Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
marketing
30.03.2006 14:24

Sell...ebrity, czyli nazwiska, które sprzedają

Nie od dziś znane twarze showbiznesu wykorzystują swój wizerunek do celów handlowych. Korzyści są obustronne.

Podziel się
Dodaj komentarz

Nie od dziś znane twarze showbiznesu wykorzystują swój wizerunek do celów handlowych. Producenci "kupują" ich twarze, żeby uratować ginący w pojedynku z konkurencją produkt albo żeby wzbudzić zaufanie konsumentów do zupełnie nowej marki. Korzyści są obustronne.

Testimonial

Klasyczny przykład współpracy handlowej. Znana osoba wiąże swój wizerunek z marką, którą reklamuje. Klient odnosi więc wrażenie, że - kupując produkt - zbliży się do odległego idola. Znak równości pomiędzy produktem, a znaną osobistością sprawia, że automatycznie myslimy o nim jako o ekskluzywnym gadżecie dla wybranych.

Najwięcej pieniędzy na świecie zarabia na takiej formie reklamy modelka Kate Moss.

W Polsce na przykład usługi jednego z banków reklamuje popularny aktor Marek Kondrat.

Endorsement

Ma miejsce wtedy, kiedy marka i znana osoba podejmują współpracę już na etapie planoania i projektowania produktu. Powstaje więc seria limitowana, której produkcją zamjuje się owa specjalistyczna firma, a promocją - wspomniany VIP.

Warto wspomnieć o udanym pomyśle stworzenia kolekcji ubrań "Respect me" marki Adidas, firmowanej pseudonimem hip-hopowej piosenkarki Missy Eliott. Podobnie we współpracy z marką Reebok serię butów stworzył zespół G Unit.

Gwen Stefani firmowała natomiast swoim nazwiskiem limitowaną wersję aparatów cyfrowych.

Sellebrity

Z tym zjawiskiem mamy do czynienia wtedy, gdy gwiazda decyduje się wykorzystać swoje cechy szczególne i zalety do kreacji nowych produktów własnej marki. Zawsze modnie ubrana Jennifer Lopez stworzyła więc kolekcję ubrań, butów i akcesoriów, a oficjalnie przyznający się do abstynecji alkoholowej raper 50 CENT - bezalkoholowy napójwitaminizowany. Bono, znany ze swej zaciętości w walce o ochronę środowiska naturalnego, stworzył kolekcję ubrań ekologicznych.

Tagi: marketing, strategie, marketing i sprzedaż, marketing i zarządzanie
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz