Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Ranking reklam. Tymbark kocha życie a Perkuć kusi szybkim kredytem

0
Podziel się:

Sezon ogórkowy za pasem, a tymczasem w świecie reklamy praca wre.

Ranking reklam. Tymbark kocha życie a Perkuć kusi szybkim kredytem
(www.farmio.com)

Sezon ogórkowy za pasem, a tymczasem w świecie reklamy praca wre. Dynamika emisji nowych reklam rośnie przeciwnie do tendencji recesyjnych. Duże kampanie już istniejące w mediach co rusz wypuszczają nowe odsłony, jak choćby Play, który niedługo wyczerpie listę celebrytów.

Mimo ewidentnej dominacji internetu jako medium o najszerszym zasięgu a relatywnie niskich kosztach, telewizja choć droga, nadal jest pewnym wyznacznikiem sukcesu dla reklam. Czasy emisji bloków reklamowych są coraz dłuższe, a programy telewizji niepublicznych coraz częściej nimi poszatkowane.

O AUTORZE


Krzysztof Pałys, absolwent wrocławskiej ASP, od ponad ośmiu lat zawodowo związany z rynkiem reklamowym. Kompozytor, instrumentalista oraz zapalony podróżnik.
* Co tydzień w piątek w serwisie Manager.Money.pl pisać będzie felietony o wszystkim, co jest związane z najciekawszymi i najbardziej kontrowersyjnymi kampaniami reklamowymi w Polsce i za granicą.*Zacznijmy zatem od nowinek z małego ekranu. Całkiem niedawno pojawił się ciekawy spot przykuwający uwagę wielu osób. Sprawa niby banalna – jaja. Ale nikt tu sobie jaj nie robi, ponieważ mowa o rzeczach ważnych czyli genetycznie modyfikowanej żywności.

W spocie mamy pocieszną panią w ludowym stroju w dość stylowym wiejsko-nowoczesnym wnętrzu, która opowiada nam o modyfikowanej żywności i o tym że jaja Farmio GMO nie zawierają. Co ciekawego jest w tej odsłonie? Jest tu pewnego rodzaju świeżość, połączenie nowoczesności i tradycji. Laptop oklejony ludowym wzorem wywołuje uśmiech. Jest sporo drobnych smaczków, które mają znaczenie i sprawiają że przekaz jest atrakcyjny zarówno dla młodych, wyłapujących ciekawe niuanse jak i dla starszych, dla których ciepła starsza pani jest autorytetem.

Abstrahując od merytoryki przekazu, sam obraz wydaje się atrakcyjny i _ ma jaja. _ A Was ujęła pogodna starsza pani i jej kurki?

Kolejna marka, której się dziś przyjrzymy to już od lat znany na naszym rynku producent soków Tymbark. Brand należy do grupy Maspex Wadowice, skupiającej wiele znanych marek spożywczych. Soki Tymbark kojarzone są przede wszystkim ze swoim charakterystycznych kapslem, pod którym kryją się przeróżne dowcipne hasła. Sam pomysł z kapslami okazał się świetnym chwytem marketingowym.
Kreacje natomiast zmieniały się w czasie, aby w swojej najnowszej odsłonie najlepiej chyba wpasować się w swoją docelową grupę. Kampania pod hasłem _ Kochaj życie _ pokazuje świetnie bawiących się młodych ludzi, którym podczas wakacyjnego wyjazdu towarzyszą soki Tymbark. W tle leci kawałek _ Morning Sun _ grupy Strange Talk, a całość jest bardzo nowoczesna i dynamiczna, bardziej skierowana do współczesnej młodzieży niż dotychczasowa komunikacja marki. Za kreację odpowiada Agencja 303 należąca do grupy Young and Rubicam Brands. Klimat kojarzy mi się nieco z Lechem i spotami _ Zostań bohaterem _. A czy Was porywa zielony kapsel w tym wydaniu?

www.tymbark.com

Obejrzyj reklamę Tymbark _ Kochaj życie _:

Następna odsłona to kontynuacja trwającej już kilka lat kampanii. Na przekroju lat zmieniały się produkty i scenki odgrywane przez różnych aktorów, ale główna twarz była jedna – Marek Kondrat. Mowa oczywiście o banku ING. Kondrat to jeden z lepszych polskich aktorów, który niestety aktorstwo jakiś czas temu porzucił na rzecz wina. Naturalnie z racji swojego doświadczenia w tym wydaniu jest również świetny. W reklamach były teleturnieje, przypowiastki i morały. W tym roku w ING pojawiła się nowa twarz dla nowego produktu.


www.ing.comSzybka pożyczka gotówkowa to seria spotów, która ruszyła w lutym 2013 roku a jej głównym bohaterem jest Marcin Perchuć – dobry aktor filmowy i teatralny. Wciela się w rolę konsultanta banku, oferującego krótkie spotkanie w celu otrzymania kredytu. Każdy z jego klientów w kolejnych reklamach bardzo się spieszy, czemu nasz bohater bez problemu jest w stanie sprostać. Za kreację odpowiada agencja Brain, a spoty miała solidne wsparcie w internecie i outdoorze. Każdy ze spotów zakończony jest jednak komentarzem Kondrata, podsumowującego ofertę szybkich pożyczek. O ile pierwszy spot, w którym Perchuć proponował klientce spotkanie szybkie jak espresso był całkiem dowcipny, o tyle kolejne z kurierem rowerowy i panią spieszącą się na pociąg już nieco okrzepły. Pytanie czy lepsi są aktorzy tych reklam czy też pomysły na ich scenariusze?

Zobacz także: Obejrzyj reklamę szybkiej pożyczki w banku ING:

Ostatnia z dzisiejszych odsłon była jakiś czas temu prawdziwym hitem internetu. Spośród pozostałych, dzisiaj omówionych kampanii wyróżnia się bardzo wyraźnie produktem. Produkt bowiem nie jest komercyjny, a reklama jest akcją społeczną. Głównym bohaterem akcji jest Piotr Cywrus, znany głównie z roli klanowego Ryśka. Tym razem występuje w rewelacyjnej roli mafiosa, który nie przebierając w słowach mówi o tym, jak nie należy traktować psów.


www.siepomaga.pl Przekornie i humorystycznie w roli czworonoga występuje stróż prawa. Kampania pokazuje ważną rzecz, o której wspomina w spocie sam Cywrus – że reklamy społeczne nie muszą być _ niezłym g..... _ Film w trzy dni zdobył ponad milion trzysta tysięcy wejść na You tube a dzięki niemu fundacja Przytul Psa zebrała ponad sześćdziesiąt tysięcy złotych. Po sukcesie spotu i zabraniu większej sumy pieniędzy niż oczekiwano postanowiono za jakiś czas zrobić kontynuację akcji. Reżyser i scenarzysta filmu Kazimierz Zbąski był zaskoczony tak pozytywnym odbiorem kampanii: _ Mieliśmy ogromną nadzieję, że film będzie się cieszył popularnością, a akcja na portalu Siepomaga.pl przyniesie założone efekty, czyli zebranie 50 000 złotych. To, co wydarzyło się w ostatnich dniach, przerosło nasze oczekiwania _. No cóż, pozostaje życzyć większej ilości takich nietypowych akcji społecznych, bo to jednak nadal niestety nisza. A Wam jak się podoba Rysiek w nowym wydaniu?

Zobacz także: Zobacz Piotra Cywrusa w roli mafiosa dla kampanii _ Przytul psa _:

To kolejne z naszych zestawień dające Wam możliwość zagłosowania i wybrania Waszym zdaniem najciekawszej kampanii polskiego autorstwa. Na szczęście w polskich agencjach reklamowych zastoju nie widać. Wniosek można by wysnuć taki, że w branży kryzysu nie widać. Ale to nieprawda. Tegoroczne budżety dużych firm są niższe od zeszłorocznych Dominacja marketingowa to jednak dyscyplina, w której liderzy poszczególnych kategorii nie mogą nawet na chwilę odpuścić wyścigu, bo w mgnieniu oka przestaną nimi być.

Czytaj więcej w Money.pl
W reklamie nie ma świętości Jak się wyróżnić? Wystarczy mieć oryginalny pomysł, albo wszystkich zaszokować.
Plebiscyt reklam. Wybierz najlepszą Jak co miesiąc prezentujemy zestawienie czterech odsłon polskich reklam z ostatniego okresu. To Wy decydujecie, która wygra w naszym plebiscycie.
Krocze w reklamie? Oto świat bez tabu Seks sprzedaje wszystko - twierdzą spece od marketingu. Jednak reklamowanie marki najintymniejszymi częściami ciała, to już wyższa szkoła jazdy.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)