Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Najlepsza kampania reklamowa miesiąca. Zagłosuj!

0
Podziel się:

Czy spersonalizowana puszka Coca Coli działa? A żółty ziemniak zachęca do zmiany sieci, czy nie?

Najlepsza kampania reklamowa miesiąca. Zagłosuj!
(audreyjm529/CC/Flickr)

Czy spersonalizowana puszka Coca Coli działa? Żółty ziemniak zachęca do zmiany sieci, czy nie? Którzy kosmonauci są śmieszniejsi - ci z PZU, czy może z Atlasu? Kolejny miesiąc przyniósł nowe wydarzenia na polskim rynku reklamy. Drugi kwartał roku to, mimo recesji, trochę większe budżety marketingowe i odważniejsze wydatki firm na promocję. Zobaczcie, czym zaskoczyli marketingowcy. Jak co miesiąc oddajemy Wam głos do wyboru najlepszej kreacji!

Zacznijmy z rozmachem. Ta marka znana jest nawet w najciemniejszych zakamarkach amazońskiej dżungli. Budżety marketingowe sięgają dziesiątek milionów euro. Nowa kampania zwraca się w bezpośredni sposób do większości Polaków. _ Podziel się Radością _ to nowa kampania Coca Coli, podczas której przez cztery miesiące w obiegu będą puszki i butelki z ponad stu pięćdziesięcioma najpopularniejszymi polskimi imionami i ksywkami.

O AUTORZE


Krzysztof Pałys, absolwent wrocławskiej ASP, od ponad ośmiu lat zawodowo związany z rynkiem reklamowym. Kompozytor, instrumentalista oraz zapalony podróżnik.
* Co tydzień w piątek w serwisie Manager.Money.pl pisać będzie felietony o wszystkim, co jest związane z najciekawszymi i najbardziej kontrowersyjnymi kampaniami reklamowymi w Polsce i za granicą.*Kampania ruszyła w maju i przeprowadzana jest na bardzo dużą skalę. Obejmuje spoty telewizyjne, outdoor, internet, prasę i akcje ambientowe. W sklepach stanęły hostessy, który oferują nadruki na puszkach z imieniem lub ksywą na indywidualne zamówienie. Celem kampanii jest włączenie konsumenta do wspólnej zabawy w przekazywaniu sobie emocji i porcji śmiechu za pomocą odpowiednich nadruków na napojach.

Spot telewizyjny przygotowała agencja McCann Warsaw, za działania w internecie odpowiadają agencje K2 i Next. Bohaterami spotów są przeważnie młodzi ludzie - przyjaciele, znajomi. Reklamy pokazują różne pozytywne sytuacje między nimi. Oczywiście tym co ich łączy, są między innymi spersonalizowane puszki Coca Coli. Są utrzymane w nowoczesnym, lifestyle'owym klimacie, wyprodukowane pod target oscylujący między 15-30 lat.

Co ciekawe, spot natchnął twórców z Abstrachuje TV do nakręcenia własnej wersji pt. _ Podziel się Szczerością _. W parodii także pojawiają się puszki i butelki Coca Coli, tylko że zamiast _ Skarb _ czy _ Kochanie _jest napisane _ Zdzira _ albo _ Debil. _ Spot Abstrachuje TV w dwa tygodnie uzyskał około miliona czterystu tysięcy wejść! Twórcy nie zostali pozwani przez koncern, ale wydali oświadczenie w którym zapewnili, że nie są w żaden sposób sponsorowani przez zdystansowaną do swojego wizerunku Coca Colę, o co natychmiast zostali podejrzani przez internautów.

Zobacz jeden ze spotów Coca Coli _ Podziel się Radością: _

_ _

Zobacz także: Zobacz parodię spotu Coca Coli pt. _ Podziel się Szczerością: _

Kolejna kampania, o której dziś piszemy, jest również zupełnie nowa jak powyższa akcja Coca Coli. To reklama sieci telefonii mobilnej. Tym razem mamy do czynienia ze świeżym graczem na rynku, oficjalnie reprezentowanym przez żółtego ziemniaka/gruszkę/gąbkę... Mowa oczywiście o Nju Mobile, która w rzeczywistości jest brandem Orange Polska.

Jest to propozycja prostej i jasnej oferty taryfowej skierowanej do odbiorców, którzy nie chcą wiązać się z operatorem długimi i złożonymi umowami. Żółty brandhero ma właśnie obrazować prostotę i elastyczność. Za całość kampanii odpowiadają firmy Ogilvy & Mather Advertising, Good i MEC.

Z ciekawostek warto wspomnieć, że casting na głos zabawnego bohatera wygrał art director agencji odpowiadającej za kampanię. Całość działań jest jak zwykle w przypadku sieci szeroko zakrojona, mamy spoty telewizyjne, internet, sporo nośników outdoorowych oraz prasę. W spotach nasz bohater w zabawny śpiewający sposób, z gitarą w ręku obrazuje nam przeróżne sytuacje, w których lepiej sprawdzają się krótkie i elastyczne umowy nieograniczające klienta.

Przyznam szczerze, że pierwsze zetknięcie z nim wprawiło mnie w lekką konsternację. Zastanawiałem się do jakiej grupy wiekowej skierowana jest oferta?

Zobacz także: Zobacz spot sieci Nju mobile:

Teraz oddalmy się nieco od naszej planety i przyjrzyjmy się kosmicznym kreacjom. Niedawno mieliśmy do czynienia z odświeżeniem jednego z najbardziej znanych brandów w branży ubezpieczeniowej. Zmienili logo i całą identyfikację wizualną, co wsparte było potężną kampanią reklamową w wielu mediach.

Obecnie PZU przeszło już do zachwalania swoich atutów. W najnowszej kampanii skupia się na swoich agentach. _ Agenci mocno pomocni _ to seria spotów telewizyjnych, w których w nieco abstrakcyjnych okolicznościach agenci PZU pomagają kosmonautom lądującym na obcej planecie. Z jakiegoś powodu nowe spoty ubezpieczyciela dzieją się w kosmosie - na pokładzie statku albo na obcej planecie.

Tam kosmiczni odkrywcy spotykają pana Zbyszka - agenta ubezpieczeniowego, który akurat na nich czeka i zbiera w międzyczasie minerały dla syna na lekcję geografii. Idea zabawnego pokazania oddania i umiejętności agentów oraz doradców ubezpieczeniowych PZU w jeszcze pełniejszy i dowcipniejszy sposób ma pokazywać specjalna strona z aplikacją mocnopomocni.pl, na której pokazany jest agent Zbyszek zadający nam pytania, w celu odgadnięcia o jakiej postaci prawdziwej lub fikcyjnej myślimy.

Trzeba przyznać, ze aplikacja jest zrobiona w zabawny i wciągający sposób, a zestawy pytań zadziwiają po to, by finalnie Zbyszek odgadł o czym myślimy. Niestrudzonego agenta odwiedziło już kilkadziesiąt milionów osób! Dodam tylko, że nie zagiąłem Zbyszka ani Ingmarem Bergmanem, ani Peterem Greenewayem, ale wyłożył się na PI i Sigmie..

Za kreację i kampanię odpowiadają agencje PZL oraz K2 Internet. A czy dla Was agent Zbyszek okazał się pomocny lub zabawny?

Zobacz także: Zobacz nowy spot PZU:

Kolejną kampanią, która mnie zainteresowała, jest kreacja, która także dzieje się wysoko nad poziomem morza. Tym razem mamy do czynienia z remontem stacji kosmicznej za pomocą kleju Atlas! Grupa kosmonautów podczas pracy na orbicie ucina sobie żartobliwe lekko rymowane pogaduszki między sobą i stacją NASA. Kampania oprócz odświeżenia wizualnej strefy marki wprowadza nowy produkt z linii Atlas Plus, objęty obecnie promocją sprzedażową.

Ciekawą informacją może być fakt, że do reklamy nie zostali zatrudnieni aktorzy, tylko wybrani użytkownicy portalu internetowego Atlasfachowca.pl. Firma postanowiła w ten sposób wyrazić wdzięczność i szacunek dla fachowców korzystających z jej produktów. Dyrektor marketingu Atlasa twierdzi, że reklama to oczko puszczone do klienta znającego poprzednie kreacje firmy, które również były z lekkim przymrużeniem oka i dystansem.

Za kreację i akcję obejmującą telewizję, internet, outdoor oraz promocje w miejscu sprzedaży odpowiada dział marketingu Atlasa i dom produkcyjny M5. A czy Was bawi poczucie humoru _ kosmicznych _ fachowców?

Zobacz także: Zobacz spot Atlas z fachowcami w roli kosmonautów:

Następny miesiąc i kolejne odsłony, które pozostawiamy Wam do oceny. O wszelkich nowych i szeroko zakrojonych działaniach firm, bądź kontynuacjach funkcjonujących już kampanii reklamowych polskiej produkcji będziemy pisać już w kolejnym miesiącu. Tematów z pewnością nie zabraknie. Czekam niecierpliwie na kolejne porcje ciekawych i kreatywnych pomysłów wywołujących zdziwienie, zaskoczenie i śmiech... byle nie przez łzy.

Czytaj więcej w Manager.Money.pl
Zobacz marketingowe śledztwa w sieci Nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak pewne skrawki informacji, zostające po nas w sieci, pomagają firmom w budowaniu strategii marketingowych.
Oto, jak handlowcy robią nas w balona Kawka, herbatka, relaksująca muzyka w tle i miła pogawędka ze sprzedawcą? Tu nic nie jest przypadkowe.
Oto klucz do sukcesu na rynkach zagranicznych Na świecie jest już ponad 250 milionów zarejestrowanych domen. Dla porównania - w języku angielskim jest tylko 200 tysięcy słów. Wymyślenie chwytliwej nazwy, którą będzie można opatentować, graniczy z cudem.
Płacą jej za to, że jeździ po świecie Pracowała dla Reserved, Nokii i ONZ - wszędzie kreowała trendy. Bo projektowanie nie polega na ich odwzorowywaniu.
wiadmomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)