Notowania

Przejdź na
świńska
29.04.2009 13:40

WHO ostrzega przed grypą. Lidl zaprasza do Meksyku

Nowa kampania reklamowa Lidla to spory niewypał.

Podziel się
Dodaj komentarz
(PAP/EPA)

*Lidl promuje meksykańskie produkty. Pod hasłem Tydzień Kuchni Meksykańskiej ogłosił promocję, dzięki której klient może wygrać wycieczkę do Meksyku. Konsumenci dziwią się, że Lidl zaprasza ich do ogniska świńskiej grypy, a eksperci zastanawiają, czy od dziś produkty firmy będą kojarzone z tą chorobą. *

Tydzień Meksykańskiej Kuchni w Lidlu trwa do 2 maja. Promocja polega na tym, że klienci, którzy zrobią zakupy na odpowiednią kwotę i wyślą sms, mogą wygrać jedną z dziesięciu wycieczek do Meksyku.Świńska grypa zabiła w Meksyku już ponad 150 osób.

Oferta byłaby kusząca, bo każda taka nagroda warta jest 17 tys. złotych - ale zważywszy na ostatnie wydarzenia, które wstrząsnęły tym krajem, to dość ciekawa promocja zamienia się w krepujący niewypał. W Meksyku zaczęła się bowiem historia świńskiej grypy, która w tym kraju zabiła już ponad 150 osób i według Światowej Organizacji Zdrowia może skończyć się pandemią.

Czy Lidl zdecydował się na kontrowersyjną kampanię, by zapewniła mu ona rozgłos na popularnej zasadzie: _ nie ważne jak o nas mówią - ważne, że w ogóle mówią _? Otóż nie. Powód, dla którego Lidl promuje się w ten sposób, jest bardziej prozaiczny. Kampania ruszyła przed weekendowymi doniesieniami o chorobie w Meksyku, bo Tydzień Kuchni Meksykańskiej trwa trzynaście dni więc zaczął się 20 kwietnia.

_ - W chwili obecnej jesteśmy zobowiązani przez zatwierdzony regulamin loterii do jej dokończenia i rozlosowania nagród. Mamy nadzieję, że do momentu wyjazdu niepewna sytuacja, w której się dzisiaj znajdujemy, zostanie wyjaśniona. W przypadku poważnego zagrożenia dla naszych laureatów z pewnością zaproponujemy alternatywne rozwiązanie - _napisał Lidl w oświadczeniu wystosowanym w odpowiedzi na pytania Money.pl.

Ze względu na lakoniczność odpowiedzi Lidla nie wiemy, czy w pakiecie jest ubezpieczenie zdrowotne, ale wiemy, że kampania była planowana od wielu miesięcy. Sklep zapewne nie wiedział, że Meksyk stanie się mniej pożądanym celem podróży.

Raport Money.pl
*Świńska grypa pogłębi kryzys? * Reakcja inwestorów na świńską grypę wydaje się przesadzona. Jednak analitycy pytani przez Money.pl przyznają, że wirus może spowodować spore spustoszenie w gospodarce. Czytaj w Money.pl

Doktor Waldemar Rydzak, prezes agencji PR Prelite, przypomina, że to nie pierwsza taka wpadka dużej firmy w czasie kampanii reklamowej. Opowiada, że w podobnej sytuacji była kolej Intercity, która reklamowała się hasłem _ Twoja kolej. _ Któregoś razu spot został wyemitowany po wiadomościach, w których poinformowano, że pociąg tej firmy wykoleił się i wiele osób jest poszkodowanych.

- _ Ludzie skojarzyli te dwa fakty. Skojarzenie prowadziło do groteskowego wniosku: kolej zapowiada, że oni są następni do kontuzjowania w wypadku _ - mówi dr Rydzak. - _ W sytuacji Lidla, która na pewno nie jest komfortową, najważniejsze jest, jak dalej potoczą się wydarzenia. Jeśli grypa przestanie być utożsamiana z Meksykiem i jej ogniska pojawią się w wielu miejscach świata, to reklama i nagroda Lidla przestaną być kontrowersyjne - _dodaje.

Według dra Rydzaka, rozwiązaniem sytuacji jest np. przeniesienie wycieczki w inny region świata. Jeśli chodzi zaś o wizerunek firmy, to twierdzi on, że mogą pojawić się obawy i niebezpieczne skojarzenia klientów.

- _ Katastrofą PR-ową byłoby, gdyby któryś z klientów pojechał na wycieczkę i wrócił chory, ale to bardzo mało prawdopodobne. Nie wiem jednak, czy zdecydowałbym się na wprowadzenie tej promocji i jej utrzymywanie. Wiem, że gdybym wygrał tę wycieczkę, to bym pojechał _- śmieje się Rydzak.

ZOBACZ TAKŻE:

* [ Seksbranża i kryzys - karnety, rabaty, zniżki ]( http://manager.money.pl/strategie/marketing_i_sprzedaz/artykul/sexbranza;i;kryzys;-;karnety;rabaty;znizki,12,0,445452.html )
* [ Gatorade przeciw Powerade - sądowa wojna o wapń ]( http://manager.money.pl/strategie/marketing_i_sprzedaz/artykul/gatorade;przeciw;powerade;-;sadowa;wojna;o;wapn,28,0,444188.html )
Tagi: świńska, grypa, Lidl, promocja, tydzień, cen, wiadomości, gospodarka, najważniejsze
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz