Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
strategie
31.07.2007 21:20

Dystrybutor paliwa reklamuje batony

Osoba, która opuściła swój samochód, tankuje i ma zamiar wydać kilkadziesiąt dolarów, jest dobrym odbiorcą reklamy.

Podziel się
Dodaj komentarz
(PAP/ EPA)

*Wprowadzenie nowoczesnych dystrybutorów paliwa, które umożliwiają tankującym płacenie za napełnienie baku, jest bardzo wygodne dla kierowców. *

Gorzej dla właścicieli stacji benzynowych, którzy odnotowują spadek zarobków. Klienci, mogąc zapłacić w dystrybutorze, zdecydowanie rzadziej odwiedzają sam budynek stacji i znajdujący się w nim sklep.

Tankujący są jednak świetnym celem dla reklamodawców. Osoba, która opuściła swój samochód, skupia uwagę na dystrybutorze i ma zamiar wydać kilkadziesiąt dolarów, jest dobrym odbiorcą reklamy. Znacznie lepszym, niż gdy wchodzi do sklepu by zapłacić za benzynę i przy okazji kupuje batonika za kilkadziesiąt centów.

Najnowsze badania wykazały, że 70% obrotów sklepów na stacjach benzynowych jest ściśle związanych ze sprzedażą paliwa. Jednocześnie tylko 53% tankujących odwiedza sklepy.

Dlatego też firma marketingowa EK3, Microsoft i producent dystrybutorów paliwowych Dresser Wayne postanowili przyciągnąć uwagę tankujących i zachęcić ich do odwiedzenia sklepu.

W dystrybutor zostanie wbudowany wyświetlacz, który pokaże ofertę sklepu, zaprezentuje aktualne promocje czy najbardziej atrakcyjne towary. Co więcej nowe dystrybutory pozwolą też właścicielowi stacji na zaoferowanie tankującym kuponów uprawniających do zniżek, budowanie lojalności wobec marki czy też organizowanie promocji obowiązujących w danych godzinach.

Obraz pokazywany na wyświetlaczu jest przesyłany do dystrybutora za pomocą standardowych łączy internetowych, dzięki czemu może zostać wykorzystany przez właściciela stacji benzynowej jako dodatkowe źródło dochodów, gdyż miejsce reklamowe można sprzedawać lokalnym przedsiębiorstwom.

W tej chwili nowe dystrybutory są testowane przez BP, The Home Depot oraz Army Air Force Exchange Services. We wrześniu pojawią się one również w Europie, a docelowo mają stanąć w 115 krajach na całym świecie.

Tagi: strategie, marketing i sprzedaż, marketing i zarządzanie
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz