Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Witaminy i wapń w Nutelli? Zobacz, jaka jest prawda

Podawane przez koncern Ferrero informacje wprowadzają klientów w błąd - orzekł sąd.

Podziel się
Dodaj komentarz
(PAP/DPA)

Obrońcom praw konsumentów udało się wywalczyć sądowy nakaz zmiany informacji zawartych na etykietach Nutelli. Podawane przez koncern Ferrero dane na temat wartości odżywczych produktu przedstawiały krem jako zdrowszy, niż jest w rzeczywistości. Firma zapowiedziała wniesienie rewizji od postanowienia sądu.

Wyższy Sąd Krajowy we Frankfurcie podzielił opinię Federalnego Zrzeszenia Central Konsumenckich co do informacji na temat witamin i wartości odżywczych Nutelli i zakazał koncernowi Ferrero wykorzystywania etykiet w ich obecnej formie. Postanowienie sądu II instancji nie jest jeszcze prawomocne.

Rzecznicy konsumentów kwestionowali fakt, że znajdujące się na etykiecie procentowe dane dotyczące codziennego zapotrzebowania odnosiły się do różnych ilości podstawowych. Dane dotyczące tłuszczy i węglowodanów podawano w oparciu o 15-gramowe porcje produktu, podczas gdy wydrukowane w innym kolorze zawartości witamin i minerałów kalkulowano w odniesieniu do 100 gram kremu. W celu pokrycia dziennego zapotrzebowania na witaminy konsumenci musieliby zjadać więc nie 15 gram, a jedną czwartą zawartości słoika słodkiego kremu.

Wysoki odsetek witamin i minerałów zestawiono z niskimi danymi o węglowodanach (3 procent) i tłuszczach (7 procent). Pozwala to sądzić, że Nutella zawiera bardzo mało tłuszczu i węglowodanów, ma za to wiele zdrowych witamin. _ - Konsumenci zwracają uwagę przede wszystkim na dane procentowe _ - mówi specjalista ds. prawnych Susanne Einsiedler z Federalnego Zrzeszenia Central Konsumenckich.

Tego samego zdania był sąd. Podczas zakupów klientowi brakuje zazwyczaj czasu, by wychwycić różnice pomiędzy podawanymi ilościami - uzasadniał swoją decyzję. Przez to produkty spożywcze, które zawierają rzekomo niewiele składników odżywczych takich jak cukier i tłuszcz, za to dużo witamin i minerałów, są postrzegane jako szczególnie wartościowe.

Niemiecki oddział Ferrero poinformował, że będzie dążył do wniesienia rewizji i odwoła się od wyroku do Trybunału Federalnego. Firma jest w dalszym ciągu zdania, że przedstawione na etykietach informacje są przejrzyste i zrozumiałe oraz zgodne z ustawowymi wymogami. Mimo to Ferrero zmieni etykiety dobrowolnie z końcem roku i podawane na nich wartości odżywcze będą się odnosiły do jednej porcji.

Duzi producenci, tacy jak Nestlé, Unilever czy Dr.Oetker, są regularnie krytykowani za wprowadzające w błąd reklamy swoich produktów. Firma Ferrero była za to atakowana już kilkakrotnie. I tak na przykład zawarta w batonikach dla dzieci _ dodatkowa porcja mleka ze sporą zawartością wapnia _ jest tak mała, że dziecko musiałoby zjeść 13 batoników, aby zaspokoić dzienne zapotrzebowanie na wapń - ostrzega organizacja Foodwatch. _ Daje to 48 kostek cukru, pół paczki masła oraz aromaty i inne substancje. _

_ _

więcej na temat rynku produktów dla dzieci w Money.pl
Tak się zarabia na dzieciach. 4,8 mld euro W okresie od lipca do września szczególnie dobrze sprzedawały się żywność dla niemowlaków oraz produkty żywienia medycznego.
40 lat na wyspie. Tak wygląda wielki biznes Horst Brandstatter nigdy nie zdecydował się na tańszą produkcję w Chinach i postawił na Maltę. Dziś jego koncern należy do największych w branży.
Szpiedzy producenta Barbie. Afera w USA W Mattel miał funkcjonować tajny dział Market Intelligence, którego pracownicy przenikali do konkurencyjnych firm.
Tagi: marketing w firmie, nutella, wiadmomości, gospodarka, strategie, marketing i sprzedaż, czołówki, marketing i zarządzanie
Źródło:
Handelsblatt
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz