Notowania

reklama w internecie
09.10.2011 14:19

Reklama radiowa w górę. Inne media tradycyjne notują spadki

Reklamodawcy sezonowi wydali w te wakacje aż 11,1 mln zł, czyli o ponad połowę więcej niż przed rokiem, na promocję w tym medium.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Tsian/Dreamstime.com)

Pozostałe media tradycyjne zanotowały spadki, nieznaczny wzrost był w lipcu w internecie. Branże, które tradycyjnie intensywniej promują się w sezonie letnim (m.in. napoje, wody, soki, piwo, lody, biura podróży, hotele), wydały w sumie na reklamę w te wakacje 188,6 mln zł, z czego 11,1 na radio (dane cennikowe, Kantar Media).

To właśnie radio, jako jedyne z mediów tradycyjnych, zanotowało wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem - aż o 54 proc. Najbardziej straciły outdoor i kino (odpowiednio o 37 proc. i 31 proc.), prasa - 15 proc., a telewizja 8 proc. Wydatki na reklamę internetową wzrosły w lipcu 2011 o niecałe 15 proc. w porównaniu do lipca 2010r.

Radio jest tym skuteczniejszym medium w wakacje, że jest wówczas chętniej słuchane. W okresie czerwiec-sierpień br. Polacy spędzali z radiem dziennie średnio 268 minut, czyli 4,5 godziny. To najwyższa wartość tego wskaźnika w tym roku. Zasięg dzienny radia ogółem w miesiącach wakacyjnych br. wynosił 79,8 proc., co oznacza, że średnio każdego dnia radia słuchało 24,1 mln osób w wieku 15-75 lat. Zasięg tygodniowy wynosił 94,6 proc.

O reklamie czytaj w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/237/t20717.jpg ) ] (http://interaktywnie.com/biznes/newsy/raporty-i-badania/internet-rosnie-najszybciej-w-2010-r-zgarnal-miliard-zlotych-19289) Miliard złotych na reklamę w sieci Internet w 2010 roku rósł szybciej, niż telewizja i kino. W sumie rynek reklamowy wart jest 7,3 mld zł.
[ ( http://static1.money.pl/i/manager/o/artykuly/19254/39447_remote-control.tiny.png ) ] (http://manager.money.pl/strategie/emarketing/artykul/reklama;dla;mlodych;tv;juz;nie;rzadzi,126,0,773246.html) Reklama dla młodych? TV już nie rządzi Wideo w sieci znów zmniejsza dystans do telewizji. Wśród nastolatków jest już popularniejsze.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/51/t152883.jpg ) ] (http://prawo.money.pl/aktualnosci/wiadomosci/artykul/reklama;w;sieci;zlagodnieje;chca;tego;internauci,113,0,910705.html) Reklama w sieci łagodnieje. Wszystko przez... Reklamodawcy, nie chcąc zrażać odbiorców, coraz częściej odchodzą od agresywnych banerów.
Tagi: reklama w internecie, radio, wiadmomości, kraj, gospodarka, strategie, marketing i sprzedaż, marketing i zarządzanie
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz