Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Najlepsze reklamy tej jesieni. Wybierz swoją ulubioną kreację

0
Podziel się:

Szymon na krańcach świata w towarzystwie Afrodyty, laureat Oscara podający kawę, a może dzień z tanim celebrytą, czyli Maćkiem Rockiem? Wybór należy do Was.

Najlepsze reklamy tej jesieni. Wybierz swoją ulubioną kreację
(PLUS)

_ Szymon na krańcach świata _ w towarzystwie Afrodyty, laureat Oscara podający kawę, a może dzień z _ tanim celebrytą _, czyli Maćkiem Rockiem? Wybór należy do Was.

Zbliża się koniec roku, w firmach zaczyna się planowanie budżetów na przyszły rok, a tym samym wydawanie rezerw marketingowych, które pozostały w korporacyjnych kasach. W niektórych korporacjach, o dziwo, oszczędności względem zaplanowanego budżetu są niezbyt mile widziane. Stąd też, w końcówce roku, często mamy do czynienia z prawdziwą ofensywą reklamową. Jak co miesiąc możecie oddać głos na najciekawszą reklamę. A co jest w dzisiejszym menu?

Zaczniemy od naprawdę pierwszoplanowych, a wręcz oscarowych ról. Kto oprócz Playa przoduje w obsadzaniu gwiazd w swoich reklamach? A może warto zapytać, kto po nie dalej sięga, bo aż za ocean?

BZ WBK już od jakiegoś czasu bierze do swoich reklam światowej sławy aktorów. Był już Antonio Banderas, Gerard Depardieu, Chuck Norris czy Danny DeVito. Za każdym razem, dana osoba reklamuje konkretny produkt banku.

Podobnie jest i tym razem, w najnowszym spocie z udziałem Kevina Spacey'ego. Laureat dwóch Oscarów reklamuje _ Konto Godne Polecenia _. W reklamie mamy scenkę, w której Spacey poleca konto właścicielowi małej kawiarni i zastępuje go przy podawaniu kawy w czasie gdy ten biegnie do banku, by założyć nowe konto. Podobnie jak w poprzednich kreacjach z udziałem zagranicznych gwiazd, główny bohater mówi w reklamie po angielsku, a jego słowa tłumaczone są napisami.

Za tę kreację odpowiada agencja Red&Advertising. Spot, który mogliśmy oglądać we wrześniu to pierwsza z czterech zaplanowanych odsłon tej kampanii. Moim zdaniem, nie należy on do szczególnie udanych. Nie jestem pewien, czy zabrakło pomysłu na scenariusz, czy może na wykorzystanie charakterystycznych cech niezapomnianego Lestera Burnhama z _ American Beauty _. Ale ocenę zostawiam Wam.

Zobacz także: Zobacz nową reklamę BZWBK z Kevinem Spacey:

Kolejna kreacja dotyczy branży wyjątkowo aktywnej marketingowo, o której już wielokrotnie pisaliśmy. Chodzi rzecz jasna o telekomunikację i nową linię reklam Plusa, których twarzą został Maciek Rock. W pierwszym spocie z jego udziałem, Maciek Rock zdradza, że został wynajęty do tej reklamy, bo jest tanim celebrytą. To było wiosną tego roku. Latem i jesienią pojawiły kolejne kreacje z Maćkiem. Są to elementy kampanii _ Darmowy Facebook w prędkości LTE _. Oprócz Maćka bierze w nich udział Jacek Nowak - zwycięzca facebookowego konkursu, w którym można było wygrać właśnie udział w tejże kampanii.

Reklama zaczyna się sceną, w której Maciek przychodzi do mieszkania Jacka, oświadczając mu, że ten wygrał możliwość spędzenia z nim jednego dnia. Następnie Maciek uczestniczy we wszystkich aktywnościach Jacka, który na bieżąco całą masę filmów i zdjęć wrzuca na swój profil na _ Fejsie _. Reklama jest bardzo dynamiczna i bijąca aktualnym _ plusowym _ humorem. Ciężko ją wprawdzie porównać do kampanii z Kabaretem Mumio, ale to przecież inny rozdział, który skąd inąd jest po prostu na czasie. Za kreację odpowiada sieciowa agencja Young and Rubicam, a kampania ma solidne wsparcie w internecie i outdoorze.Co sądzicie?

Zobacz także: Zobacz jesienną reklamę Plusa z Maćkiem Rockiem:

Następna kampania oparta jest na motywie zabawy nazwą firmy, którą promuje. Bagatelizuje trudność w jej odczytaniu, a tym samym pokazuje, jak jej przedstawiciele wychodzą naprzeciw potrzebom swoich klientów. Mowa o towarzystwie ubezpieczeniowym Gothaer, które powstało rok temu z przekształcenia Polskiego Towarzystwa Ubezpieczeń. PTU istnieje od 1990 roku, ale w 2011 roku pozyskała nowego inwestora strategicznego - niemieckie towarzystwe Gothaer, stąd potrzeba zmiany nazwy.

Towarzystwo, jak wielu jego konkurentów, obsługuje dwa rodzaje klientów - biznesowych i indywidualnych. Najnowsza kreacja w lekki sposób żartuje z nazwy _ Gothaer _, pokazując, jak klienci mają problem z jej wymówieniem. Na początku każdej wizyty klienta w oddziale jest on uczony, przez konsultanta, jak wymawia się nową nazwę firmy. Po poprawnym jej wymówieniu klienci dowiadują się, że najtrudniejsze mają już za sobą. W ten sposób marka podkreśla łatwość w załatwieniu wszelkich formalności związanych z ubezpieczeniami.

Jednocześnie spoty podkreślają rolę konsultantów, którzy wytrwale edukują i pomagają swoim klientom. Zabawa nazwą ma naturalnie również utrwalić ją w pamięci widzów i nie pozostawić dowolności w jej wymowie. Całą kampanię przygotowała agencja Nairobia, a jej emisja potrwa do 31 października. Mam nadzieję, że Wy nie macie już wątpliwości, że warto się ubezpieczyć w ..._ gotye _.

Zobacz także: Zobacz nową reklamę Towarzystwa Ubezpieczeń Gothaer:

Ta kampania to już reklamowa saga. Ciekaw jestem, jak ocenicie kolejną kreację z serii _ Szymon na krańcach świata _, wyprodukowaną dla banku PKO BP. Szymona Majewskiego w reklamach PKO BP oglądamy już od kilku lat. Pierwsze reklamy były czymś nowym, pewnego rodzaju repozycjonowaniem marki. Bank zwrócił się ewidentnie w stronej młodszej grupy odbiorców, stąd też często nieco szalone pomysły na scenariusze reklam. Szymon został odebrany pozytywnie, zarówno przez nowych, jak i starszych klientów, u których wzbudzał zaufanie.

Wcielił się już w kilkadziesiąt ról - lepszych i gorszych. Od ostatnich dwóch reklam, jako podróżnik przesiaduje na Olimpie w towarzystwie greckich Bogów. W poprzedniej wystąpił wspólnie z Maciejem Kurzajewskim, który przybiega na Olimp niczym Hermes. Reklama nawiązuje do biegowej pasji Macieja i reklamuje płatności mobilne IKO. W najświeższym spocie Szymon wyleguje się obok Afrodyty i rozmawia o obniżeniu rachunków przy Koncie Za Zero. Muszę przyznać, że dwie ostatnie reklamy nie powalają - ani pomysłem, ani aktorstwem. Ciężko powiedzieć, czy formuła się wyczerpała, czy obecna konwencja nie służy Szymonowi, który stał się dużo mniej żywiołowy. Za najnowsze reklamy odpowiada agencja DDB Warszawa. A co Wy sądzicie? Udaje się Szymonowi zabrać was na krańce świata?

Zobacz także: Zobacz reklamę PKO BP z serii Szymon na Krańcach Świata:

O autorze:

Czytaj więcej w Money.pl

reklama
wiadmomości
kraj
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)