Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Najlepsze kampanie września. Zagłosuj!

0
Podziel się:

Bank, który nie stawia na celebrytów czy operator komórek, który zmusza sportowców do udziału w swojej reklamie?

Najlepsze kampanie września. Zagłosuj!
(Idea Bank)
bEsikENx

Bank, który nie stawia na celebrytów, operator komórek, który zmusza sportowców do udziału w swojej reklamie, czy dorosłych zabawy pod stołem? Wybierz najlepszą kampanię tego miesiąca.

Nie da się ukryć: idzie jesień. Upały ustępują deszczom, trzydzieści stopni zamienia się w czternaście, a przez ekran przewijają się kolejne reklamy Playa. Na szczęście, nie tylko. Każdy miesiąc obfituje w kolejne, mniej lub bardziej trafne kreacje. Jak co miesiąc, wybraliśmy kilka z kreacji największych marek, zwracając uwagę na te rzucające się w oczy lub dobrze oceniane przez autorytety z dziedziny reklamy. Każda z nich dotyczy dużej i znanej marki. Część to dobrze znani już bohaterowie i wątki, będące kontynuacjami długofalowych kampanii, ale jest też kilka nowinek - taki jesienny powiew świeżości. Które podobają się Wam najbardziej?

Najlepsi polscy brand heros

bEsikENz

O AUTORZE


Krzysztof Pałys, absolwent wrocławskiej ASP, od ponad ośmiu lat zawodowo związany z rynkiem reklamowym. Kompozytor, instrumentalista oraz zapalony podróżnik.
* Co tydzień w piątek w serwisie Manager.Money.pl pisać będzie felietony o wszystkim, co jest związane z najciekawszymi i najbardziej kontrowersyjnymi kampaniami reklamowymi w Polsce i za granicą.*Zacznijmy od czegoś znanego, bo przecież najbardziej podoba się nam to, co już znamy. Serce i Rozum to dwójka animowanych bohaterów, którzy od trzech lat bawią dzieci i dorosłych w Polsce. Serce i Rozum to jedne z najbardziej udanych tzw. _ brand heroes _ w Polsce.

Niedawno obchodzili kolejne urodziny, jednocześnie świętując dwumilionowego fana na swoim fanpage'u. Każda z serii kampanii sprzedawała usługi lub produkty Orange - były to taryfy, telefony, tablety, transfery danych itd. Po krótszych lub dłuższych przerwach zawsze do nas wracali.

Wrócili też w sierpniu z nowymi spotami, wspartymi dobrze w internecie i outdoorze. W jednym ze spotów, jak zwykle za pomocą dowcipnego dialogu, promują tablety, a w drugim oferowaną przez Orange Neostradę Fiber. Spoty utrzymane są w klimacie tych sprzed dwóch czy trzech lat, ale wciąż potrafią rozbawić. Dlaczego? Bo nie są głupie i to jest w nich najlepsze. Choć dla operatora pewnie najważniejsze jest to, że dobrze sprzedają jego produkt.

bEsikENF

Za całą ideę dwóch bohaterów odpowiada agencja Publicis, a nowe spoty reżyserował Sebastian Pańczyk. Animowani bohaterowie pojawili się już w sumie w pięćdziesięciu spotach telewizyjnych, czy nadal Was bawią?

Zobacz także: ZOBACZ SPOT SERCE I ROZUM "KOLACJA":

Daj spokój, dom to frajdaKolejna kampania, która mnie zainteresowała, została przygotowana dla giganta z ustabilizowaną pozycją na światowym rynku. Sieć ma ponad 400 sklepów w 44 krajach i ciężko znaleźć kogoś, kto nie znałby tego logo. Chodzi oczywiście o założoną w 1943 roku Ikeę. Firma co roku generuje astronomiczne obroty i zyski, a wszystko dzięki sile marki i solidnym kampaniom reklamowym na całym świecie.

bEsikENG

Ikea bardzo często wypuszcza reklamy wizerunkowe, skierowane tylko na poszczególne rynki, czyli stargetowane pod konkretne preferencje. Dlatego też odsłony skandynawskie czy niemieckie, wyglądają zupełnie inaczej niż brytyjskie, nie mówiąc już o polskich. Za kreacje odpowiada przeważnie lokalna agencja z danego kraju, dobrze znająca jego specyfikę, lub działające na lokalnym rynku oddziały agencji sieciowych.

Autorem najnowszej kampanii Ikei w Polsce - _ Daj spokój - dom to frajda _ - jest moja agencja JWT Warszawa. Kampania jest odpowiedzią na badania zlecone przez Ikeę, w których dzieci przyznały, że znacznie bardziej wolą spędzać czas na aktywnej zabawie, niż oglądając telewizję czy grając na komputerze, a rodzice, że poświęcają swoim pociechom zbyt mało czasu i są zbyt nadopiekuńczy w kontekście domowych wygłupów.

To wszystko stanowiło kanwę pomysłu na reklamy, w których rodzice na początku zabraniają swoim pociechom tradycyjnych wygłupów np. przy stole, a potem zamieniają to we wspólną zabawę. Jednym z haseł reklamowych jest_ Nie wolno się garbić przy stole. A pod stołem? _ Jak, Waszym zdaniem, poszło nam z kreacją?

Zobacz także: ZOBACZ SPOT _ DAJ SPOKÓJ, DOM TO FRAJDA: _
bEsikENH

Lewandowski z telefonem

Teraz przejdźmy do sportu. W zeszłym miesiącu na rynku pojawiła się dość ciekawa kreacja z udziałem piłkarzy naszej reprezentacji narodowej. To nie pierwszy raz, gdy biało-czerwoni pojawili się w reklamie. Kilka miesięcy temu można było oglądać reklamę Opla z udziałem piłkarzy z Polski, którzy grają również w Borussii Dortmund. Samochód reklamował Lewandowski, Błaszczykowski i Piszczek.

Obecnie znów możemy oglądać trójkę naszych reprezentantów w reklamie, tyle że tym razem zamiast Piszczka jest Wojciech Szczęsny, a zamiast Opla mamy Orange. Reklama został nakręcona na szybko, w trakcie zgrupowania przed meczem z Danią. Ponoć początkowo zawodnicy odmówili udziału, a zdecydowali się dopiero po rozmowie z prezesem PZPN Zbigniewem Bońkiem.

bEsikENI

W reklamie widzimy chłopaka, który gra w piłkarzyki z naszymi reprezentantami. Jest zachwycony, że trafiła mu się taka okazja i po rozegranym meczu, pełen niedowierzania wraca do znajomych, aby im opowiedzieć o niezwykłej przygodzie. Okazuje się jednak, że oni wszystko widzieli, a co więcej nagrali to i wypuścili do sieci.

To reklama szybkiego pakietu internetowego Smart Plan Multi i Nokii Lumia 520. Za kreację całości odpowiada agencja Leo Burnett. Zamieszanie, jakie dzieło wywołało w kontekście kulis kręcenia spotu i decyzji piłkarzy, dodały całej kampanii medialnego blichtru i zrobiły za... dodatkową reklamę. Jak wiemy, w tym roku Orange mocno prze do przodu w odpowiedzi na liczne akcje reklamowe konkurencji. Koncern musi zatem sięgać po znane nazwiska, żeby sprzedawać i wyróżnić swoje produkty. A jak im to wyszło tym razem? Czy dowcipna formuła i czołowi polscy piłkarze to odpowiedni przepis na sukces?

Zobacz także: ZOBACZ SPOT ORANGE Z PIŁKARZAMI:

Bank dumny ze swoich klientówNa koniec - reklama jednego banku. Pomysł ciekawy, szczególnie w kontekście promocji czegoś więcej, niż samego produktu. Wart odnotowania również z tego powodu, że odsłon reklam banków w tym roku naoglądałem się już setki - dobry gospodarczo moment, banki zakasały rękawy i wzięły się ostro do roboty - z czego chyba połowa była z Adamczykiem. Jeden bank podszedł jednak do tematu w znacznie bardziej interesujący sposób.

Reklamując kompleksową obsługę bankową mikroprzedsiębiorstw, właśnie je pokazał w roli głównej. Mowa o Idea Banku i jego kampanii _ Idea Bank jest dumny ze swoich klientów . Głównymi bohaterami kreacji są klienci banku - małe firmy, które skorzystały ze start upów, czyli kredytów na założenie interesu . _W reklamach jest mowa zarówno o nich i ich biznesie, jak i o usługach banku. Ten pomysł to inicjatywa samego zarządu i działu marketingu. To oni wymyślili, aby w ramach swojej kampanii, podpromować dodatkowo klientów. To świetny pomysł, zwłaszcza, że małe firmy pieniędzy na marketing raczej nie mają.

W toku pracy nad kampanią, w dziale marketingu i PR, utworzony został zespół, który zajmuje się promowaniem klientów z grupy mikrofirm. Udostępnia im swoje narzędzia - placówki, fanpage czy stronę internetową. Naturalnie, korzyści są obustronne: młode firmy mogą się promować, a bank buduje do siebie zaufanie i przyciąga swoimi działaniami nowe firmy. Układ wydaje się całkiem niezły dla obu stron. Jest także wartość dodana dla widzów: dowiadujemy się o ciekawych biznesach - np. dwóch babkach szyjących autorskie ciuchy czy ekipie młodych ludzi parzących herbatę w nowatorski sposób. Idea Bank nie idzie zatem z nurtem gwiazd i celebrytów. Waszym zdaniem to ciekawy kierunek?

Zobacz także: ZOBACZ SPOT _ IDEA BANK DUMNY ZE SWOICH KLIENTÓW _:

To nasze zestawienie na dziś. Kolejny miesiąc i kolejne cztery polskie, świeże kreacje. Jest w czym wybierać, nie tylko w kontekście branż, ale też i koncepcji. Wyścig, jak wiemy, trwa cały czas w każdej z branż, widać to szczególnie wśród gigantów. Wystarczy spojrzeć na ilość reklam banków czy operatorów sieci telefonii komórkowych, mamy tam ciągły ruch i prześciganie się w pomysłach i użytych w reklamach nazwiskach. Tak więc w kolejnym miesiącu znów zestawimy dla Was te najgłośniejsze i najciekawsze pomysły. A póki co, przekazuję głos właśnie Wam.

Czytaj więcej w Manager.Money.pl
Ranking reklam. Wybierz najlepszą Sezon ogórkowy za pasem, a tymczasem w świecie reklamy praca wre.
W reklamie nie ma świętości Jak się wyróżnić? Wystarczy mieć oryginalny pomysł, albo wszystkich zaszokować.
Krocze w reklamie? Oto świat bez tabu Seks sprzedaje wszystko - twierdzą spece od marketingu. Jednak reklamowanie marki najintymniejszymi częściami ciała, to już wyższa szkoła jazdy.
Najdroższa kampania świata Pozwalają je zrzucać z wysokości, palić, niszczyć i bić nimi rekordy prędkości. Dlaczego? Bo nic tak nie sprzedaje samochodów jak marketing ekstremalny.
bEsikEOa
wiadmomości
kraj
KOMENTARZE
(0)