Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Śpiewające zmiany skórne i śmierć poczciwego autobusu. Najlepsze reklamy lipca

0
Podziel się:

W tym miesiącu śpiewające zmiany skórne i śmierć poczciwego autobusu.

Śpiewające zmiany skórne i śmierć poczciwego autobusu. Najlepsze reklamy lipca
(screenshot, reklama społeczna MSWiA)

Pogoda jest chwiejna podobnie jak nastroje w naszym kraju. Zaczynają się najważniejsze rozgrywki Mundialu, więc większość bloków reklamowych zapchanych jest mniej i bardziej oficjalnymi sponsorami rozgrywek. To naturalnie nie przeszkadza w emisji innym, nowym kreacjom niekoniecznie związanym z piłką nożną. Przyjrzymy się dziś kilku z nim, oddając głos jak zwykle Wam. Celowo pominiemy jednak dosyć głośną kampanię Apple reklamującą trudne do skopiowania dyski...

Tak na dobry i miły wstęp zanurzmy się w uroczych klimatach medycznych, a konkretniej dermatologicznych. W najnowszym spocie Undofenu, należącego do Omega Pharma, możemy obejrzeć spersonifikowaną grzybicę! Jest to drugi spot z tej serii, ponieważ w pierwszym, który był emitowany od maja mogliśmy obejrzeć podobne przedstawienie kurzajek. W obu spotach ich negatywni bohaterowie wesoło sobie podśpiewują zabierając się za zarażanie kolejnych obszarów skóry.

Spoty mają naturalnie zabawną konwencję i wydźwięk, choć muszę przyznać, że śpiewająca grzybica powaliła mnie chyba bardziej niż kurzajki... i to nie powaliła wcale ze śmiechu. Reklamy medykamentów to zawsze delikatna sprawa i trudna do przedstawienia. Mówienie o świądach i upławach nie może być łatwe. Może właśnie dlatego jakimś wyjściem jest przedstawienie problemów za pomocą animowanych postaci?

Ciekawe jak wyglądałaby śpiewająca łuszczyca albo na przykład opryszczka w miejscach intymnych... byłby z tego niewątpliwe prawdziwy medyczny musical. Za kreację reklam odpowiada Red8 Advertising. A jak Wam się widzą śpiewające zmiany skórne?

Zobacz także: Zobacz spot ze śpiewającą grzybicą

Tak, jednak cokolwiek o piłce nożnej napiszemy. Pochylimy się nad szeroko zakrojoną kampanią Tyskiego, które od dawna już wpisuje się klimat piłki nożnej i kibicowania. Od ponad miesiąca możemy oglądać spoty z Arkiem Jakubikiem i jego kolegami, którzy kombinują w knajpie jak dotrzeć do baru z piwem, żeby móc przy nim obejrzeć mecz. Reklama okraszona jest powiedzonkami naszego znanego trenera Kazimierza Górskiego.

Tą postacią zresztą inspirowana jest kontynuacja kampanii, w której każdy z nas może na stronie internetowej tyskie.pl dokończyć w dowolny sposób rozpoczęte zdanie, tak, żeby było to w klimacie wypowiedzi Górskiego. Można w ten sposób wygrać zapas piwa na kolejne mecze. Wsparciem dla kampanii i konkursu jest seria humorystycznych, dobrze zagranych i nakręconych filmików umieszczonych w sieci, na których odegrane są scenki z życia kibiców przy Tyskim.

Każdy ze spotów kończy się wypowiedzią nawiązująca do stylu Kazimierza Górskiego. Kampanię przygotowała Tequila Polska. Czy was Tyskie skusiło do wymyślania wypowiedzi a'la Górski?

Zobacz także: Obejrzyj jeden ze spotów Tyskiego z Arkiem Jakubikiem

Trzeba przyznać, że choć brzmi to zabawnie, to jednak o niebo lepiej od śpiewającej grzybicy. Śpiewające sarny można bowiem zobaczyć w najnowszym spocie Hortexu, kolejnym z serii o Matce Naturze i jej zasobach. Wcześniejsze reklamy pokazywały Matkę Naturę, w różnych sytuacjach, odpowiadając na pytania, czy Matka Natura jest tylko jedna, czy pochodzi z Polski, itd.

Reklamy były zawsze utrzymane w lekkim dowcipnym klimacie, podkreślającym pochodzenie soków Hortex. W najnowszym spocie główna bohaterka występuje w towarzystwie zespołu _ Sarenki Band _, wykonując utwór _ człowieku orzeźw się _. W spocie pokazane są również ujęcia z życia różnych ludzi, którzy aktywnie spędzają wolny czas pijąc soki Hortex. Reklama po raz kolejny podkreśla orzeźwiające walory soków idealnych na letnią porę oraz ich koneksję z naturą.

Za kreację kampanii odpowiada agencja Opus B. Zastanawiam się tylko czy odbiorcą reklamy mają być dzieci ze względu na śpiewające zwierzątka, czy dorośli ze względu na lifestyle'owe sceny wplecione w spot? Może przekaz ma być uniwersalny, nie jestem jednak pewien czy właśnie taki jest efekt, może Wy wiecie coś na ten temat?

Zobacz także: Zobacz występ Matki Natury w spocie Hortexu

Na koniec prawdziwa perełka. Kampania społeczna, od której zawrzało w mediach, a przede wszystkim w internecie. Takie oczywiście lubimy najbardziej. Sprawa bardzo zacna bo promuje zwracanie uwagi na stan techniczny środków komunikacji w okresie wakacyjnym, szczególnie tych, które mają dowieźć szczęśliwie nasze pociechy na przykład na kolonie. W spocie możemy oglądać losy wysłużonego i smutnego autobusu, który nie nadaje się już do przewożenia pasażerów. Wkrótce trafia na złom i tam pod prasę, która ma przerobić go na kupkę metalu. W ostatniej chwili przed destrukcją prasę wyłącza siadający na niej motylek.

Gdy autobus myśli, że już po wszystkim, przycisk z powrotem wciska pani obsługująca prasę. Na końcu pojawia się hasło _ Nie miej litości dla niesprawnego autobusu, który wozi Twoje dziecko _. Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie jeden aspekt filmu, który przykuł najwięcej uwagi. Fakt, że autobus ma rysunkową, ludzką, smutną twarz. Myślę, że film u dzieci wywołuje raczej płacz, a jeśli film ma być skierowany do rodziców to nie rozumiem rysunkowo-bajkowej konwencji.

Po co z autobusu robić biednego i uciśnionego bohatera, z którego śmieją się inne autobusy i z powodu którego płaczą dzieci? Jeśli film był skierowany do rodziców to pewnie wystarczyłoby podać statystyki wypadków niesprawnych pojazdów i stopień śmiertelności dzieci z ich powodu.

Jeśli konwencja rysunkowa była jednak skierowana również w stronę najmłodszych, to zarzuty wielu internetowych portali są jak najbardziej zasadne. Taki filmik robi dziecku raczej papkę z mózgu, i powoduje żal i litość w stosunku do rysunkowego bohatera. Ale może Wy macie inne zdanie a realizacja trafia w sedno? Kreację dla MSW przygotowała agencja K2.

Zobacz także: Obejrzyj film ze smutnym autobusem

W dzisiejszym zestawieniu mamy zarówno kampanie _ grzeczne _, nie wywołujące jakichś większych dyskusji i takie wokół których powstał pewien szum. Jak im ten szum służy?

Bardzo różnie, ponieważ przebadanie opinii wyrażanych w internecie o spocie MSW pokazało, że ponad siedemdziesiąt procent z nich jest negatywnych. Może nie zawsze sam rozgłos wystarczy?

Tak czy siak jak zwykle wybraliśmy najgłośniejsze kreacje z ostatnich tygodni i jak zwykle to Wy możecie wybierać tę Waszym zdaniem najlepszą.

wiadmomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)