Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
wybory prezydenckie 2010
19.05.2010 06:34

Prezydencki wyścig w internecie - kto ma najlepszą stronę?

Gdyby o wyniku wyborów miała decydować jakość internetowych witryn kandydatów, w drugiej turze zabrakłoby jednego z faworytów.

Podziel się
Dodaj komentarz
(PAP/Jacek Turczyk)

Na zdjęciu Bronisław Komorowski z Małgorzatą Kidawą-Błońską na premierze strony wyborczej.* *

Żaden ze startujących w wyborach prezydenckich polityków nie może pochwalić się idealną stroną internetową - wynika z analizy przeprowadzonej przez portal Interaktywnie.com. Eksperci z branży wzięli pod lupę witryny wszystkich dziesięciu kandydatów. Ocenili je pod kątem jakości kreacji, użyteczności dla internauty i optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, czyli SEO. Do zdobycia było po pięć punktów w każdej dziedzinie.

Artystycznie można było lepiej

Ze względu na wizualną atrakcyjność strony internetowej nikomu nie udało się zdobyć kompletu punktów. Najwięcej - cztery - uzyskał kandydat Platformy Obywatelskiej.

_ - To jedyny kandydat, który przemawia ze strony. Duży plus za wideoczaty - _ argumentuje Artur Gortych, prezes agencji Artegence. _ - Strona wyróżnia się na tle konkurentów, jednak sporo brakuje jej do ideału. _

Drugi z faworytów - Jarosław Kaczyński - w tej kategorii zdobył punkt mniej: _ - Wszyscy wiedzą, że strona dla niego nie jest najważniejsza. Mimo to plus za bardzo pogodne zdjęcie i czytelną nawigację. Minus za niebieskiego orła - _wylicza Gortych.

Zdaniem szefa Artegence, najsłabiej prezentują się witryny Andrzeja Leppera, Janusza Korwin-Mikkego i Bogusława Ziętka: _ - Wrażenie siermiężności, jakie sprawia strona jest odwrotnie proporcjonalne do znakomicie skrojonych garniturów przewodniczącego Leppera. Janusz Korwin-Mikke od 20 lat liczy na siłę argumentów, bo przecież nie przekona do siebie nikogo swoją stroną, a "ubogość" strony Bogusława Ziętka trudno tłumaczyć faktem poparcia kandydata przez znany związek zawodowy - _ kwituje Gortych.

Niespodziewany lider użyteczności

O internautów najlepiej zadbał polityk, który kampanię prezydencką rozpoczął już w połowie lutego. To strona Marka Jurka wygrała w kategorii najbardziej użytecznej, czyli przyjaznej internautom.

_ - Strona główna jest czytelna i przejrzysta, czcionka wystarczająco duża, menu główne dobrze widoczne, czytelne i zawsze w tym samym miejscu - _ wyjaśnia Tomasz Bonkiewicz, analityk z agencji Janmedia Interactive. _ - Strona jest nieskomplikowana a nawigacja spójna i zrozumiała, może z wyjątkiem sekcji "Chcę pomóc", która może sugerować, że to kandydat chce pomagać. _

Na stronach pozostałych kandydatów braków jest więcej. U Bronisława Komorowskiego pojawiają się niejasne tytuły działów (_ Bądźmy razem _ i _ I jeszcze coś _), a litery są za małe. Jarosław Kaczyński nie chwali się wcale swoimi poglądami ani programem.

Nie licząc Waldemara Pawlaka, pozostali kandydaci albo wcale, albo słabo przyłożyli się do informowania internautów, w której części serwisu się znajdują, co utrudnia nawigację.

Najsłabiej w całej stawce prezentują się witryny - podobnie jak w poprzedniej kategorii - Bogusława Ziętka i Janusza Korwin-Mikkego, który ryzykownie umieścił menu w stopce witryny. Równie niskie noty otrzymał też Grzegorz Napieralski. _ - Choć pierwsze wrażenie jest dobre, do treści w obrębie całego serwisu została zastosowana nieakceptowalnie mała czcionka - _ ocenia Bonkiewicz.

Zwycięzcę wyłoniło Google

A dokładniej rzecz biorąc - przystosowanie stron do wyszukiwarek internetowych. Wynik w tej kategorii ostatecznie przekreślił szanse na dobrą pozycję Janusza Korwin-Mikkego oraz Andrzeja Leppera, którzy zebrali po dwa punkty.

Na podium udało się wreszcie wskoczyć kandydatowi SLD. Paweł Chwalibóg i Cezary Lech z firmy MaxRoy.com docenili, że autorzy strony Grzegorza Napieralskiego, choć oparli ją na animowanych elementach, potrafili dostosować ją pod kątem wyszukiwarek.

Na korzyść Andrzeja Olechowskiego przemawia natomiast fakt, że do kampanii wykorzystuje stronę istniejącą w sieci od 10 lat, przez co jest ona _ dobrze znana _ wyszukiwarkom.

Najlepiej o pozycję w wynikach wyszukiwania zadbał jednak Bronisław Komorowski. Tylko stronie kandydata Platformy udało się uzyskać komplet punktów. - _ Jest przyjazna zarówno dla użytkownika, jak i dla wyszukiwarek internetowych. Pomimo, iż została stworzona w technologii flash, to jednak wszystkie podstrony zostały poprawnie zindeksowane - _podkreślają Chwalibóg i Lech.

Najbardziej internetowi - Komorowski i Olechowski

Dzięki maksymalnej liczbie punktów w kategorii SEO, to Bronisław Komorowski zajął ostatecznie pierwsze miejsce w kategorii najlepszej internetowej strony kandydata na prezydenta. A gdyby o wyniku wyborów miała decydować jakość stron internetowych, w drugiej turze kandydat Platformy Obywatelskiej zmierzyłby się z Andrzejem Olechowskim.

| Ranking stron kandydatów w wyborach prezydenckich | | | | | |
| --- | --- | --- | --- | --- | --- |
| kandydat * | *www | kreacja | użyteczność | SEO | razem |
| Bronisław Komorowski www.bronislawkomorowski.pl |

| 4 | 3 | 5 | 12 |
| Andrzej Olechowski www.olechowski.pl |

| 3 | 3 | 4 | 10 |
| Marek Jurek www.marekjurek2010.pl |

| 2 | 4 | 3 | 9 |
| Jarosław Kaczyński www.jaroslawkaczynski.info |

| 3 | 3 | 3 | 9 |
| Grzegorz Napieralski www.napieralski.com.pl |

| 3 | 2 | 4 | 9 |
| Kornel Morawiecki www.kornelmorawiecki-razem.pl |

| 2 | 3 | 3 | 8 |
| Waldemar Pawlak www.prezydentpawlak.eu |

| 2 | 3 | 3 | 8 |
| Andrzej Lepper www.prezydentandrzejlepper.pl |

| 1 | 3 | 2 | 6 |
| Bogusław Ziętek www.zietek.org |

| 1 | 2 | 3 | 6 |
| Janusz Korwin-Mikke www.2010prezydent.org |

| 1 | 2 | 2 | 5 |

źródło: Interaktywnie.com

Co ciekawe, zaledwie czterech z dziesięciu kandydatów - Jarosław Kaczyński, Bronisław Komorowski, Kornel Morawiecki i Waldemar Pawlak - informuje w tytule własnej strony internetowej o tym, iż startują w wyborach na Prezydenta RP.

Siermiężny Look and feel strony jest odwrotnie proporcjonalny do znakomicie skrojonych garniturów przewodniczącego Leppera.

Tagi: wybory prezydenckie 2010, giełda, gospodarka, porady, raport, strategie, marketing i sprzedaż, najważniejsze, marketing i zarządzanie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz