Notowania

reklama
02.08.2013 06:00

Najlepsze reklamy lipca. Bierze cię Adamczyk czy porywa Martyna?

Jak co miesiąc wybraliśmy cztery kolejne kreacje, z których to wy będziecie mogli wybrać tę waszym zdaniem najlepszą.

Podziel się
Dodaj komentarz
(YouTube.com/spot reklamowy Eurobanku)

Sezon w pełni, więc na rynku reklamowym dominują treści i produkty letnie, ale nie tylko. Jak co miesiąc wybraliśmy cztery kolejne kreacje, z których to wy będziecie mogli wybrać tę waszym zdaniem najlepszą. Każda z nich ma swoje częste odsłony telewizyjne i solidne wsparcie w internecie, prasie czy outdoorze. O każdej z nich również dosyć sporo się mówi i pisze. Rzućmy zatem okiem na wybrańców z tego miesiąca.

Jako, że na dworze temperatura wyraźnie podskoczyła, a mrozy jednak zdecydowały odpuścić, zacznijmy od czegoś orzeźwiającego. W segmencie piw szczególnie w lecie toczy się zaciekła batalia o czas antenowy. Sprzedaż tego trunku w okresie wakacyjnym wyraźnie wzrasta, więc jest się o co bić.

O AUTORZE

Krzysztof Pałys, absolwent wrocławskiej ASP, od ponad ośmiu lat zawodowo związany z rynkiem reklamowym. Kompozytor, instrumentalista oraz zapalony podróżnik.
* Co tydzień w piątek w serwisie Manager.Money.pl pisać będzie felietony o wszystkim, co jest związane z najciekawszymi i najbardziej kontrowersyjnymi kampaniami reklamowymi w Polsce i za granicą.*Na oryginalny pomysł w tej batalii wpadł Carlsberg Polska. Reklamy Kasztelana są dosyć zauważalne już od początku _ sezonu grillowego _. Tak bowiem też zresztą brand był reklamowany późną wiosną kiedy to jeszcze jak na przekór niektóre billboardy były pokryte śniegiem. Mamy całą serię reklam podkreślających sielskość i biesiadność i tymi środkami budujących klimat. Motywem przewodnim jest zazwyczaj wielki stół zastawiony obficie kuflami Kasztelana, zlokalizowany pośród malowniczych pól i łąk niczym z Tolkienowskiego Hobbitonu.

Ostatnio jednak Carlsberg postanowił pójść nieco dalej. Powstał miniserial telewizyjny, emitowany na TVP1, który sponsorowany jest przez Kasztelana. To trochę bardziej zaawansowana forma product placementu, ponieważ lokowany produkt towarzyszy bohaterom każdego odcinka non stop. Serial nosi tytuł _ wrzuć na luuuz _ a za jego produkcję jest współodpowiedzialna właśnie TVP. Autorami samego spotu jest Red 8 Advertising a za reżyserię serialu odpowiada Małgorzata Kosturkiewicz.

Serial będzie liczył dziesięć pięciominutowych odcinków emitowanych w TVP po godzinie 20. Wszystkie scenki i cała fabuła rozgrywa się wśród przyjaciół zgromadzonych wokół grilla, czyli zgodnie z poprzednim torem komunikacji Kasztelana, z tą różnicą, że przy ruszcie możemy zobaczyć Piotra Bałtroczyka, Katarzynę Bujakiewicz, Pawła Królikowskiego czy Jolantę Fraszyńską. Złośliwym zdarzyło się zwrócić uwagę, że Bałtroczyk najpierw reklamował tabletki na kaca a teraz piwo... A Was wciąga gwiazdorska obsada grilla?

Zobacz jeden z odcinków serialu _ Wrzuć na luuuz _

No dobrze, skoro już zaczęliśmy od piwka, to zostańmy na razie przy tym produkcie, ale zamówmy następne, tym razem od innego producenta. W kuflu wyląduje teraz Książęce należące do Kompanii Piwowarskiej. Od kilku miesięcy w telewizji lecą spoty oraz informacje o sponsoringu różnych programów przez to jedno z szerokiego portfolio piw Kompanii. Mamy reklamy Czerwonego Lagera, Złotego Pszenicznego i Ciemnego łagodnego, w którym książę pyta swojego sługę Tomasza o pochodzenie niesamowitej barwy o i składu piwa.

Najnowszy spot jednak daleko odbiega od swoich poprzedników. Jest on dwu i pół minutowym filmikiem, w którym technolodzy i piwowarzy z Tyskich Browarów Książęcych pokazują w jaki sposób produkują piwo Książęce Jasne Ryżowe - czyli najnowszą z odmian brandu. W reklamie nie grają podstawieni aktorzy jak to często bywa, tylko rzeczywiste osoby pracujące w browarze. Spot emitowany jest w kanałach tematycznych takich jak Discovery i ma wsparcie w internecie w i artykułach sponsorowanych przy jednoczesnej emisji reklam pozostałych smaków Książęcego. Za spoty odpowiadają agencja Nairobia i dom produkcyjny Platige Image.

Forma jest dosyć ciekawa, choć ze względu na swoją długość nie nadaje się oczywiście do najbardziej mainstreamowych kanałów. Tam jednak z kolei mamy klasyczne spoty trzech innych smaków Książęcego, więc ogólny plan się doskonale sprawdza. A czy dla Was wartością są spece zachwalający swój wyrób, czy może to jednak zbyt oczywiste w dzisiejszych czasach?

Zobacz spot _ Książęce Jasne Ryżowe _

Łyk piwa (a nawet dwa) i możemy iść dalej. A nawet dosłownie dalej, ponieważ następna kreacja ma nas zabrać daleko z naszego kontynentu. I to nie z byle kim, bo z najbardziej znaną polską podróżniczką-celebrytką Martyną Wojciechowską. Martyna została twarzą Orange i już zeszłego lata mogliśmy oglądać pierwsze spoty z nią nakręcone dla pomarańczowego operatora.

W tym roku Orange wspólnie z podróżniczką reklamuje ofertę SIM, roaming Orange Travel oraz _ rozdawane _ przez operatora tablety. Całość odbywa się oczywiście w pięknej scenerii dzikiej Afryki, jak przystało na prawdziwego globetrottera. Cała seria reklam pokazuje Martynę w ujęciu z różnymi mieszkańcami tych dzikich terenów, m.in. żyrafami, gepardami czy zebrami, z którymi prowadzi ożywioną konwersację, lub raczej monolog.

Warto wspomnieć, że ostatnio Martyna wraz z Orange przeprowadziła akcję, w której pięciu znanych polskich bloggerów wyruszyło w podróż po europejskich stolicach, gdzie rozwiązywali zadania przygotowane przez Wojciechowską a wszystko było na bieżąco relacjonowane w mediach społecznościowych. Akcja reklamowała również roaming w Orange. Za najnowsze reklamy odpowiada koncepcyjnie sam Orange wraz z Małgorzatą Łupiną , która zajęła się reżyserią. Za zakup mediów odpowiedzialny był dom mediowy MEC. Jedni twierdzą, że nowe reklamy operatora są tandetne, inni że urzekające, a jakie są dla Was?

Zobacz spot reklamujący tablety w Orange

Było grzecznie, ale teraz czas na coś mocniejszego, tak pewnie by chcieli mówić przed projekcją twórcy kolejnej serii spotów. Znamy już doskonale i produkt i jego twarz, która przechodziła całe serie przeróżnych wcieleń. Ponieważ kolejna kreacja to kontynuowana już od dłuższego czasu kampania jednego z bankowych gigantów – Eurobanku.

Tym razem aktor wciela się w rapera nawiązując do popularnego kilka lat temu utworu _ Będę brał Cię w aucie _ Sokoła i Pono. Tekst został pomysłowo sparafrazowany tak, że _ Cię _ odnosi się do kredytu. Więc oczywiście będę brał Cię nabiera nieco innego znaczenia niż w oryginale. Trzeba przyznać, że metamorfoza Adamczyka jest dosyć przekonująca i dobrze nawiązuje do oryginału. Produkt cały czas jest ten sam, czyli kredyt gotówkowy.

Spotów w stylistyce raperskiej pojawiło się kilka, a każdy z nich zabawni i swobodnie bawi się konwencją. Trzeba też przyznać, że w ostatnich dwóch miesiącach spoty zgarnęły naprawdę sporo czasu antenowego na wielu stacjach. Za kreację kampanii odpowiada agencja Brasil, a działania będę prowadzone jeszcze do końca września. Ciekawe w kogo wcieli się Adamczyk po wrześniu? Papieżem już też był... ale to akurat nie w Eurobanku, więc droga otwarta. A czy Was _ bierze _ nowa konwencja spotów Eurobanku?

Zobacz spot Eurobanku _ Będę brał Cię _

To nasze propozycje na ten miesiąc, reszta w Waszych rękach. Zachęcamy do głosowania na wybraną przez Was kreację, a my polujemy dalej na najsmakowitsze lub najmniej strawne kąski reklamowe z naszego rynku, o których jest głośno.

Czytaj więcej w Money.pl
Pracowali na sukces od ubiegłego wieku Trzy proste chwyty zagwarantowały im pozycję na niepewnym rynku.
Tak marketingowcy wchodzą do naszych głów Badania konsumenckie? To już przeszłość. Witajcie w erze neuromarketingu!
Tak nabijają sprzedaż konkurencji. Tylko po co? Konsument jest jak piesek na smyczy. Zawsze pójdzie za swoim panem, czyli marką, której może nawet nie lubić.
Tagi: reklama, wiadmomości, kraj, gospodarka, strategie, marketing i sprzedaż, czołówki, marketing i zarządzanie
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz