Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

"Uczłowieczanie" towarów czasem pomaga sprzedać

Do samochodu mówimy często jak do ludzi, krzyczymy na komputer,

Podziel się
Dodaj komentarz
(EPA/PAP)

*Uczeni z University of Chicago i University of Toronto przeprowadzili badania dotyczące antropomorfizacji produktów, czyli procesu, w którym konsumenci nadają produktom cechy ludzkie. *

Dowiedzieli się dzięki nim, że ludzkie zachowania czy cechy przypisujemy częściej tym towarom, które spełniają oczekiwania co do pewnych cech, które posiada człowiek.

,,Czasem uznajemy np. samochody za swoich wiernych towarzyszy i nadajemy im imiona. Lub też wrzeszczymy na zawieszający się komputer czy źle działający silnik" - wyjaśniają naukowcy w artykule opublikowanym w Journal of Consumer Research. ,,Okazuje się, że jeśli produkt ma naturę podobną do człowieka, którego cechy są w tym wypadku prototypami dla cech produktu, wtedy częściej produkt jest antropomorfizowany i lepiej postrzegany".

Przykładem może być grupa przedmiotów tego samego typu, ale różnych rozmiarów. Wówczas są one postrzegane jako ,,rodzina" produktów. Większe zwykle kojarzą nam się z ,,rodzicami" czy ,,poważniejszymi członkami" rodziny, a mniejsze to ,,dzieci".

Gdy podczas eksperymentów pokazywano badanym nieidentyczne produkty nazywając je ,,bliźniakami", to były one postrzegane gorzej, niż identyczne produkty nazwane ,,bliźniakami".

Ważne było też samo określenie. Identyczne towary określone jako ,,dobre bliźniaki" podobały się konsumentom bardziej, niż również identyczne, ale nazwane ,,złymi bliźniakami".

Specjaliści od marketingu powinni więc bardzo ostrożnie antropomorfizować produkty i uważnie przypisywać je do odpowiednich kategorii (członków rodziny, pomocników, przyjaciół itp. itd.).

Tagi: marketing, strategie, marketing i sprzedaż, marketing i zarządzanie
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz