Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
Maciej Czujko
|

WHO ostrzega przed grypą. Lidl zaprasza do Meksyku

0
Podziel się

Nowa kampania reklamowa Lidla to spory niewypał.

WHO ostrzega przed grypą. Lidl zaprasza do Meksyku
(PAP/EPA)
bEifgMid

Lidl promuje meksykańskie produkty. Pod hasłem Tydzień Kuchni Meksykańskiej ogłosił promocję, dzięki której klient może wygrać wycieczkę do Meksyku. Konsumenci dziwią się, że Lidl zaprasza ich do ogniska świńskiej grypy, a eksperci zastanawiają, czy od dziś produkty firmy będą kojarzone z tą chorobą.

Tydzień Meksykańskiej Kuchni w Lidlu trwa do 2 maja. Promocja polega na tym, że klienci, którzy zrobią zakupy na odpowiednią kwotę i wyślą sms, mogą wygrać jedną z dziesięciu wycieczek do Meksyku.Świńska grypa zabiła w Meksyku już ponad 150 osób.

Oferta byłaby kusząca, bo każda taka nagroda warta jest 17 tys. złotych - ale zważywszy na ostatnie wydarzenia, które wstrząsnęły tym krajem, to dość ciekawa promocja zamienia się w krepujący niewypał. W Meksyku zaczęła się bowiem historia świńskiej grypy, która w tym kraju zabiła już ponad 150 osób i według Światowej Organizacji Zdrowia może skończyć się pandemią.

bEifgMif

Czy Lidl zdecydował się na kontrowersyjną kampanię, by zapewniła mu ona rozgłos na popularnej zasadzie: _ nie ważne jak o nas mówią - ważne, że w ogóle mówią _? Otóż nie. Powód, dla którego Lidl promuje się w ten sposób, jest bardziej prozaiczny. Kampania ruszyła przed weekendowymi doniesieniami o chorobie w Meksyku, bo Tydzień Kuchni Meksykańskiej trwa trzynaście dni więc zaczął się 20 kwietnia.

_ - W chwili obecnej jesteśmy zobowiązani przez zatwierdzony regulamin loterii do jej dokończenia i rozlosowania nagród. Mamy nadzieję, że do momentu wyjazdu niepewna sytuacja, w której się dzisiaj znajdujemy, zostanie wyjaśniona. W przypadku poważnego zagrożenia dla naszych laureatów z pewnością zaproponujemy alternatywne rozwiązanie - _napisał Lidl w oświadczeniu wystosowanym w odpowiedzi na pytania Money.pl.

Ze względu na lakoniczność odpowiedzi Lidla nie wiemy, czy w pakiecie jest ubezpieczenie zdrowotne, ale wiemy, że kampania była planowana od wielu miesięcy. Sklep zapewne nie wiedział, że Meksyk stanie się mniej pożądanym celem podróży.

Raport Money.pl
*Świńska grypa pogłębi kryzys? * Reakcja inwestorów na świńską grypę wydaje się przesadzona. Jednak analitycy pytani przez Money.pl przyznają, że wirus może spowodować spore spustoszenie w gospodarce. Czytaj w Money.pl
bEifgMil

Doktor Waldemar Rydzak, prezes agencji PR Prelite, przypomina, że to nie pierwsza taka wpadka dużej firmy w czasie kampanii reklamowej. Opowiada, że w podobnej sytuacji była kolej Intercity, która reklamowała się hasłem _ Twoja kolej. _ Któregoś razu spot został wyemitowany po wiadomościach, w których poinformowano, że pociąg tej firmy wykoleił się i wiele osób jest poszkodowanych.

- _ Ludzie skojarzyli te dwa fakty. Skojarzenie prowadziło do groteskowego wniosku: kolej zapowiada, że oni są następni do kontuzjowania w wypadku _ - mówi dr Rydzak. - _ W sytuacji Lidla, która na pewno nie jest komfortową, najważniejsze jest, jak dalej potoczą się wydarzenia. Jeśli grypa przestanie być utożsamiana z Meksykiem i jej ogniska pojawią się w wielu miejscach świata, to reklama i nagroda Lidla przestaną być kontrowersyjne - _dodaje.

Według dra Rydzaka, rozwiązaniem sytuacji jest np. przeniesienie wycieczki w inny region świata. Jeśli chodzi zaś o wizerunek firmy, to twierdzi on, że mogą pojawić się obawy i niebezpieczne skojarzenia klientów.

- _ Katastrofą PR-ową byłoby, gdyby któryś z klientów pojechał na wycieczkę i wrócił chory, ale to bardzo mało prawdopodobne. Nie wiem jednak, czy zdecydowałbym się na wprowadzenie tej promocji i jej utrzymywanie. Wiem, że gdybym wygrał tę wycieczkę, to bym pojechał _- śmieje się Rydzak.

bEifgMim

ZOBACZ TAKŻE:

bEifgMiG
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)