Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
tłum. Robert Susło
|

Dwie gwiazdy tenisa w sieci

0
Podziel się:

Steffi Graf i Andre Agassi inwestują w internetową platformę dystrybucji biletów Viagogo. Nadzieję na PR i zyski w internecie mają także inni prominenci.

Dwie gwiazdy tenisa w sieci
(PAP/dpa)

Są zastrzyki finansowe, w przypadku których ważniejsza jest osoba udzielająca, niż sama kwota. Są one symbolem wsparcia dzięki znanemu nazwisku, no i można mieć w ten sposób dobry PR.

Przykładem takiej sytuacji jest pojawienie się nowych inwestorów platformy dystrybucji biletów Viagogo. Firma otrzyma 15 mln dolarów, z tego siedmiocyfrowa kwota ma pochodzić od Agassi Enterprises i Stefanie Graf Ventures - firm inwestycyjnych Graf i Agassiego.

Para Agassi i Graf nie inwestowała na razie w branżę internetową. Agassi Enterprises działa przede wszystkim w branży gastronomicznej i dobroczynnej. O Graf Ventures nic dotychczas nie wiadomo.

- _ Jestem pod wrażeniem doświadczonego teamu menadżerskiego Viagogo i cieszę się na współpracę _ - brzmi oficjalne stanowisko Agassiego.

Poprzez Viagogo biletami na wszelkiego rodzaju imprezy mogą handlować zarówno osoby prywatne, jak i organizatorzy. Przy czym platforma jest tylko pośrednikiem, który ma zapobiegać oszustwom. Założycielem i CEO firmy jest Eric Baker. Jego zajmującą się dystrybucją biletów firmę Stubhub przejął w 2007 roku koncern Ebay - za 307 milionów dolarów.

Już teraz Viagogo może szczycić się wieloma znanymi nazwiskami. Są wśród popularny w branży medialnej Herbert Kloiber, bankowiec Jacob Rothschild oraz Bernard Arnault, szef koncernu LVMH.

Internet i obietnice zysków przyciągają wiele znanych osób. Jedną z pierwszych był tenisista Boris Becker: Dla Beckera wypad w internet zakończył się jednak w sądzie. Pozwał go jego były wspólnik ze zbankrutowanego serwisu internetowego Sportgate. Jednak były to dopiero początki New Economy - teraz kusi Web 2.0.

Kolejnym tenisistą w internecie był Michael Stich: Przed rokiem zainwestował sześciocyfrową kwotę w portal sportowców meinverein.de.

- C_ zy opłaca się to pod względem finansowym, to jedno pytanie _ - mówi anonimowa doradczyni PR, której agencja pracuje dla wielu aktorów i sportowców: - Z punktu widzenia PR jest to niezła gratka. Start-up otrzymuje rozgłos a prominent, image osoby innowacyjnej - dodaje.

Niektórzy, jak Ashton Kutcher, aktor i mąż Demi Moor, nie ograniczają się jedynie do finansowania. Jego firma Katalyst produkuje seriale telewizyjne, a teraz uruchomił w sieci interaktywny serwis Blah Girls. Bono Vox, wokalista grupy U2, poszedł krok dalej. Jego firma Elevation Partners zainwestowała 100 milionów dolarów w producenta organizerów Palm, którego nowy model smartphona znalazł się w centrum zainteresowania podczas odbywających się w USA targów CES.

Zobacz także:

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)