaszane kampanie, w których ważnym elementem działania było powiązanie przekazu reklamowego z treściami w danym medium, bądź których elementem było stworzenie i wykreowanie takich treści przez medium lub konsumentów. - Dużo się o tym mówi, zachwycają pomysły zrealizowane w ten sposób – my również chcieliśmy mieć w konkursie prace zrealizowane w ten sposób – podkreśla Anna Zimecka.

Jeśli chodzi o kategorie, do których zgłaszają prace media, na uwagę zasługują „Cross-medialna platforma budowy i dystrybucji treści” oraz „Best use of Content”, które stanowią wyraz trendu konwergencji mediów, wzajemnego przekazywania treści pomiędzy nimi.

Zapytaliśmy organizatorów, jak ich zdaniem zmiany wpłyną na konkurs. - Tworzenie treści i wykorzystywanie ich w komunikacji leży w polu zainteresowań klientów, mediów, agencji reklamowych, medialnych, ambientowych, a nawet PR-owych - mówi Anna Zimecka. - Liczymy na to, że takie "uwspółcześnione" kategorie zachęcą różne grupy do zgłaszania prac do konkursu. Liczymy na ciekawe projekty, chcemy by Media Trendy stawały się rokrocznie przeglądem tego, co na rynku agencyjnym i mediowym dokonano w danym roku innowacyjnego i przełamującego standardy. Zmiany są konieczne, by konkurs mógł bieżąco śledzić innowacje i iść z przysłowiowych duchem czasu. Również skład Komitetu Organizacyjnego uległ zmianom – w tym roku zasiądą w nim przedstawiciele dziesięciu domów mediowych i jednej agencji reklamowej.

Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi w trakcie Gali Media Trendy – 26 kwietnia 2010 w Warszawie. Przyznane zostaną nagrody specjalne: Grand Prix Media Trendy, Człowiek Roku w Mediach, Medium Roku i Wydarzenie Roku na rynku medialnym oraz nagroda Young Media Lions.

Partnerami konkursu są: Discovery, Nasza Klasa, IAB, ZKDP, AGB Nielsen Media Research, MillwardBrown SMGKRC.

Więcej informacji na stronie konkursu: www.mediatrendy.pl.

Nowe kategorie konkursu Media Trendy 2010

Kategorie Konkursu Innowacji w Planowaniu Mediów:

* Innowacyjne wykorzystanie treści video

Podkategoria: Innowacyjne wykorzystanie telewizji tradycyjnych (stacje ogólnopolskie i niszowe)
Podkategoria: Innowacyjne wykorzystanie przekazu poza tradycyjna poza tradycyjną telewizją

* Innowacyjne wykorzystanie treści audio

Podkategoria: Innowacyjne wykorzystanie radia tradycyjnego
Podkategoria: Innowacyjne wykorzystanie przekazu audio poza anteną radia tradycyjnego

* Innowacyjne wykorzystanie kina
* Innowacyjne wykorzystanie mediów drukowanych
* Innowacyjne wykorzystanie reklamy zewnętrznej i innych środków komunikowania w przestrzeni publicznej, ambient mediów
* Innowacyjne wykorzystanie Internetu i mediów interaktywnych
* Innowacyjne dotarcie do specyficznej grupy docelowej
* Innowacyjna strategia zintegrowana
* Odwaga w planowaniu mediów
* Przełamanie schematów komunikacyjnych w kategorii produktowej
* Innowacyjne akcje specjalne i eventy
* Innowacyjna komunikacja w marketingu społecznym

Podkategoria: non-profit (kampanie organizacji non-profit)
Podkategoria: CSR

* Best Use of Content
* Grand Prix Media Trendy

Kategorie Konkursu Innowacji w Mediach:

* Debiut Roku
* Innowacyjna zmiana
* Autpromocja i promocia medium
* Niekonwencjonalne wykorzystanie medium
* Cross-medialna platforma budowy i dystrybucji treści
* Best Use of Content
* Marketing społeczny

Podkategoria: non-profit (kampanie organizacji non-profit)
Podkategoria: CSR

* Grand Prix Media Trendy

Znany jest również skład jury - jurorzy zostali wyłonieni spośród kandydatur przesłanych przez media i domy mediowe, znajdują się wśród nich przedstawiciele mediów, agencji interaktywnych, agencji kreatywnych, agencji ambientowych, domów medialnych czy branży reklamowej. Jurorzy będą obradowali w dwóch składach jurorskich oceniających prace odpowiednio w kategorii: Innowacje w planowaniu mediów, oraz Innowacje w mediach. Przewodniczącym kategorii Innowacja w Planowaniu Mediów jest Maciej Szczechura, wiceprezes zarządu w Eurobank. Przewodniczącym kategorii Innowacja w Mediach jest Jacek Karolak, Innovation Director, Starcom/NEXT.

Głosowanie przebiegać będzie w dwóch etapach. Pierwszy etap - online - potrwa wyłoni prace nominowane, zaś długi - offline - odbędzie się w dniach 8 i 9 kwietnia w warszawskiej Zachęcie.

Pełny skład jury konkursu Media Trendy 2010

JURY KONKURSU INNOWACJI W MEDIACH:

Przewodniczący Jury: Jacek Karolak (Starcom/NEXT)

* Krzysztof Albrychiewicz
* Maciej Wokitajtis
* Marcin Gaworski
* Artur Gortych
* Olgierd Cygan
* Marcin Marciniak
* Stanisław Grabowski
* Karolina Doberska
* Arkadiusz Miegoń
* Tadeusz Żórawski
* Magdalena Kotlarczyk
* Jowita Michalska
* Aleksander Śmigielski
* Michał Paradowski
* Piotr Kobosko
* Olek Danielewicz   
* Marcin Skowroński
* Agnieszka  Hryniewicz-Bieniek
* Tomasz Przybyłowicz
* Marta Czartoryska
* Marcin Kozioł
* Marek  Miller
* Dariusz Grzywaczewski 
* Maciej Budzich  
* Marcin Bogłowski
* Dorota Żurkowska-Bytner
* Sławomir Stępniewski

JURY KONKURSU INNOWACJI W PLANOWANIU MEDIÓW:

Przewodniczący Jury: Maciej Szczechura (wiceprezes zarządu Eurobank)

* Sebastian  Wełdycz
* Arkadiusz Pawlik
* Piotr Alchimowicz
* Beata Mońka
* Łukasz  Lewandowski
* Maciej Obuchowicz
* Dominik Kaznowski
* Sławomir Komiński
* Arkadiusz Szulc
* Jacek Dzięcielak
* Piotr Perkowski
* Marcin Dec
* Maciej Malec
* Sylwia de Weydenthal
* Dorota Kotowska
* Przemysław Dzierbicki
* Agnieszka  Stelmaszczyk
* Michał  Brański
* Jarosław Śliżewski
* Bianka Pawlewska
* Ewa  Kamińska - Lampart
* Maciej Brzozowski
* Jaromir Sroga
* Tomasz Bruss
* Zbigniew Badziak
* Piotr Welc
Tagi: internet, rynek, praca, branży, media, dom, akcja, reklama, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz