Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Nielsen: Internauci nie wierzą reklamie

0
Podziel się:

Europejczycy są w tej kwestii dużo bardziej podejrzliwi niż Amerykanie.

Nielsen: Internauci nie wierzą reklamie
(EPA/PAP)

Amerykanie nie wierzą reklamom, ponieważ kojarzą im się z fałszem. Bardziej ufają produktom i usługom rekomendowanym przez znajomych czy rodzinę.

Do takich wniosków doszli przedstawiciele Nielsen BuzzMetrics po przejrzeniu blogów, serwisów społecznościowych i innych grup dyskusyjnych. Firma zajmuje się oceną postrzegania poszczególnych marek w Internecie.

Stosunek konsumentów do reklamy określano w 47 krajach. Nie wszystkie nacje postrzegają ją jednak równie negatywnie. Mieszkańcy krajów rozwijających się bardziej wierzą w tego typu komunikaty, jako przykład można tu podać 67 proc. Filipińczyków i Brazylijczyków.

Pozostali mają do nich krytyczny stosunek. Wśród Duńczyków tylko 28 proc. ufa reklamom. Generalnie Europejczycy wykazują się dalej posuniętą podejrzliwością niż Amerykanie. Ci ostatni podzielili się na dwie niemal równoliczne grupy: 45 proc. nie ufa, a 55 proc. ufa reklamom.

Na rynkach rozwijających się reklama jest czymś nowym, a przynajmniej nowszym niż dla uczestników rynków rozwiniętych, którzy zjedli już na niej zęby – przekonuje Jonathan Carson, współzałożyciel BuzzMetrics. Dla Brazylijczyka reklama jest nośnikiem prawdziwych i użytecznych informacji, Duńczyk wie już wystarczająco dużo.

Reklama w prasie najbardziej lubiana

Reklama nie jest postrzegana jako monolit. Do różnych jej form konsumenci mają różny stosunek. Najbardziej ufają reklamie w gazetach (63 proc. respondentów na świecie). Najwięcej zwolenników ma ona wśród Amerykanów i Latynosów. W Europie Środkowej, Afryce i na Bliskim Wschodzie odsetek ten spada do ok. 50 procent. Całkiem dobrze są także postrzegane spoty telewizyjne (wierzy im ogółem 56 procent badanych). Kochają je kraje oper mydlanych, czyli Ameryka Łacińska. Europejczycy już mniej.

Nowe nie znaczy lepsze

Badacze zauważyli też pewne zjawisko, niepokojące dla agencji reklamowych. Otóż użytkownicy bardzo sceptycznie podchodzą do nowych form reklamy. Prawdopodobnie jest to spowodowane wszechobecnością reklamy internetowej. Jak się okazuje najmniej wiarygodnym przekazem reklamowym jest ten serwowany za pośrednictwem telefonów komórkowych. Wierzy mu jedynie 18proc. badanych, mimo, że w wielu krajach posiadacz telefonu musi wyrazić zgodę na odbieranie reklam.

Bardzo źle postrzegane są również banery i reklama kontekstowa. Na pocieszenie pozostaje fakt, że w porównaniu z tradycyjnymi mediami jest to reklama wyjątkowo tania.

strategie
marketing i sprzedaż
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)