Notowania

reklama
06.12.2013 06:10

Mikołajki. Wybierz najlepszą kampanię reklamową grudnia!

Zbigniew Zamachowski drze pierze, a Diablo Włodarczyk czeka na swoją kolej...kę po piwo.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Trójka mat.pras.)

Zobacz jak Zbigniew Zamachowski drze pierze, kandydatka na doradcę klienta rozmawia z papugą, a Diablo Włodarczyk czeka na swoją kolej...kę po piwo. Wybierz najlepszą kreację reklamową tej zimy i zagłosuj!

Aktualizacja: 09:29

Nadszedł grudzień. Czas wszechobecnych choinek, prezentów i śniegu. Jednak za oknem śniegu na razie nie ma, i w naszym dzisiejszym zestawieniu nie będzie również oznak świąt i zimy. Okres jak zwykle burzliwy w marketingu, kończą się budżety w firmach i ostatnie środki zazwyczaj zostają wpompowane w kampanie świąteczne.

O AUTORZE


Krzysztof Pałys, absolwent wrocławskiej ASP, od ponad ośmiu lat zawodowo związany z rynkiem reklamowym. Kompozytor, instrumentalista oraz zapalony podróżnik.
* Co tydzień w piątek w serwisie Manager.Money.pl pisać będzie felietony o wszystkim, co jest związane z najciekawszymi i najbardziej kontrowersyjnymi kampaniami reklamowymi w Polsce i za granicą.*Warto wiedzieć, że w dużych firmach koncepcje i nośniki na święta powstają niekiedy już w miesiącach wakacyjnych! Tak czy siak na rynku panuje jak zwykle świąteczny zamęt. We wszystkich witrynach sklepowych stoją renifery, mikołaje i całe rzędy tabliczek z promocjami i wyprzedażami. Sklepowe półki wypełniają zestawy promocyjne, dla których to najlepszy okres zbytu. A co się dzieje w najważniejszym dla kampanii reklamowych medium? Jak co miesiąc mamy cała masę nowości, jednak celowo i z przekory wybrałem te zupełnie nieświąteczne.

Zacznijmy od firmy, która zmieniła ostatnio kreację i zarazem całą linię reklamową. Firmy, która miała w minionym roku dosyć sporo różnych odsłon swoich reklam, zarówno w telewizji jak i w sieci czy outdoorze. Mowa o Netii. W ostatnim czasie sprawdzoną twarzą Netii był utalentowany polski aktor Tomasz Kot. Bardzo dobrze radził sobie z różnymi wcieleniami z reklam operatora. Reklamy miały swój charakter i sporą nutę komizmu dzięki Tomkowi. Od niedawna jednak Netia rozpoczęła promocję nowej linii kreatywnej już bez niego.

Najnowsza seria spotów nosi tytuł GigaWolność i występują w niej _ zwykli _ użytkownicy i odbiorcy. W reklamach pokazane są różne sytuacje i ludzie przez pryzmat ich emocji. Jedyny dodatek stanową zmiennie układające się kropki (branding Netii), nawiązujące swoim wzorem do danej sytuacji. Ale czym jest owa _ GigaWolność _? Cytat z reklamy głosi: _ Kiedy poczujesz się jak nowo narodzony, kiedy coś Cię zaskoczy, kiedy poczujesz się oczarowany, ucieszysz się z odkrycia i poczujesz adrenalinę, kiedy będziesz dumny i zakochany... Wtedy Twoja wolność urośnie. Netia. GigaWolność. _

Marketing Netii jasno powiedział, że chce zerwać z dowcipnym wizerunkiem utrwalanym przez reklamy, stąd w nowej kampanii zbiór bardzo różnych emocji i nastrojów. Całość reklamuje nową i ulepszoną platformę telewizji osobistej. Za kreację odpowiada agencja Brasil. A jak Wam podobają się emocje, kropki i ludowa muzyka w tle?

Zobacz nową reklamę Netii bez Tomka Kota:

Kolejna z dzisiejszych odsłon dotyczy zupełnie innej branży. Reklamy piwa są zawsze bardzo popularne. Szczególnie dużo powstaje ich w sezonie letnim, kiedy złoty trunek jest świetnym dodatkiem do biesiad przy grillu. W zależności od marki piwa dobierane są do niego odpowiednie atrybuty w komunikacji, od prostych reklam Warki czy Harnasia po kreatywnego i ciekawego Heinekena. Niezbyt często jednak zdarza się, że piwa reklamowane są za pomocą jakiejś znanej twarzy.

Inaczej jest w przypadku produktu Kompanii Piwowarskiej, czyli piwa Wojak. Wojak miał już swoje reklamy telewizyjne, jednak ostatnio zyskał znaną twarz ringowego _ wojaka _, czyli Krzysztofa _ Diablo _ Włodarczyka, naszej gwiazdy boksu. W reklamie bokser zamawia w barze Wojaka. Mężczyzna stojący za nim zamawia trzy Wojaki i postanawia sprawdzić w jaki sposób tworzone jest to piwo i czy nie ma w tym jakiejś drogi na skróty. Śledząc cały proces aż po dostawę butelek, przekonuje się, że cała produkcja jest rzetelnym przedsięwzięciem, z zachowaniem wszelkich ważnych procedur. Piwo jest dzięki temu wiarygodne jako marka i nie ma w nim fałszu.

To samo podkreśla na końcu nasz mistrz boksu, a hasło mówi: _ Wojak - diablo uczciwe piwo. Z _a kreację odpowiada agencja GPD Advertising. Zważając na mocne argumenty głównego bohatera kampanii raczej strach to komentować... ale Wy całkiem anonimowo możecie.

Zobacz reklamę piwa Wojak z Krzysztofem Diablo Włodarczykiem:

Następna kampania prowadzona jest dla bardzo dużej marki, która przeszła ostatnio wiele zmian. Nie dość że przeszła dosyć znaczący lifting swojej identyfikacji wizualnej, to na dodatek oprócz ogolonego Janusza Rewińskiego, w reklamach pojawił się statek z załogą astronautów i kapitanem Nostresem. PZU dosyć sporo zainwestowało ostatnio w swój wizerunek, sam rebranding był kosztowny, nie wspominając już o intensywnych kampaniach reklamowych.

Teraz PZU postanowiło zainwestować w swoją kadrę. Najnowsze z odsłon ich reklam dotyczą właśnie aspektu rekrutacji pracowników do ich firmy. To jedna z największych akcji medialnych tzw. Employers brandingu. I na dodatek bardzo udana. W Internecie można znaleźć całą masę pozytywnych wpisów na temat reklamy, w której kandydatka na rozmowie kwalifikacyjnej w dodatkowych umiejętnościach wymieniła rozumienie mowy zwierząt. Przeprowadzający rozmowę postanawia sprawdzić znajomość tego języka i stawia na biurku coś co najogólniej można by określić mianem rasowej odmiany drobiu. Kandydatka w zabawny sposób tłumaczy co też ptak, a dokładniej według jej interpretacji kura stara się przekazać, po to żeby na końcu okazało się, że w istocie jest to kogut.

Scenka moim zdaniem jest zarówno dobrze napisana jak i świetnie zagrana aktorsko. A co najważniejsze podkreśla najistotniejszy dla PZU aspekt, czyli pokazuje firmę, dla której potencjalni pracownicy zrobią wszystko, byle w niej pracować. Za kreację odpowiada agencja VML Poland. Kampania kończy się już na początku grudnia, pozostaje pytanie czy PZU będzie kontynuowało tę naprawdę dobrą linię. Niestety trzeba pamiętać, że tego typu kampanie związane bezpośrednio z zatrudnieniem to jednak nisza, choć wielkie koncerny nie powinny o nich zapominać. A co Waszym zdaniem mówił kogut?

Zobacz reklamę PZU _ Nawet najlepsi zrobią wszystko, żeby pracować w PZU: _

Dzisiejsze zestawienie postanowiłem zamknąć jeszcze bardziej humorystycznym akcentem niż ten z kogutem. Firma, której dotyczy, ostatnią tego typu kampanię prowadziła dosyć dawno temu, bo aż w 2008 roku. Jednak zarówno specyfika tej firmy jak i specyfika branży powoduje, że mogli sobie na to pozwolić. Mowa bowiem o najnowszej reklamie Trójki, z udziałem Artura Andrusa, Zbigniewa Zamachowskiego i Dawida Podsiadło.

Powstała seria spotów, w których trzech wymienionych panów wyrabia najbardziej absurdalne rzeczy, od odegrania piosenki_ Deszcze niespokojne _ na suwakach błyskawicznych po darcie pierzy z niecodziennym murmurando pod nosem. Warto dodać, że panowie są przy tym śmiertelnie poważni, co dodaje komizmu całemu przekazowi, który pod koniec każdego spotu jest podsumowany hasłem _ Trójka nie nadaje bzdur. _ Pokazuje je tylko w reklamie. Celem całej kampanii jest pozyskanie nowych słuchaczy, o otwartych umysłach z niebanalnym poczuciem humoru. Grupa wiekowa określana przez stację to 25-45 lat. Za pomysłem stoi agencja Walk Creative. A jak Wam podoba się wizualizacja reklamowych bzdur?

Zobacz najnowszy spot z kampanii reklamowej Trójki:

Jakimś cudem udało się uniknąć w dzisiejszym zestawieniu reklam świątecznych. Z jednej strony z przekory, a z drugiej żeby pokazać, że w tym okresie wchodzi do mediów bardzo wiele odsłon zupełnie ze świętami niezwiązanych. Ogólnie okres świąteczny wiąże się z nadmiernym zapotrzebowaniem na wszelkie produkty, a z drugiej strony, przez zbyt wiele przekazów reklamowych percepcja konsumenta jest nieco uśpiona. Tak czy siak do świąt jeszcze wrócimy, a tymczasem oddaję głos w Wam w ocenie kolejnych dokonań rodzimych kreatywnych!

Czytaj więcej w Money.pl

Tagi: reklama, wiadmomości, gospodarka, strategie, marketing i sprzedaż, czołówki, marketing i zarządzanie
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz