Notowania

ciekawe reklamy
31.01.2013 11:59

Czym różnią się hasła i slogany reklamowe?

Chociaż podobne w formie, pełnią inne funkcje marketingowe.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Media Markt)

Każdy przedsiębiorca o nich słyszał, ale nie każdy wie, że mogą mieć różne znaczenie. Hasło reklamowe i slogan firmowy, chociaż podobne w formie, pełnią inne funkcje marketingowe.

Hasło reklamowe powinno być perswazyjnym komunikatem o zaletach produktu lub usługi. Stosuje się je po to, by przyciągnąć uwagę odbiorcy i zachęcić do ich zakupu. Hasło reklamowe musi być dopasowane do potrzeb grup docelowych i uwzględniać specyfikę konkurencji.

Z założenia powinno być łatwe do zapamiętania, oryginalne i eufoniczne, czyli przyjemne dla ucha. Hasła często projektuje się wykorzystując rymy, parafrazując przysłowia, powiedzenia czy odnosząc się do dzieł literackich lub filmów. Muszą być proste w budowie, ale wieloznaczne w wymowie. Ta wieloznaczność pozwala na odkrywanie przez odbiorców kolejnych warstw hasła zgodnie z oczekiwaniem nadawcy.

Hasło reklamowe stosuje się, aby:

- wprowadzić nową ofertę lub rozszerzyć istniejącą;
- promować nowe elementy naszej przewagi konkurencyjnej;
- dotrzeć do nowych klientów;
- wesprzeć rozszerzenie na nowe rynki.

Hasło żyje w przestrzeni marketingowej tak długo, jak długo trwa kampania reklamowa. Zdarzają się wyjątki, kiedy udane hasło przenika do języka potocznego (_ Ojciec, prać? _ czy _ Prawie robi różnicę _).

Slogan firmowy podobnie jak hasło reklamowe także musi spełniać wymogi _ techniczne _. Oryginalność, zwięzłość, atrakcyjność – to cechy dobrego sloganu firmowego. Różni go od hasła usytuowanie w przekazie marketingowym. Slogan występuje łącznie z logo firmy, w jego pobliżu. Zadaniem sloganu firmowego jest budowanie wizerunku i prezentowanie wartości przedsiębiorstwa poprzez komunikowanie esencji jego tożsamości. Jego przekaz musi wynikać z misji firmy.

Umieszczenie w połączeniu z logo firmy powoduje, że jest zapamiętywany jako nierozłączny element marki. Myśląc Nike, kojarzymy slogan _ Just do it , Nokia - _ Connecting people _, PKO BP - _ Bliżej Ciebie _. Jego żywot jest zdecydowanie dłuższy niż hasła reklamowego ( Finger Lickin' Good _ KFC powstał przed półwieczem).

Slogany firmowe charakteryzują się krótką formą. Dzięki temu możliwe jest prezentowanie ich razem z logo firmy na wielu elementach identyfikacji wizualnej. Slogany firmowe połączone z elementami symboliki firmy zwiększają siłę komunikacyjną marki. Krótka forma i zwięzłość sloganu, wymusza ograniczenie wypowiedzi jedynie do tego, co najważniejsze. Komunikacja korporacyjna jest dzięki temu spójna i bardzo wyrazista.

Slogan firmowy i hasło reklamowe są nieodłącznymi elementami systemu identyfikacji firmy, który musi być spójny, o co należy zadbać na etapie planowania działań marketingowych. Dobra strategia biznesowa zawsze powinna to uwzględniać.

Czytaj więcej w Manager.Money.pl
Tesco porównywane do Almy. Słusznie? Marki takie jak Tesco, Alma, Ikea czy Lee są dowodem na to, że w prosty sposób można się korzystnie wyróżnić.
Zobacz najlepsze reklamy na święta Kiedy Coca-Cola stawia na Mikołaja, Pepsi promuje się przez... Mikołajki. Zobacz najlepsze przykłady świątecznych kampanii reklamowych.
Reklama agresywna. Jakie ma zadania? Czy są jakieś granice dobrego smaku, bądź estetyki, których jednak nie powinno się przekraczać?
Tagi: ciekawe reklamy, marketing, strategie, marketing i sprzedaż, marketing i zarządzanie
Źródło:
Codes
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz