Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
polska
29.10.2010 14:48

Zombie grasują na Facebooku

Ruszyła wirusowa kampania promująca serial "The Walking Dead". Użytkownicy Facebooka, "lubiąc" profil serialu, zostają zamienieni w żywe trupy. Do grona zombie mogą dołączyć ich znajomi. Kampanię przygotowała agencja Artegence.

Podziel się
Dodaj komentarz

Ruszyła wirusowa kampania promująca serial "The Walking Dead". Użytkownicy Facebooka, "lubiąc" profil serialu, zostają zamienieni w żywe trupy. Do grona zombie mogą dołączyć ich znajomi. Kampanię przygotowała agencja Artegence.

Aplikacja została umieszczona na portalu Gaminator.pl oraz w serwisie społecznościowym Facebook. Warunkiem uczestnictwa w zabawie na Facebooku jest zostanie fanem FOX Polska. "Lubienie" fanpage’a kanału automatycznie zmienia ludzi w zombie. Fani FOX-a mogą edytować swoje zdjęcie profilowe dodając do niego oczy, usta lub nos zombie.

Do akcji można także zaprosić znajomych, którzy "lubiąc" stronę, także zmieniają się w zombie. Najbardziej aktywni i skuteczni zombie będą nagradzani gadżetami: t-shirtami, kubkami i komiksami "Żywe trupy". Kampania bazuje na globalnym koncepcie „Stay In” (Zostań w domu). Aplikacja będzie uzupełnieniem globalnej kampanii także na innych rynkach i została stworzona również w wersji anglojęzycznej.

Facebook jest wprost wymarzonym środowiskiem dla tego typu akcji. Mnóstwo połączonych ze sobą ludzi, którzy w naturalny sposób kontaktują się ze sobą, a tym samym stwarzają idealne warunki do roznoszenia się wirusa zmieniającego ich w zombie. Wystarczyło postawić na drodze tej komunikacji niewinny komunikat „Jan Kowalski jest głodny. Dołącz do akcji dokarmiania swojego znajomego“, a chwilę później, gdy chcieliśmy dokarmić przyjaciela, stawaliśmy się… jego przekąską. W kolejnym kroku dołączaliśmy do świata zombie mogąc polować na naszych znajomych, tak jak na nas zapolowano – wyjaśnia Bartłomiej Wyszyński, dyrektor ds. strategii w Artegence.

Celem kampanii jest wykreowanie buzzu wokół filmu. Grupą docelową działań są osoby w wieku 15-35 lat, zafascynowane komiksami, zombie i horrorami, ale również wszyscy miłośnicy seriali akcji i filmów o tym, jak przetrwać w trudnych warunkach. Artegence odpowiada za przygotowanie strategii, kreacji i realizację kampanii wirusowej.

Tagi: polska, strona, kampania, domu, agencja, jego, dyrektor, grupa, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz