Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Europejczycy ignorują reklamy internetowe

0
Podziel się:

Europejczycy zdążyli się już przyzwyczaić do reklam internetowych i nie zwracają na nie uwagi.

Europejczycy ignorują reklamy internetowe

Europejczycy zdążyli się już przyzwyczaić do reklam internetowych. Zaledwie 2 na 1 000 oglądanych przez internautów bannerów jest klikanych przez użytkowników z Europy - wynika z raportu opracowanego przez ADTECH.

Obecny współczynnik CTR bannerów (0,18 proc.) jest najniższy od czasu kiedy firma rozpoczęła swoje badania w 2004 r. Wtedy ich CTR wynosił 0,33 proc.

Badania ADTECH wskazują, że użytkownicy najczęściej klikają na reklamy wideo (przeciętny CTR - 4,6 proc.) oraz reklamy typu pop-up i layer (CTR - 0,6 proc.). Internauci częściej klikają też na tradycyjne bannery (CTR - 0,2 proc.) niż na reklamy w większym formacie, takie jak skyscraper (CTR - 0,11 proc.) czy leaderboard (CTR - 0,12 proc.).

Według badań to Francuzi i Włosi najchętniej klikają w reklamy (CTR Francuzów - 0,24 proc., Włochów - 0,23 proc.). Wygenerowany przez nich współczynnik klikalności jest 2 razy wyższy niż CTR Duńczyków czy Finlandczyków, który wynosi 0,1 proc.

- Przyczyną coraz niższych współczynników CTR bannerów jest to, że internauci przyzwyczaili się w ostatnich latach do reklam internetowych. Bannery są obecnie czymś powszechnym w sieci - przyznaje Dirk Freytag, CEO ADTECH. - Potrzebne są nowe formaty, takie jak reklamy wideo, które przyciągną uwagę użytkowników i wygenerują kliknięcia.

W ramach badania ADTECH monitorował 4 tys. stron internetowych od stycznia do marca 2007 r.

strategie
marketing i sprzedaż
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)