Dwór Ludwika XVII, znikające ubrania, miś koala, który bierze kredyt i nowy chłopak Baśki. Zobaczcie, czym reklamodawcy zaskakują w tym miesiącu. Wybierzcie najlepszą kampanię.
O ciuchach dawno w naszym plebiscycie nie pisaliśmy, a tym bardziej o kupowaniu ich przez internet. Nie chodzi tu bynajmniej o Allegro! Od jakiegoś czasu w telewizji możemy oglądać spot internetowego sklepu odzieżowego Answear.com. To pewna nowość, ponieważ nie mamy jeszcze zbyt wiele kampanii telewizyjnych sklepów internetowych, a przecież handel jednak powoli przenosi się do sieci.
W reklamie pokazane są kobiety ubierające się w stroje z czasów Ludwika XVII. W pewnym momencie zza parawanu wychodzi jedna z nich ubrana zupełnie współcześnie. Pozostałe pytają ze zdziwieniem skąd ma takie ubrania, ona odpowiada na to, że z Answear.com. Wszystkie oczywiście pieją z zachwytu do momentu, kiedy jedna z nich wypowiada zdanie: _ Ale my jeszcze nie mamy internetu _ - czar pryska i pani zostaje bez ubrania zasłaniając się jedynie wachlarzem.
Za kreację spotu odpowiada agencja Walk Creative, a za media dom mediowy MediaOn. Reklama jest lekka, dowcipna i dużo lepsza od poprzednich kreacji z ostatnich dwóch lat.
Pozostańmy jeszcze w temacie usług internetowych, zmieńmy jedynie branżę. Wprawdzie na taką, która wymaga dużo więcej wyczucia niż poprzednia, bo związana z finansami, a to jak wiadomo drażliwa sprawa. Firma Vivus Finance świadczy usługi związane z szybkimi pożyczkami internetowymi. Posiada wszelkie certyfikaty związane z rzetelnością i działaniem w ramach prawa - to niezwykle ważne, ponieważ głośne są sprawy wytaczane niektórym parabankom, które działają na granicy prawa i zwyczajnie oszukują swoich klientów.
Firma przez rok ugruntowała pozycję swoją i swoich usług, teraz przyszedł czas na zmianę komunikacji marketingowej. Ich nowe hasło, na którym oparty jest przekaz brzmi: _ Pieniądze współczesnych ludzi _. O dziwo w spotach występują... zwierzęta. Zwierzęta dobrane i wystylizowane są tak, żeby odzwierciedlać pewne konkretne cechy i zachowania ludzkie.
W pierwszym spocie mamy na przykład misia koalę, jako oazę spokoju i opanowania oraz zająca, szybkiego i pełnego energii, niczym z bajek o Misiu Uszatku. Spot zwieńczony jest hasłem _ Lubisz jak wszystko dzieje się szybko? Wjedź na Vivus.pl. _To pierwsza reklama z serii z animowanymi zwierzakami. Za kreację odpowiada McCann Group. Zobaczymy, jak pójdzie im w pozostałych spotach i jaki będą niosły przekaz.
Należy pamiętać, że w temacie pieniędzy tego rodzaju przenośni trzeba używać bardzo delikatnie, ponieważ Polakom wcale nie jest w nim do śmiechu. Badania pokazały, że raczej podchodzimy do tego dość poważnie i nie lubimy zbytniego trywializowania tematów finansowych. W każdym bądź razie zapowiada się całkiem dobrze, mam nadzieję że pozostałe zwierzaki nie dadzą plamy.
Wróćmy na podwórko największych reklamowych przepychanek i setek godzin emisji telewizyjnych. Jak pisaliśmy już ostatnio, jedna z najdynamiczniejszych branż to telekomunikacyjna. Również w niej można zaobserwować mnóstwo ruchów i zmian marketingowych, a niemal każdy z miesięcy obfituje w nowe kreacje i spoty telewizyjne.
O AUTORZE
Krzysztof Pałys, absolwent wrocławskiej ASP, od ponad ośmiu lat zawodowo związany z rynkiem reklamowym. Kompozytor, instrumentalista oraz zapalony podróżnik.
* Co tydzień w piątek w serwisie Manager.Money.pl pisać będzie felietony o wszystkim, co jest związane z najciekawszymi i najbardziej kontrowersyjnymi kampaniami reklamowymi w Polsce i za granicą.*Nie inaczej dzieje się u weterana, jakim niewątpliwie jest Plus GSM. W telewizji wyświetlane są ostatnio aż trzy nowe spoty! W jednym występują _ aktorzy znani z reklama Plusa _, czyli duet, który od jakiegoś czasu pojawia się w reklamach operatora. Za pomocą swoich dowcipów i kreacji obrazują przeróżne usługi zazwyczaj związane z internetem. Z nimi mam pewien problem, ponieważ w przeciwieństwie do wielu wcześniejszych zabiegów reklamowych Plusa, nie są po prostu śmieszni.
Rozumiem ideę samego sposobu pokazania _ aktorów _, ich prób przed wejściem na plan reklamy, czy też żarty z samego pokazania usług sieci, jednak coś w tych reklamach nie iskrzy i stają się irytujące. Ciekawiej ma się już sprawa (niemal karna a na pewno sądowa) z Baśką, która niedawno odchodziła od swojego chłopaka zmieniając swoje życie oraz taryfę internetową.
Rzecz była głośna ponieważ na reklamę porównującą internet LTE z Neostradą błyskawicznie odpowiedział Orange swoją reklamą z Sercem i Rozumiem, w której ewidentnie nawiązano z niemałą dozą humoru do Plusa. Przepychanka reklamowa między sieciami znalazła swój finał w sądzie (pozew wniosła firma Orange). Do sprawy ostatecznie nie doszło, a plusowa Baśka ma już nowego chłopaka, któremu proponuje najnowszą ofertę sieci, czyli _ trzy miej z Plusem _. W ofercie użytkownicy internetu LTE oraz abonamentu mogą otrzymać po trzy usługi i urządzenia do wyboru. Za kreację odpowiada sieciowa Young & Rubicam Brands.
Na koniec zostawiłem coś pozytywnego i ciepłego. Dawno nie pokazywaliśmy żadnej kampanii społecznej, z jednej strony niewiele ich powstaje, a drugiej strony z tego niewiele - niewiele jest dobrych. Trudno nie napisać jednak o reklamie, w której możemy zobaczyć legendę polskiej satyry - Stanisława Tyma.
Pan Stanisław wystąpił w serii reklam pokazujących korzyści płynące z oszczędzania ciepła przez proste, codzienne czynności, takie jak szybkie wietrzenie czy skręcanie kaloryferów. Pan Stanisław wciela się w rolę Miśka i w swoim monologu bawi się zręcznie swoim nazwiskiem edukując naród. Co ciekawe spoty wyreżyserował Wojciech Smarzowski, znany z takich obrazów jak _ Dom Zły _ czy _ Drogówka _. Reklamy powstały z inicjatywy Ministerstwa Środowiska i dotowane są z funduszy europejskich.
Nie są naturalnie niczym odkrywczym ani zjawiskowym, natomiast są cenną pozycją szczególnie w kategorii reklam społecznych, których kondycja jest u nas dosyć zmienna. Obraz jest dowcipny, dobrze nakręcony a postać Tyma jest wisienką na torcie. A czy dzięki takim inicjatywom chcemy Tym bardziej oszczędzać ciepło?
Nie ma co ukrywać, że za miesiąc będziemy w klimacie choinek i prezentów, choć może porcja nowych reklam zaskoczy nas na tyle, że będzie można skupić się na tematyce alternatywnej do świątecznej. Tym czasem oddajemy wam głos i zachęcamy do głosowania na powyższe kreacje, tym bardziej, że co miesiąc prezentujemy kilka zupełnie świeżych propozycji z polskiego rynku reklamowego, o którym staramy się pisać jak najwięcej.
Czytaj więcej w Money.pl