Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
honda
09.05.2006 14:13

Honda najbardziej odpowiedzialna społecznie

W rankingu firm motoryzacyjnych zarządzanych zgodnie z ideą społecznie odpowiedzialnego biznesu (CSR) na pierwszym miejscu znalazła się Honda - wynika z badania* zrealizowanego przez TNS Automotive (sektor TNS odpowiedzialny za badania rynku motoryzacyjnego) w 16 krajach świata.

Podziel się
Dodaj komentarz

W rankingu firm motoryzacyjnych zarządzanych zgodnie z ideą społecznie odpowiedzialnego biznesu (CSR) na pierwszym miejscu znalazła się Honda - wynika z badania* zrealizowanego przez TNS Automotive (sektor TNS odpowiedzialny za badania rynku motoryzacyjnego) w 16 krajach świata.

Honda została uznana za najbardziej odpowiedzialną społecznie markę w branży motoryzacyjnej przez większość konsumentów w Wielkiej Brytanii, USA, Indonezji. Zgodnie z wynikami badania Honda zajmuje także czołowe miejsce w Hiszpanii i we Włoszech, ex aequo z BMW.

W Japonii, Korei i Tajlandii numerem jeden jest Toyota. Z kolei w Szwecji i Holandii marką, która według respondentów podejmuje najwięcej inicjatyw i działań na polu odpowiedzialnego biznesu jest Volvo.

W Chinach najlepszym społecznym wizerunkiem cieszy się Shell, we Francji Michelin, w Niemczech Porsche, w Indiach Bharat Petroleum, w Meksyku Nissan, a w Malezji Petronas. Polska w tym roku nie uczestniczyła w badaniu.

Według badania, aż 85% konsumentów sektora motoryzacyjnego w Indonezji chętniej wybiera produkty i usługi firm, które są zaangażowane w rozwój społeczny. Klienci nie oczekują tylko dobrych i bezpiecznych produktów, chcą także wiedzieć czy zostały one wyprodukowane w sposób etyczny i odpowiedzialny. Z kolei w Wielkiej Brytanii zaledwie 54% konsumentów zwraca na to uwagę.

Z badania wynika ponadto, że w krajach azjatyckich takich jak Tajlandia, Indie i Chiny działalność firm motoryzacyjnych w ramach CSR-u (ang. Corporate Social Responsibilities) jest wyżej oceniana niż w zachodnich krajach o dużej tradycji biznesowej.

Badanie pokazało, że społecznie odpowiedzialny biznes odgrywa coraz większą rolę. Przyczynia się do zwiększania zysków i podnosi wartość rynkową firmy. W rezultacie, wiele firm podejmuje coraz więcej inicjatyw w tym kierunku i inwestuje w CSR - komentuje Magdalena Sawińska z TNS OBOP.

TNS Automotive Global Corporate Social Responsibility (CSR) - dostarcza dane dotyczące percepcji branży motoryzacyjnej. Badanie jest realizowane na próbie 16 tys. konsumentów, w 16 krajach. Projekt TNS Global CSR to coroczne badanie percepcji CSR.

Tagi: honda, strategie, marketing i sprzedaż, marketing i zarządzanie
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz