Notowania

marketing
06.01.2010 06:30

Marketing w wyszukiwarkach: pozycja warta krocie

Miejsce w pierwszej dziesiątce to nawet kilka tysięcy złotych.

Podziel się
Dodaj komentarz

Za pozycję w pierwszej dziesiątce zapłacić trzeba od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych. Górnego limitu jednak nie ma - wszystko zależy od oczekiwań.

Pozycjonowanie strony internetowej w wynikach wyszukiwania - nazywane też SEO, od angielskiego _ search engine optimization _ - to dziś standard. Bez niego firmie trudno zaistnieć w sieci, nie mówiąc o przebiciu się ze swoją ofertą przez gąszcz konkurencyjnych stron internetowych.

Pozycja w wyszukiwarce Google. To z niej trafia na strony ponad 94 procent całego ruchu z wyszukiwarek.
_ Pierwsi pozycjonerzy w Polsce działają od około 2000 roku - _ przypominają autorzy raportu _ Marketing w wyszukiwarkach , opublikowanego przez portal Interaktywnie.com. - Boom nastąpił sześć lat później, wraz z otwarciem przez Google polskiego oddziału. _

*Pozycjonowanie to podstawa sukcesu w sieci *

Na czym polega pozycjonowanie? W dużym uproszczeniu - na uzyskaniu wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania określonego słowa lub frazy. Kosz jest zróżnicowany. Za pozycję w pierwszej dziesiątce zapłacić trzeba od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych w przypadku trudnych i bardzo popularnych słów kluczowych. Najdroższe są te związane z:

* finansami,
* nieruchomościami,
* ubezpieczeniami,
* turystyką.

Popularne są też modele rozliczania za efekt - za przejście użytkownika z wyszukiwarki na stronę zleceniodawcy (koszt mieści się w przedziale od kilku groszy do kilku złotych za użytkownika), lub za konwersję, czyli wykonanie przez niego określonej czynności (wypełnienie formularza, wysłanie zapytania czy zrobienie zakupów).

Ważne, by nie pozycjonować strony na zbyt mało słów kluczowych lub fraz. Stąd często lepsze wyniki daje tak zwany _ long tail _, czyli pozycjonowanie na więcej, ale bardziej szczegółowych fraz.

Ogólność - jak podkreślają autorzy raportu - jest wrogiem pozycjonowania._ - Firmie transportowej, świadczącej usługi przewozów do Anglii nie przyda się pozycjonowanie na hasło transport. Lepsze efekty da fraza przewozy do Anglii czy przewozy Anglia - _ pisze interaktywnie.com. Takie niszowe frazy potrafią wygenerować nawet do 80 procent ruchu na stronie.

Od czego zależą koszty pozycjonowania
od serwisu klienta wiek domeny, ilość linków, jakość wykonania serwisu internetowego
od konkurencji im większa, tym trudniej wypozycjonować serwis, wymaga to więcej czasu i zasobów
od kosztów własnych agencji pracownicy, biuro, telefony itp.

źródło: Interaktywnie.com, Marketing w wyszukiwarkach

Im więcej linków prowadzi z sieci do pozycjonowanej strony, tym lepiej. Im te strony są _ mocniejsze _ i lepszej jakości, tym lepsze efekty da link z nich prowadzący. Stąd przyszłość należeć będzie do osób zwanych link buliderami, którzy w agencjach odpowiadają właśnie za zdobywanie linków z wartościowych miejsc w sieci.

Co za dużo, to niezdrowo

Jak z wszystkim, tak i z pozycjonowaniem można przesadzić. Największym niebezpieczeństwem jest udział w systemach wymiany linków. Początkowo efekty mogą wydać się obiecujące i to w krótkim czasie, ale efekt może okazać się opłakany. Automatyczna wymiana linkami jest złamaniem regulaminu wyszukiwarek. Karą jest zazwyczaj obniżenie pozycji w wynikach wyszukiwania. W drastycznych przypadkach nawet usunięcie strony z wyników.

Odwrotne od zamierzonych efekty dać może też przesadnie intensywne używanie słów kluczowych w treści strony, ukrywanie ich w niewidocznych dla użytkowników elementach czy korzystanie z farm linków, czyli stron www, na których nic wartościowego poza linkami nie ma.

źródło: Interaktywnie.com, Marketing w wyszukiwarkach

Zdaniem ekspertów, karty - przynajmniej na razie - są rozdane. Na korzyść Google. Kolejne wyszukiwarki na rynku SEO niewiele zmieniają. Wszystko dlatego, że działają na podobnych zasadach.

_ - Czy to jest Bing, Yahoo, Netsprint, Cuil, Hakia czy Ask, to ich algorytmy oparte są na zbliżonej zasadzie - _ piszą autorzy raportu. _ - Nie widać na rynku gracza, który miałby zupełnie nowy algorytm oceny serwisów i potrafił zdobyć sympatię internautów. _

|

* [ Wiadomości z kraju i ze świata na Twojej stronie internetowej ]( http://www.money.pl/webmaster/do_pobrania/artykuly/ )
* [ Najważniejsze informacje w twojej skrzynce e-mail! ]( http://www.money.pl/egazety/ )
Tagi: marketing, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, strategie, marketing i sprzedaż, najważniejsze, e-biznes, marketing i zarządzanie
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz