Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Katarzyna Ogórek
|

Rekordy na rynku reklamy on-line

0
Podziel się:

Dynamika wzrostu w stosunku do roku ubiegłego wyniosła ponad 35 procent.

Rekordy na rynku reklamy on-line
bFgkrvUB

To czwarty rok z rzędu, w którym rynek zanotował większą dynamikę wzrostu w stosunku do poprzednich lat - *wynika z raportu sporządzonego przez Advertising Bureau oraz PricewaterhouseCoopers.*

Optymistyczne wyniki przebiły nawet szacunki ekspertów i analityków, którzy w zeszłym roku wieścili, iż marketing w sieci nie będzie kosztować reklamodawców więcej niż 16,8 mld dolarów.

_ W 1999 roku wydatki na reklamę on-line wyniosły 4,6 mld dolarów. _ Wciąż najchętniej przeznacza się budżety reklamowe na reklamę w wyszukiwarkach internetowych. 10 największych firm sprzedających reklamy przejęło 69 proc. rynku, pierwsze 50 zajmowało aż 93 proc. rynku. W roku 2006 wydano w ten sposób 6,8 mld dolarów, co stanowi 31-procentowy wzrost w stosunku do roku poprzedniego (kiedy wydano w ten sposób 5,1 mld dolarów).

bFgkrvUD

Największy zysk generuje reklama konsumencka (stanowiła 52 proc. całkowitych dochodów z reklamy internetowej), usług finansowych (16 proc.) i sprzętu komputerowego (10 proc.).

Mimo imponujących sum wydanych i zarobionych dzięki reklamie w sieci, zaufanie do internetowych kampanii wciąż jest niskie. Wciąż ogromne sumy wydaje się na reklamę prasową (51,2 mld dolarów w 2006 roku) i pocztową (58 mld dolarów w 2006 roku).

Zysk z reklamy online stanowił zaledwie ok. 6 proc. całkowitego zysku z reklam w USA w 2006 r. Optymistyczne jest jednak to, że i w tej proporcji widoczny jest trend wzrostowy: rok wcześniej było to zaledwie 4,7 proc.

bFgkrvVe
strategie
marketing i sprzedaż
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)