Notowania

reklama
10.07.2010 10:04

Nowy kodeks reklamy ma chronić najmłodszych

Kodeks reklamy żywności skierowanej do dzieci to inicjatywa producentów.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Materiały prasowe/solskibm.pl)

*Zakaz reklamy żywności w mediach, których widownię przynajmniej w połowie stanowią dzieci oraz ograniczenia w treści reklam żywności skierowanych do dzieci przewiduje kodeks, który wprowadziła Polska Federacja Producentów Żywności (PFPŻ). *

_ Kodeks reklamy żywności skierowanej do dzieci _ to dobrowolna inicjatywa producentów żywności. Jak tłumaczy dyrektor PFPŻ Andrzej Gantner, dzieci poniżej 12. roku życia nie potrafią krytycznie ocenić komunikatu w reklamie, dlatego często zdarza się, że go opacznie rozumieją.

Dlatego firmy produkujące żywność zrzeszone w federacji postanowiły same na siebie nałożyć pewne związane z tym ograniczenia.

_ - Ograniczenia, które nakładamy na siebie sami, są bardziej skuteczne, ponieważ chętniej ich przestrzegamy _ - przekonuje Małgorzata Niepokulczycka, prezeska Federacji Konsumentów, która wspólnie z PFPŻ promować ma kodeks.

Kodeks wprowadza ograniczenia nawet w treści reklam. Zabrania m.in. propagowania niezdrowych nawyków żywieniowych, dyskredytowania znaczenia zdrowej diety i aktywności fizycznej.

W pozytywne działanie jego zapisów wierzy także główny inspektor sanitarny Andrzej Wojtyła. _ - W demokratycznym społeczeństwie efekty przynosi nie przymus, ale dobra wola _ - podkreśla.

Zgodnie z kodeksem, żywności nie wolno reklamować w mediach, których widownię przynajmniej w połowie stanowią dzieci poniżej 12. roku życia. Kodeks nie zezwala na reklamę żywności w szkołach podstawowych.

Ograniczenia nie dotyczą produktów, które spełniają określone kryteria żywieniowe oparte na udokumentowanych dowodach naukowych. W praktyce oznacza to ograniczenie w telewizyjnych blokach reklamowych, czasopismach oraz stronach internetowych skierowanych do dzieci, reklam produktów, których nadmierne spożywanie może prowadzić do nadwagi i otyłości.

Zawarte w kodeksie rozwiązania zostały oparte na wprowadzonym w 2007 r. europejskim kodeksie EU Pledge.

ZOBACZ TAKŻE W SERWISIE iWOMAN.PL

Tagi: reklama, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, strategie, marketing i sprzedaż, najważniejsze, marketing i zarządzanie, pap
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz