Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Telewidzowie nie lubią reklam i tradycyjnej telewizji

Najbardziej irytujące, że nie można przewinąć oglądanych programów, ani dostosować ramówki do swoich potrzeb.

Podziel się
Dodaj komentarz
(PAP/EPA)

Najnowsze badania Global Broadcast Consumer Survey, przeprowadzone przez firmę Accenture, wykazały, że użytkownicy są coraz bardziej niezadowoleni z przekazu telewizyjnego, a najbardziej denerwującą rzeczą w telewizji są reklamy.

Telewidzów irytuje też fakt, że nie mogą przewinąć oglądanych programów, ani dostosować ramówki do swoich potrzeb.

Telewizyjne reklamy to dla 64 proc. widzów najbardziej nielubiane fragmenty programów.

Badania wykazały też, że 70 proc. konsumentów ogląda tygodniowo co najmniej 4 różne programy, a 71 proc. z nich korzysta co najmniej z 4 różnych kanałów telewizyjnych. Takie wyniki sugerują, że użytkownicy przywiązują się do konkretnych programów, a nie do nadających je stacji. Wydaje się, że właściciele stacji telewizyjnych to wiedzą, dlatego też wydają olbrzymie sumy na zakup popularnych programów. Serial "Sąsiedzi" będzie kosztował kanał Five aż 30 milionów funtów rocznie przez najbliższe 10 lat.

Accenture przeprowadziło badania na 7000 osób z ośmiu krajów, w tym z USA i Wielkiej Brytanii. Wykazały one również, że użytkownicy coraz częściej porzucają tradycyjną telewizję. Co trzecia osoba ogląda programy na innym niż telewizor urządzeniu. Najbardziej jest to widoczne wśród osób w wieku 18-24 lata. Tam odsetek osób, które korzystają z innych urządzeń wynosi 46 procent.

David Wolf z Accenture zauważa, że konsumenci powoli rezygnują ze sztywnej, ramowej liniówki i, szczególnie młodzi ludzie, są zafascynowani większymi możliwościami wyboru.

Sama oferta programowa telewizji nie podoba się jedyni 14 proc. konsumentów.

Tagi: telewizja, strategie, marketing i sprzedaż, marketing i zarządzanie
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz